Gå til innhold

nVIDIA driver for Vista

Fat_Board

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp innstalert norsk Vista på pcen og jeg skulle stille om på oppløsningen på skjermen. Men det gikk ikke for når jeg slettet alt på 104GB partisjonen så mistet jeg også driveren til skjermkortet. :( Så Windows sier at jeg har et "Standar VGA-skjermkort" med 64 mb minne. :dontgetit: Det er feil!

Jeg har en HP DV 6060 med nVIDIA GeForce Go 7200 på 128 mb.

Jeg har sjekket ut på hjemmesidene til HP men de har bare driver til XP. Har også prøvd å lete litt på www.nvidia.com men finner ingenting som funker.

Fant en driver som er til Vista når jeg innstalerte det kom det opp at dette systemet ikke er Windows Vista. :cry:

Kjører Vista Ulitmate hvis det hjelper.

På forhånd takk! :)

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer nok at vista ikke finner kortet ditt, men dette kan du gå inn å legge inn manuelt ... gå inn og velg driverne... de fleste driverne til nvidia kortene ligger allerede i vista.

Veit det også er utgitt en uoffisiell driver som fungerer fint, men husker ikke urlen så her må du eventuelt google hvis du skal bruke denne.

Lenke til kommentar

Sjekk ut siden http://www.laptopvideo2go.com/ her finner du drivere til alle nvidia-versjoner. Til XP, Vista, osv..

Kan være vanskelig å finne drivere til laptopgrafikk-kort, da ikke alle er støttet i alle drivere fra nvidia, pga for dårlig støtte i .inf-filen.

Så sørg for å laste ned siste versjon til Vista og også inf-filen. Og putt denne i installasjonsmappa, før du prøver å installere driveren.

Da skal det fungere, fungerte ihvertfall veldig fint for meg med Vista. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...