Gå til innhold

Til Nv GS eiere (ekstrautstyr)

Anbefalte innlegg

- Hva slags ekstrautstyr vurderer dere eller har dere kjøpt til kameraet deres?

Hovedgrunnen til at jeg spør er ren nysgjerrighet, og delvis at jeg ikke helt vet hva jeg skal gå for selv, til mitt GS500 kamera.

Jeg har to timer med råfilm som jeg ikke har fått lagt inn på pc, da det ikke er Firewireinngang på hovedkortet mitt, og jeg har ikke lagt inn redigeringsprogram enda heller. (delvis på grunn av mangel på Firewireinngang)

Rett ut sagt tror jeg ikke at jeg trenger noe avansert program, med masse muligheter. Delvis pga at Martin på 8mnd tar en del tid, og at jeg synes enklest er best. Men jeg har ikke prøvd noen av disse programmene heller da...

-Er programmet som følger med kameraet totalt ubrukbart eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Ekstrautstyr: Vidvinkel linse, stativ, solskjerm, Røde VideoMic.

Programmet som følger med kameraet tror jeg er helt brukbart... Jeg vet ikke hva du skal gjøre med filmen da... Regner med det er mest til hjemmebruk da? Isåfall er det sikkert nok. Du har vel ikke mac, men isåfall kunne du brukt iMovie HD.

Lenke til kommentar
-

Jeg har to timer med råfilm som jeg ikke har fått lagt inn på pc, da det ikke er Firewireinngang på hovedkortet mitt, og jeg har ikke lagt inn redigeringsprogram enda heller. (delvis på grunn av mangel på Firewireinngang)

Hva med å begynne med og kjøpe for eksempel dette kortet. Så får du med redigeringsprogram på kjøpet. Tror ikke du kan brenne til DVD fra Panasonic-programmene som følger med kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg svarer dere begge i samme post.

Det er til hjemmebruk jeg skal redigere ja, og det meste hittil er av Martin på 8 mnd. Ser ikke for meg at jeg kommer til å lage avanserte presentasjoner med musikk slikt. (har ikke Mac, nei)

Planen er jo å brenne det inn på DVD ja, så dersom det ikke er mulig er det ingen vits i å satse på det medfølgende programmet for min del.

- Alekstef: Hvilken vidvinkel-linse har du? Fornøyd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg svarer dere begge i samme post.

Det er til hjemmebruk jeg skal redigere ja, og det meste hittil er av Martin på 8 mnd. Ser ikke for meg at jeg kommer til å lage avanserte presentasjoner med musikk slikt. (har ikke Mac, nei)

Planen er jo å brenne det inn på DVD ja, så dersom det ikke er mulig er det ingen vits i å satse på det medfølgende programmet for min del.

- Alekstef: Hvilken vidvinkel-linse har du? Fornøyd?

7755429[/snapback]

Jeg har en Raynox DCR-6600 Pro 0.66x vidvinkel, og er veldig fornøyd. Du må ha en stepupring fra 47-52 mm hvis du skal ha denne linsen. www.adorama.com

Lenke til kommentar

Dette kameraet støtter overføring av DV-stream i full kvalitet på USB2.0, btw. Kan være noe syncing som funker bedre med FW, så har du stasjonær maskin ville jeg kjøpt et FW-kort likevel, men har du bærbar ville jeg gitt blaffen.

Ellers funker programmet som følger med meget bra, du får gjort det aller meste der, i hvert fall forholdsvis enkle ting. Det er i hvert fall en fin begynnelse, så kan du finne mer ut av behovene dine, har du ingen sære behov gjør det jobben.

Hvis du har DVD-brenner, har du meget mulig også software for å brenne DVD-videoer fra DV-AVI. Det fulgte i hvert fall med min DVD-brenner (Cyberlink Producer eller Nero Vision støtter begge dette). Da eksporterer du bare det ferdige resultatet til harddisken, og brenner det ut etterpå. Jeg har i hvert fall ikke sett behov for noen annen løsning...

Lenke til kommentar
Dette kameraet støtter overføring av DV-stream i full kvalitet på USB2.0, btw. Kan være noe syncing som funker bedre med FW, så har du stasjonær maskin ville jeg kjøpt et FW-kort likevel, men har du bærbar ville jeg gitt blaffen.

Ellers funker programmet som følger med meget bra, du får gjort det aller meste der, i hvert fall forholdsvis enkle ting. Det er i hvert fall en fin begynnelse, så kan du finne mer ut av behovene dine, har du ingen sære behov gjør det jobben.

Hvis du har DVD-brenner, har du meget mulig også software for å brenne DVD-videoer fra DV-AVI. Det fulgte i hvert fall med min DVD-brenner (Cyberlink Producer eller Nero Vision støtter begge dette). Da eksporterer du bare det ferdige resultatet til harddisken, og brenner det ut etterpå. Jeg har i hvert fall ikke sett behov for noen annen løsning...

7756538[/snapback]

Jeg har stasjonær pc ja, men ingen DVD brenner enda....Men det er rett rundt hjørnet, tror jeg.

Over alt her på forumet anbefales FW istedet for USB, noe om at en kan miste "frames" hvis en bruker USB.

Jeg kan jo alltids installere programmet, og prøve det, men jeg stusser litt på 2Olav sin uttalelse om DVD brenning fra dette programmet..

Lenke til kommentar

Jeg kan jo alltids installere programmet, og prøve det, men jeg stusser litt på 2Olav sin uttalelse om DVD brenning fra dette programmet..

7757459[/snapback]

Du kan redigere med Panasonic-programmet. Jeg bruker "Panasonic sweet movie life" til og få dv-video overført til pc, og "Panasonic motion dv-studio" bruker jeg kun til og overføre redigert stoff tilbake til dv-kassett. Dette programmet kan du også bruke til å redigere, men det går ikke brenne på DVD direkte fra dette programmet. Da må du ha et annet program som sikkert følger med dvd-brenneren når du kjøper dette, eller det programmet som følger med FW-kortet som jeg refererte til, kan du både redigere og brenne til dvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...