meastp Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hei! Nå har jeg fått til å installere samba, men konfigureringen klarer jeg ikke. Når jeg søker i windows (XP) kommer denne erroren opp: Jeg har prøvd å konfigurere "manuelt" i swat... Akkurat nå har jeg denne "konfigen" [ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-28 15:13 ] Lenke til kommentar
adyton Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 DU må huske å restarte samba etter å ha konfigurert smb.conf. Hvordan starter du samba? ./smbd -D ./nmbd -D ?? Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Prøv å skrive inn ipnummeret til maskinen i søk etter datamaskin... Lykke til Vet det kan være litt problemer å finne maskiner bare basert på maskinnavn med samba. Kristian Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Ok. Nå har jeg installert webmin og det ser litt bedre(lettere) ut enn swat.. (?) Men det er jo et hav av konfigurasjonsmuligheter her... Hva skal jeg konfigurere? Skal jeg bare konfigurere innenfor servers/samba windows file sharing? Takker for svar, Mats Edit: Dette er kanskje et "administrasjonsverktøy" for "alt", dette? [ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-11-28 13:56 ] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Nå får jeg tilgang til Datamaskinen (dit hvor jeg kan se "shared directories"), men jeg kommer fortsatt ikke inn på noen av dem.... Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Bruker du krypterte passord på serveren? XP bruker krypterte passord og da må vel Samba også det. Jeg har selv hatt problemet med at jeg "så" maskinen men ikke kom inn på et share pga. dette. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Ok, nå funker det å komme inn... Takk alle sammen!! :smile: P.S Regn med at det kommer flere linuxspm. fra min side..... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå