Gå til innhold

Siste ukes hardware salg fra Japan

Pariah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DSlite: 110k

Wii: 96k

PSP: 45k

PS3: 34k

PS2: 24k

360: 9k

Total Nintendo dominans. Skremmende lavt for PS3 og 360 tilbake til det vanlige, under 10K. Blue Dragon og Lost Planet hjalp ikke mye.

7750534[/snapback]

9k er vel ca 3 ganger mer enn de hadde tiden før blue dragon :p

dJeeez

Lenke til kommentar
DSlite: 110k

Wii: 96k

PSP: 45k

PS3: 34k

PS2: 24k

360: 9k

Total Nintendo dominans. Skremmende lavt for PS3 og 360 tilbake til det vanlige, under 10K. Blue Dragon og Lost Planet hjalp ikke mye.

7750534[/snapback]

Utrolig lavt for PS3

Ikke noe sjokkerende tall for X360 til å være i Japan. Blue Dragon og Lost Planet gjør nok at salget blir bedre

Nintendo eier både hjemme og resten av verden

Lenke til kommentar

Dette kan derimot selge flere millioner konsoller for ps3 ;) selv demoen vil selge mange hundretusener med konsoller.

Final Fantasy XIII demo this year

In the latest issue of Dengeki, Square Enix confirmed that a Final Fantasy XIII demo will be out sometime this year.

Kilde

Lurer på når sometime blir ;) Garantert etter sommeren i værtfall, vil tippe november - desember.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Analytikeren Nomura kutter salgsprognosene med 25%. 300k PS3-er ligger usolgt i butikkene:

Her

Konsollen mangler et must-have-spill med tanke på det japanske markedet. Ridge Racer 7 holder ikke, i alle fall ikke til den prisen. Virtua Fighter 5 i februar vil nok bedre salget noe på kort sikt. Ellers er det lenge til, kanskje over ett år, til de virkelige stortitlene FFXIII, RE5 og MGS4 dukker opp.

Lenke til kommentar
Dette kan derimot selge flere millioner konsoller for ps3 ;) selv demoen vil selge mange hundretusener med konsoller.

Final Fantasy XIII demo this year

In the latest issue of Dengeki, Square Enix confirmed that a Final Fantasy XIII demo will be out sometime this year.

Kilde

Lurer på når sometime blir ;) Garantert etter sommeren i værtfall, vil tippe november - desember.

7751013[/snapback]

Vær glad at de sier "sometime this year" og ikke tar en 3Drealm og sier "when its done" for det har jo som kjent tatt 10 år for 3Drealm.

Har ikke spillet Final Fantasy, untatt på SNES, men utenom det vet jeg ikke noe særlig om det. Tror kanskje jeg må se litt på det før tittelen blir så lang at det tar 3 dvd cover å printe den.

Lenke til kommentar

Litt interessant å se hvilke spill som selger best:

1 Wii Sports (Wii)

2 Wii Play (Wii)

3 Dragon Quest Monsters Joker (DS)

4 Pokemon Diamond / Pearl (DS)

5 Common Knowledge Training (DS)

6 New Super Mario Bros (DS)

7 Brain Training 2 (DS) [/b]

8 Animal Crossing: Wild World (DS)

9 Mario Kart DS (DS)

10 Metal Gear Solid: Portable Ops (PSP)

Altså er japanerne mest interessert i enkle, tilgjengelige spill som Wii Sports, Brain Training og tradisjonelle Mario-spill som appelerer til såkalte non-gamers. Pokemon har også fremdeles et stort navn i Japan. Kun store, gamle spillserier som Dragon Quest og MGS kan hamle opp med Nintendo.

Vi ser jo den samme trenden her i Norge. Forrige ukes konsollsalg:

1. Buzz Junior

2. Need For Speed: Carbon

3. Buzz: The Sports Quiz

4. FIFA 07

5. Singstar: Norsk på norsk

6. Guitar Hero II

7. Eyetoy: Play Sports

8. Singstar Legends

9. Buzz: The Big Quiz

10. Gears of War

Kun store franchises som Need For Speed og FIFA samt hypede Gears of War kan konkurrere med dette nye segmentet av nyskapedende, enkle konsepter.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Dette ser jo meget bra ut for wii.

For ps3 er det en katastrofe.

For xbox360 er det vel stort sett som forventet.

(Hvis 360 selger 10k i uken i fire år så får de solgt ca 2 millioner konsoller i japan. Ikke så verst det med tanke på forrige generasjon)

Kanskje Wii kan bli den mestselgende konsollen denne generasjonen? De ser ut til å eie det japanske markedet noe så in for ...

Jeg er litt mer usikker på om de vil nyte samme grad av susksess i resten av verden. Problemet blir å finne noe kvalitet etter zelda er spillt ferdig.

Ps3 bør selge bra det første året om de skal kunne utnytte det faktum at ps3 er en billig og meget bra blu-ray spiller. For om et år vil det finnes standalone spillere med bedre kvalitet som kan matche ps3 på pris. Om ikke Sony tar på seg enda større tap per konsoll da.

Min prognose:

Nintendo fortsetter sin suksess med DS og Wii. (Mest med DS)

SONY kutter prisen til høsten og kommer kraftig tilbake til julehandelen.

MS vil fortsatt selge bra og gå inn i neste høytid med høyeste brukerbase av de to HD kjempene.

Tror det er plass til alle tre. Men i allefall Wii og enten MS eller SONY.

Jeg er ikke noen nintendo fanboy og hadde synes at det var tragisk om Wii skulle utslette ps3 og xbox360. Da hadde jeg følt meg fanget i teknologisk bakvendtland i 5 år fremover noe jeg ikke hadde likt. Er nok litt for glad i HD og storskjerm til å bare spille Wii. Om 4 år vil jeg mest sannsynlig ikke eie verken tv eller prosjektor som ikke har minst 1080p oppløsning. Og det er Wii sin største svakhet og HD kjempene sin store styrke. Men vil det bety noe for casual gamers? Trukke det.

Litt off topic, men ...

Endret av mbiof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...