UrgeLoL Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kom vel mars 2000 til japan Så den er snart 7 år i japan. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Playstation er idag synonymt med spelekonsoll. Dette er ikkje "sunt" syns eg heller. Hvorfor er ikke dette 'sunt'? Egentlig forbinder jeg mer Nintendo òg PlayStation med 'spillkonsoll' i dag. Om tre til fire år forbinder kanskje folk flest 'spillkonsoll' med Xbox, PlayStation og, eller Nintendo -- er dette mer 'sunt'? GameCube var ei kalkun av større dimensjonar, XBox var berre Microsoft sitt brekkjern inn i ein bransje dei stort sett hadde veldig lite kontroll på. Men no, i 2. omgong, har dei fått til ein veldig bra konsoll, sjølv om alt for mange opplev problem med den -- så er 360, pr idag den konsollen som leverar mest for pengane.7905518[/snapback] Xbox var Microsofts dirk som ikke helt fikk opp døra. 360 er brekkjernet som er i ferd med å rive opp døra og samtidig dra med seg hengselene. Kudos til Microsoft for dette. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det jeg tror PS3 kommer til å slite med er at den kundegruppen som kjøpte PS2 for Buzz og de spillene der har kjøpt/kommer til å kjøpe Wii. Grunnen til at PS2 selger så sinnsykt bra nå er fordi den er latterlig billig. PS3 kommer til (iallefall de første årene) til å være noe for spesielt interesserte og da tror jeg Wii og X360 vil ha en alt for stor markedsandel for at de greier å ta det igjen. husk: Dette er bare min personlige gjetting Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Sony har vel flere ganger gjentatt at de forventer en levetid på 10 år med PS3. 2006/2007 blir den nok forbeholdt hardcorefolket pga. prisen og begrenset med spill, men fra 2008 tipper jeg vi ser at mainstreamen vil følge etter. Fra rundt 2010 ser jeg ikke bort fra at PS3 er markedsledende. 7905545[/snapback] Hvordan skal de klare det ? Det er rett og slett ikke mulig. De har en dobbelt så dyr konsoll som de andre (minst) og de vil alltid ha det. De vil få langt færre eksklusive spill denne runden, MS kommer nok faktisk til å ha flere. Wii's utrolige suksess vil nok ikke stoppe på en stund, Wii vil etter alt å dømme være markedsleder etter dette året. Den eneste måten jeg kan se PS3 lede noe som helst i 2010 er visst bluray film av en eller annen grunn tar fullstendig av og folk kjøper PS3 av den grunn. 7905612[/snapback] PS3 vil selvsagt ikke være over dobbelt så dyr som de andre over tid. Hardwarekostnadene kommer raskt ned og Sony ønsker å kapre det store mainstream-markedet ved å være konkurransedyktig. Jeg tipper at om ett år eller to er den ca. 1000 kr. dyrere enn X360. Wii vil nok være klart billigst ja, men så har den heller ikke HD/grafikk/multimediafunksjonalitet til å konkurrere direkte mot PS3 og X360 på mange områder. Wii gjør det veldig bra nå og vil nok også gjøre det bra det neste året, men på lang sikt er jeg mer tvilende til hvor holdbar den er. Den er ikke noen Gamecube, men den er neppe noen NES heller, for å si det sånn. Uansett, jeg tror ikke vi kan avskrive noen av konsollene som salgsvinner ennå. En ting vi kan enes om er at det blir mye tettere mellom de tre denne gang. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 PS2 selger bra enda, men har ikke like god grafikk som Xbox og GameCub. PS2 selger altså bra pga. spillene, ikke kraften. Wii har god spill opplevelse og noen gode spill (kommer sikkert flere om en stund) Nintendo DS selger enda best og har dårligere grafikk enn konkurenten PSP. DS har jo flere morsommere spill og artigere kontroll enn PSP. Prisen er nå litt høyere på PSP, men det skulle da ikke ha så mye om å gjøre. Kan dette bety at Sony har gått i samme fella som med PSP og at Wii vil selge som DS og PS3 som PSP? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 PS3 vil selvsagt ikke være over dobbelt så dyr som de andre over tid. Hardwarekostnadene kommer raskt ned og Sony ønsker å kapre det store mainstream-markedet ved å være konkurransedyktig. Jeg tipper at om ett år eller to er den ca. 1000 kr. dyrere enn X360. Wii vil nok være klart billigst ja, men så har den heller ikke HD/grafikk/multimediafunksjonalitet til å konkurrere direkte mot PS3 og X360 på mange områder. Wii gjør det veldig bra nå og vil nok også gjøre det bra det neste året, men på lang sikt er jeg mer tvilende til hvor holdbar den er. Den er ikke noen Gamecube, men den er neppe noen NES heller, for å si det sånn. Uansett, jeg tror ikke vi kan avskrive noen av konsollene som salgsvinner ennå. En ting vi kan enes om er at det blir mye tettere mellom de tre denne gang. 7907451[/snapback] Tror Wii blir å utøve en større konkuranse i denne generasjonen enn NGC, mest grunnet den innovative kontrolleren samt sin storsatsing på et mye bredere markede enn konkurentene. Jeg tror den blir å holde en god stund, mye grunnet at 3dje parts utviklere yter større tøtte til Wii enn hva som ble gjort mot NGC (f.eks EA, Ubisoft, Activison og Square Enix med flere). Samt at det kommer gode party spill fra Nintendo samt party spill fra 3dje parts utviklere. Jeg tror denne generasjonen blir å bestå av 3 sterkt konkurerende konsoller som kiver om teten, og jeg tror mange og har undervurdert, og fremdeles undervurderer, slagkraften til Wii. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Sony har vel flere ganger gjentatt at de forventer en levetid på 10 år med PS3. 2006/2007 blir den nok forbeholdt hardcorefolket pga. prisen og begrenset med spill, men fra 2008 tipper jeg vi ser at mainstreamen vil følge etter. Fra rundt 2010 ser jeg ikke bort fra at PS3 er markedsledende. 7905545[/snapback] Hvordan skal de klare det ? Det er rett og slett ikke mulig. De har en dobbelt så dyr konsoll som de andre (minst) og de vil alltid ha det. De vil få langt færre eksklusive spill denne runden, MS kommer nok faktisk til å ha flere. Wii's utrolige suksess vil nok ikke stoppe på en stund, Wii vil etter alt å dømme være markedsleder etter dette året. Den eneste måten jeg kan se PS3 lede noe som helst i 2010 er visst bluray film av en eller annen grunn tar fullstendig av og folk kjøper PS3 av den grunn. 7905612[/snapback] PS3 vil selvsagt ikke være over dobbelt så dyr som de andre over tid. Hardwarekostnadene kommer raskt ned og Sony ønsker å kapre det store mainstream-markedet ved å være konkurransedyktig. Jeg tipper at om ett år eller to er den ca. 1000 kr. dyrere enn X360. Wii vil nok være klart billigst ja, men så har den heller ikke HD/grafikk/multimediafunksjonalitet til å konkurrere direkte mot PS3 og X360 på mange områder. Wii gjør det veldig bra nå og vil nok også gjøre det bra det neste året, men på lang sikt er jeg mer tvilende til hvor holdbar den er. Den er ikke noen Gamecube, men den er neppe noen NES heller, for å si det sånn. Uansett, jeg tror ikke vi kan avskrive noen av konsollene som salgsvinner ennå. En ting vi kan enes om er at det blir mye tettere mellom de tre denne gang. 7907451[/snapback] Selfølgelig vil PS3 være det. Du prater jo som om 360 og Wii ikke vil gå ned i pris. MS og Nintendo kommer til å styre prisene i langt større grad enn Sony. MS kommer garantert til å droppe prisene før Sony også. De har jo enda ikke gjort det etter over 1 år. MS har helt klart fordelen her. Hvis MS dropper prisene dette året til 299/199 f.eks, så er det slett ikke sikkert Sony kan følge etter. Og selv om de gjør det så er de fortsatt like mye dyrere. Hvis du tror Sony kommer til å droppe ca 300 dollar, som de må hvis de bare skal være 100 dollar dyrere enn 360/Wii om 1 år eller 2, så tør jeg påstå du tar totalt feil. Kan ikke avskrive noen konsoller nei, men du sa at du ikke så bort i fra at PS3 vil lede i 2010. Uten at det skjer noe totalt uventet er det rett og slett ikke mulig. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Også, VF5 ser ikke til å hjelpe all verden i Japan for PS3. Early reports are that Virtua Fighter 5 isn't exactly flying off store shelves. AsoBitCity in Akihabara had a hands-on for customers that was so slow, a Sega employee apparently killed time by playing the title alone. And why should it be a hit? Sure, VF hasn't really matter to most Western gamers since, oh, 1997, but the game has a huge following in Japan. Thing is, people aren't going to buy an arcade port that doesn't feature online when they can play with other people at their local arcade. Perhaps Sega thought the hardcore would buy their online-less game to practice at home and then play at a game center? Guess not. Brian Ashcraft http://kotaku.com/gaming/virtual-fighter-5...er-5-235276.php Seriøst, hvis VF5 ikke hjelper noe der nå så ser det enda verre ut enn jeg trodde. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 det solgte da 30 k første dagen. Er ikke så dårlig det, med tanke på hvor mange som har ps3 i japan. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Hadde Kotaku vert bare et snev seriøse så hadde de skjønt at Virtua Fighter ikke kan gjøres online. Spillet er så framespecific, at det minste lag vil ødelegge enhver kamp for de som virkelig er drevet i spillet. Den dagen lagg ikke eksisterer kan de få til Virtua Fighter online. Før den dag kommer japanere til å fortrekke dette spillet i på Arcade. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 (endret) det solgte da 30 k første dagen. Er ikke så dårlig det, med tanke på hvor mange som har ps3 i japan. 7910068[/snapback] Nei, det er jo omtrent det samme som Gears solgte... Og det på halvparten antall maskiner solgt der. 30K er IKKE bra første dagen. Det vil si at det vil ligge på ca 50-60k første uken. Og med tanke på hvor desperate PS3 eiere der borte burde være etter nye spill så er det katastrofalt hvis det havner på rundt 50-60K. Jeg trodde det ville klare 200K lett første uka. Endret 10. februar 2007 av Enduro Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Du prater jo som om 360 og Wii ikke vil gå ned i pris. MS og Nintendo kommer til å styre prisene i langt større grad enn Sony. MS kommer garantert til å droppe prisene før Sony også. De har jo enda ikke gjort det etter over 1 år. MS har helt klart fordelen her. Hvis MS dropper prisene dette året til 299/199 f.eks, så er det slett ikke sikkert Sony kan følge etter. Og selv om de gjør det så er de fortsatt like mye dyrere. Hvis du tror Sony kommer til å droppe ca 300 dollar, som de må hvis de bare skal være 100 dollar dyrere enn 360/Wii om 1 år eller 2, så tør jeg påstå du tar totalt feil. Kan ikke avskrive noen konsoller nei, men du sa at du ikke så bort i fra at PS3 vil lede i 2010. Uten at det skjer noe totalt uventet er det rett og slett ikke mulig. 7909852[/snapback] Poenget er at på lang sikt blir ikke en PS3 så mye dyrere å produsere enn en X360 pga. blant annet blu-ray-spilleren som etterhvert kommer ned på prisen til dvd-spiller i dag. En priskorreksjon fra MS kommer nok i løpet av året ned til $299 for Premium, men jeg håper og tror at Sony skjønner at de har overvurdert markedet litt og må kraftigere ned i pris. Kanskje $499 til sommeren og $399 i 2008. Wii er nok de som kan kutte prisen lettest med tanke på at de allerede nå tjener på hver solgte konsoll. Ligger nok på rundt $169 neste år. Uansett tror jeg must-have-spill er viktigere enn om konsollen koster $169 eller $399... Husk at selv når GC ble satt ned til $99 solgte den enormt mye dårligere enn PS2 som kostet dobbelt så mye og var den teknisk svakeste konsollen... Edit: Hvis VF5 også feiler i Japan så sliter de. Lenge til neste "storspill". Kanskje et priskutt kommer allerede nå til våren i Japan... Endret 10. februar 2007 av kilik Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Du prater jo som om 360 og Wii ikke vil gå ned i pris. MS og Nintendo kommer til å styre prisene i langt større grad enn Sony. MS kommer garantert til å droppe prisene før Sony også. De har jo enda ikke gjort det etter over 1 år. MS har helt klart fordelen her. Hvis MS dropper prisene dette året til 299/199 f.eks, så er det slett ikke sikkert Sony kan følge etter. Og selv om de gjør det så er de fortsatt like mye dyrere. Hvis du tror Sony kommer til å droppe ca 300 dollar, som de må hvis de bare skal være 100 dollar dyrere enn 360/Wii om 1 år eller 2, så tør jeg påstå du tar totalt feil. Kan ikke avskrive noen konsoller nei, men du sa at du ikke så bort i fra at PS3 vil lede i 2010. Uten at det skjer noe totalt uventet er det rett og slett ikke mulig. 7909852[/snapback] Poenget er at på lang sikt blir ikke en PS3 så mye dyrere å produsere enn en X360 pga. blant annet blu-ray-spilleren som etterhvert kommer ned på prisen til dvd-spiller i dag. En priskorreksjon fra MS kommer nok i løpet av året ned til $299 for Premium, men jeg håper og tror at Sony skjønner at de har overvurdert markedet litt og må kraftigere ned i pris. Kanskje $499 til sommeren og $399 i 2008. Wii er nok de som kan kutte prisen lettest med tanke på at de allerede nå tjener på hver solgte konsoll. Ligger nok på rundt $169 neste år. Uansett tror jeg must-have-spill er viktigere enn om konsollen koster $169 eller $399... Husk at selv når GC ble satt ned til $99 solgte den enormt mye dårligere enn PS2 som fortsatt kostet $199, og det var den teknisk svakeste konsollen... Edit: Hvis VF5 også feiler i Japan så sliter de. Lenge til neste "storspill". Kanskje et priskutt kommer allerede nå til våren i Japan... 7910634[/snapback] Men GC hadde ikke spillene. Det har 360. Pluss at Wii selger jo som hakka møkk også. Er langt sterkere konkurranse nå enn PS2 hadde. PS2 hadde spillene og den hadde prisen. Selv om en 400$ PS3 vil sikkert hjelpe om 2 år så vil nok ikke en 200 dollar 360/Wii på samme tidspunkt selge særlig dårligere. PS3 må begynne NÅ å selge ca 400K mer enn 360 i måneden hver måned frem til 2010 hvis de skal lede innen da. Når man ser på hva som kommer ut til 360 i år og hvordan Wii fortsatt holder på så er dette en umulighet, realistisk sett. Dragon Quest er gått til Nintendo. GTA4 kommer også til 360, VF5 kommer til 360 (kanskje raskere enn svint også hvis salget er såpass dårlig som det tyder på) osv. Nei, jeg kan nesten vedde mora mi på at PS3 ligger langt bak i 2010. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Ingen tvil om at Sony er svekket og vil aldri livet selge 5 ganger mer enn sin nærmeste konkurrent som sist, men de har bl.a. FFXIII, GT5 og MGS4. Dessuten har jeg en teori om at når PS2 slipper opp for godspill til høsten vil en betydelig mengde "vanlige folk" strømme til det kjente og kjære merket som er synonymt med konsoll. Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Ingen tvil om at Sony er svekket og vil aldri livet selge 5 ganger mer enn sin nærmeste konkurrent som sist, men de har bl.a. FFXIII, GT5 og MGS4. Dessuten har jeg en teori om at når PS2 slipper opp for godspill til høsten vil en betydelig mengde "vanlige folk" strømme til det kjente og kjære merket som er synonymt med konsoll. 7910762[/snapback] MGS3 solgte langt dårligere enn MGS2, samme gjorde GT4 i forhold til GT3. FF12 har jeg ikke særlig peiling på, men det er vel ikke samme som de eldre heller. Så GT og MGS er ikke like sterke kort lenger tør jeg påstå. Halo, Forza og Splinter Cell (neste vil være 360 eksklusivt), stiller nok minst like sterkt. Og om MGS4 og GT5 kommer med det første er meget tvilsomt. Det at mange casual gamere vil gå til PS3 fordi det er merket de kjenner, kanskje. Men de kjøper nok ikke en PS3 isåfall innen den har gått ned til ca 300$. Ihvertfall inegtning som tyder på det i Amerika og Japan. Jeg tviler på at de blindt vil kjøpe en 500/600$ PS3 fordi de vil spille nyeste Madden/Fifa. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Famitsu top 10 (2/5 -2/11) 1 (PS3) Virtua Fighter 5 2 (WII) Wii Sports 3 (NDS) Pokemom Diamond&Pearl 4 (WII) Wi Play 5 (PS2) Grand Theft Auto: San Andreas 6 (NDS) More Brain Age 7 (NDS) New Super Mario Bros. 8 (NDS) Luminous Arc 9 (NDS) Harvest Moon: The Island I Grew Up On 10 (PS2) J-League Pro Soccer 5 Kilde Virtua 5 solgte vist 50 000 kopier, og det er sinnsykt lavt for en 1 plassering i famitsu top 10. Tyder på at spillmarkedet i Japan er slow for tiden. Får håpe ps3 har solgt litt bedre denne uken da. Endret 14. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ingen tvil om at Sony er svekket og vil aldri livet selge 5 ganger mer enn sin nærmeste konkurrent som sist, men de har bl.a. FFXIII, GT5 og MGS4. Dessuten har jeg en teori om at når PS2 slipper opp for godspill til høsten vil en betydelig mengde "vanlige folk" strømme til det kjente og kjære merket som er synonymt med konsoll. 7910762[/snapback] Jeg tror ikke den teorien stemmer. PS2 selget så vanvittig godt pga party spillene. Nå kommer mer eller mindre de samme party spillene til Wii, altså en konsoll som er billigere, men gjør det samme. Jeg tror strømmen blir å se prislappen på PS3 og svømmer deretter unna den, for den er for stor, og leter heller etter et billigere alternativ. Der kommer Wii inn. Jeg tror grunnet NGC undervurderer folk Nintendo ufattelig kraftig mye, og tror at Sony automatisk får suksess med PS3 grunnet PS2, og Nintendo blir å floppe med Wii grunnet NGC's labre salg. Vel, det er en ny generasjon, nye ark. Alle 3 stiller med god konkuranse, tiden vil vise hvem som slo hardest. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Vel, det er en ny generasjon, nye ark. Alle 3 stiller med god konkuranse, tiden vil vise hvem som slo hardest. Meget godt sagt Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Dobbelpost, kan slettes Endret 14. februar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Enduro Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ingen tvil om at Sony er svekket og vil aldri livet selge 5 ganger mer enn sin nærmeste konkurrent som sist, men de har bl.a. FFXIII, GT5 og MGS4. Dessuten har jeg en teori om at når PS2 slipper opp for godspill til høsten vil en betydelig mengde "vanlige folk" strømme til det kjente og kjære merket som er synonymt med konsoll. 7910762[/snapback] Jeg tror ikke den teorien stemmer. PS2 selget så vanvittig godt pga party spillene. Nå kommer mer eller mindre de samme party spillene til Wii, altså en konsoll som er billigere, men gjør det samme. 7941817[/snapback] Disse party spillene på PS2 er ikke særlig store utenom noen få land i Europa. Særlig her i Skandinavia er de populare. I amerika er Singstar på PS2 en total flopp, Buzz og dette her eksisterer ikke. Samme med Japan. Så de har egentlig ikke hatt så mye å si på verdensbasis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå