bobb Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hei I løpet av neste år har jeg tenkt å bytte ut mitt HI8 kamera med et digitalt. Derfor trenger jeg litt infromasjon angående dette. Jeg har ikke vurdert priser ennå, men ønsker selvfølgelig mest mulig for pengene. Jeg tror jeg har 2 alternativer : 1. Single CCD kamera, med høy oppløsning 2. 3CCD kamera i amatør/semi proff klassen Dette er kameratyper i tilnærmet samme prisnivå. * Vil et 3CCD kamera være markant bedre enn et singel CCD kamera? * Hvor høy oppløsning må et singel CCD kamera ha for å få tilnærmet "NRK" kvalitet? (eller er dette kun en ønskedrøm?) * Vil det være mulig å få tak i brukte (godt vedlikeholdte) semiproffe kameraer (3CCD) Blandt 3CCD kameraer jeg har sett på, vil disse være alternativer: Canon DM-XM1 Panasonic NV-MX500 Sony DCR-TRV950 Har noen erfaring med noen av disse, eller evt alternativer? Gjerne singel CCD forslag. Hvor kan man finne et bruktmarked for kameraer i Norge (gjerne web)? bobb Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 > Hvor kan man finne et bruktmarked for kameraer i Norge (gjerne web)? Hvis det ikke ligger kameraer til salgs i bruktmarkedet til Akamera.no, kan du prøve å legge ut en "ønskes kjøpt" annonse der. Det er selvsagt gratis. MLW Lenke til kommentar
tomy Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei alle Jeg har brukt ett Panasonic nv dx 110 3 ccd kamera i 18 mnd. Sjekk dette kameraet. Det er ett kjempekamera. Nypris ca 25 000 for 18 mnd siden. Det er stor forskjell på 1 og 3 ccd kameraer. Skal du bruke det aktivt og kansje selge film eller redigerte opptak er det ett must med gode farger mm. Jeg vurderer og selge dette etter 16 desember. Pris ca 12 000.- mvh tomy Lenke til kommentar
Dikke Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 HeiI løpet av neste år har jeg tenkt å bytte ut mitt HI8 kamera med et digitalt. Derfor trenger jeg litt infromasjon angående dette. Jeg har ikke vurdert priser ennå, men ønsker selvfølgelig mest mulig for pengene. Jeg tror jeg har 2 alternativer : 1. Single CCD kamera, med høy oppløsning 2. 3CCD kamera i amatør/semi proff klassen Dette er kameratyper i tilnærmet samme prisnivå. * Vil et 3CCD kamera være markant bedre enn et singel CCD kamera? * Hvor høy oppløsning må et singel CCD kamera ha for å få tilnærmet "NRK" kvalitet? (eller er dette kun en ønskedrøm?) * Vil det være mulig å få tak i brukte (godt vedlikeholdte) semiproffe kameraer (3CCD) Blandt 3CCD kameraer jeg har sett på, vil disse være alternativer: Canon DM-XM1 Panasonic NV-MX500 Sony DCR-TRV950 Har noen erfaring med noen av disse, eller evt alternativer? Gjerne singel CCD forslag. Hvor kan man finne et bruktmarked for kameraer i Norge (gjerne web)? bobb Jeg har kjøpt et brukt Sony dcr trv 900 med 3CCd. Det har en utrolig biledkvalitet. Jeg kjøpte mitt på foto.no dikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå