BareGjest Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei .. Har en bærbar liggende på jobb med brent hovedkort (?) - skjermen skal fungere helt fint så det jeg egentlig lurer på er om det finnes en måte å koble denne til en desktop på? (Og da tenkte jeg å fjerne hele skjermen fra den bærbare). Hvordan kobles den til en desktop - og hvordan blir det i så fall med støm? ..vet ikke hvorfor jeg egentlig har lyst på det - tanken bare streifet meg. Endret 18. januar 2007 av BareGjest Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Nei, det går ikke. Er mange som har spurt om det samme, men de tekniske hindringene er for store. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 OK - og utrolig synd. Kunne fort ha utviklet seg til noe kult Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Så du hårek mener det ikke er mulig i det hele tatt, ikke engang ved å lodde om og få laget en kontakt man kan plugge i DVI, og strøm fra andre kilder? Skulle gjerne ha gjort dette selv, for jeg har planer om å lage en koffert pc fra ekstra komponenter jeg snart sitter til overs med. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Så du hårek mener det ikke er mulig i det hele tatt, ikke engang ved å lodde om og få laget en kontakt man kan plugge i DVI, og strøm fra andre kilder? Skulle gjerne ha gjort dette selv, for jeg har planer om å lage en koffert pc fra ekstra komponenter jeg snart sitter til overs med. 7753888[/snapback] Å lodde sammen en slik Reodor Felgen-løsning vil skape nok motstand og unøyaktighet i elektronikken til at bildet blir ubrukelig, om man er så heldig å få noe bilde i det heletatt. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Ok så da er det bare å glemme? Finnes det noen skjermer som er tilsvarende, eller noe tykkere enn bærbar skjermer.? Helst 17" LCD eller kanskje mindre. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hele problemet ligger vel i en helt annerledes måte å overføre selve bildet på som ikke er kompatibel med verken VGA eller DVI? Altså at du må ha en egen kontroller for å benytte laptop skjermen? Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det er faktisk mulig. Ved hjelp av diverse konvertere. Hva du trenger avhenger tilkoblingen skjermen bruker i den bærbare. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Så du hårek mener det ikke er mulig i det hele tatt, ikke engang ved å lodde om og få laget en kontakt man kan plugge i DVI, og strøm fra andre kilder? 7753888[/snapback] Det er ikke mulig å lodde om, nei. LVDS er helt andre signaler enn DVI. Det kan la seg gjøre med en kontroller, men har ikke undersøkt hva som finnes. Sjekk her: http://www.google.com/search?hl=en&q=dvi+l...G=Google+Search Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det er sikkert mulig, men som Hårek sier, det er ikke noe man gjør i praksis. Alt for tungvint og vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå