Shrek Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Leste nettopp gjennom ZDnet testen "http://www.zdnet.com/supercenter/stories/review/0,12070,562586,00.html" som er linket inn fra Fujifilm Finepix S304's side i prisguiden. Det var en usedvanlig negativ og dårlig dokumentert test, men jeg stusset mest ved følgende faktafeil: "it takes just under five seconds to return to shooting-ready status after a shot, regardless of flash." Viser til mine egne måleresultater: "Tid fra påslag til man kan ta bilde: 2 1/4 sekund. Tid for å kjøre zoom helt ut/inn 2 til 2 1/4 sekund. Tid før man kan ta nytt bilde (inkludert 2 sekunder preview): ca 3 1/2 sekund. Tid før man kan ta nytt bilde (uten å ha preview aktivert) 2 1/2 sekund uansett oppløsning. Veksle mellom bilder under avspilling: 1,9 sekund. Tid fra man trykker til bildet tas: Veldig kort. Kanskje 1/2 sekund. " ZDnet viser dermed sin inkompetanse ved å opplyse kameraets bilde til bilde forsinkelse _inkludert_ de to sekunder med 'postview' av det bildet du nettopp har tatt! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hvilket lagringskort brukte de i testen, og hvilket har du? Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har 64 Mb i tillegg til det medfølgende 16 Mb. Skal sjekke om det er noen forskjell på dem. Vet faktisk ikke hvilket jeg har målt. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Og så glemte jeg i farta å spørre om filformatet. Det tar betydelig lengere tid å lagre ei .tif-fil enn ei .jpg-fil. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Konklusjonen er at jeg observerer en liten forskjell mellom 16Mb kortet og 64 Mb kortet når jeg tar bilder med høyeste kvalitet, dvs '3 megapixel fine jpeg'. Da blinker busy-lampa en gang ekstra før den blir grønn. For andre bildestørrelser greier jeg ikke å se noen forskjell. Det er mulig å ta neste bilde før kameraet er ferdig å behandle forrige (lampa blinker ennå), men man har ikke noen indikasjon på dette. Derfor er tidene målt idet lampa blir grønn. Men: Hvis jeg tar 4 bilder etter hverandre så fort det lar seg gjøre, så tar det nesten nøyaktig like lang tid med begge kortene, dvs rundt 11 sekunder. [Kort] 16 Mb [bilde] 0.3 MP Normal [Tid] 2.15 sek [Kort] 16 Mb [bilde] 3 MP Fine [Tid] 3.2 sek [Kort] 16 Mb [bilde] 3 MP Normal [Tid] 1.65 sek [Kort] 64 Mb [bilde] 3 MP Normal [Tid] 2.65 sek [Kort] 64 Mb [bilde] 3 MP Normal [Tid] 2.50 sek [Kort] 64 Mb [bilde] 3 MP Fine [Tid] 2.5 sek Dette er selvsagt ganske grove målinger, med stoppeklokke i ei hånd og kamera i en annen. Har ikke brukt blits, og bildene er tatt slik at autofokusen er låst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå