Gå til innhold

Software for å overvåke hardware?

Anbefalte innlegg

Noen gode forlag til hvilke program som overvåker ting som CPU temp, GPU temp, vifte hastigheter, minnebruk og slike ting?

Jo flere ting i et jo bedre er det :) Vil ha det kjørende på skjerm nr2 så jeg kan holde et lite øye med hva som foregår hele tiden...

vet dette ikke hører hjemme i dette forumet, men tanken er at alle som overklokker har vel et eller annet som overvåker det hele?

JEg vet om speedfan, easytube og TAT, men jeg ønsker info om "hele" systemet, ikke bare CPU.

Endret av SG_Discoking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCWizard 2006 viser mange forskjellige temperaturer, litt avhengig av hvilket hovedkort du har.

I tilllegg kan du i mange tilfeller også se spenningene og viftehastighetene.

Programmet kan kjøre enkle benchmarks og byr på utvidet info om alle komponenter. I tillegg kan det vise hvilke instillinger du bruker nå, FSB, timings osv...

Det er ikke sikkert du får overvåket alt, men det er verd å prøve.

Mer informasjon og nedlasting HER.

Lenke til kommentar

Brukte Everest den gang det hette Aida. Det viser all systeminfo du kan tenke deg, men det er ikke helt hva jeg er på jakt etter. (Jeg ser det vertfall ikke i Everest Home edition. )

Lasta ned PCWizard 2006, men det virker som everest. Masse info om verdier spredt rundt omkring.

Jeg tenke på noe ala statbar.nl eller Tinyresmeter.

http://www.statbar.nl/images/screenshot04.jpg

http://perso.accelance.net/~pesoft/trm/screenshot_trm.gif

Viser "realtime" informasjon... Det jeg ønsker å se er:

CPU temp

CPU fan RPM

System temp

System fan RPM

GPU temp

% av CPU i bruk

% av minne i bruk

% ledig av Harddisk...

Du tar tegninga... realtime info on Pcen, ikke hvilket produsent som laget hovedkort eller timing på ram (statiske ting).

Lenke til kommentar

Anbefaler Everest jeg også på det sterkeste. Det inneholder all relevant informasjon du trenger om din hardware, samt myye mer. Den har alt. Og vil du ta den helt ut, skaffer du deg Ultimate Edition. :D

edit: En mer primitivt program som kan funke greit, er speedfan. Den måler temp, viftehastigheter og cpubruk (tror jeg), hvis ikke har du taskbaren til akkurat denne biten. Men som sagt den er ikke like utfyllende som everest.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jeg vet desverre ikke om noen slike programmer, men hvis du legger ned PCWizard, altså ikke lukker det. Så legger det seg ned i ikonfeltet og oppe i høre hjørne legger det seg en grønn skrift med CPU hastighet, temp, volt og load + GFX temp. Sikkert mer også, men ikke hos meg.

Det hjelper deg sikekrt lite, men jeg tenkte du burde få vite om denne egenskapen til programmet.

Lenke til kommentar

Da har jeg lasta og testa Everest ultimate edition, men jeg kan fortsatt ikke se muligheten for det jeg spør etter... Eneste jeg ser er en "sesor" seksjon som måler temperatur, vifte og spenning. Forklar meg hvordan det skal gjøres eller forstår dere enkelt bare ikke hva jeg er ute etteR?

Jeg har og nevnt i den orginale posten at jeg vet om Speedfan og bruker det, men det tilbyr som sagt ikke info som Statbar gjør.

Takk for tipset Bluum, men igjen så er det ikke helt hva jeg er ute etter...

Jeg legger ved et enkelt bilde av tinyresmeter så dere kanskje forstår bedre:

screenshot_trm.gif

Noe slikt, som OGSÅ viser info om CPU temp / vifter etc.

Når det finnes 1000 programm som viser "enten/eller" er det rart om det ikke skal finnes et som viser begge deler...

Endret av SG_Discoking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...