Gå til innhold

Ødela et kamera - med mitt kamera!

Anbefalte innlegg

I helga gjorde jeg noe dumt. En av deltagerne på en liten sammenkomst jeg var på hadde fått seg nytt kamera til jul, etter eller annet Fujifilm til 3000 kroner. Jeg hadde Ixusen min med meg, og skulle ta bilde i retningen av personen med nytt kamera, som enten filmet eller gjorde seg klar til å fotografere. Jeg fyrte av, og blitzen min gjorde displayet på Fujifilmen helt hvitt... Vet ikke om hennes blitz ble avfyrt.

Jeg tror ikke butikkpersonalet trodde på henne da hun leverte det til rep., de trodde det hadde fått seg en dunk... Er det lett for reperatørene å se at det ikke har fått seg noe dunk? :no::no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I helga gjorde jeg noe dumt. En av deltagerne på en liten sammenkomst jeg var på hadde fått seg nytt kamera til jul, etter eller annet Fujifilm til 3000 kroner. Jeg hadde Ixusen min med meg, og skulle ta bilde i retningen av personen med nytt kamera, som enten filmet eller gjorde seg klar til å fotografere. Jeg fyrte av, og blitzen min gjorde displayet på Fujifilmen helt hvitt... Vet ikke om hennes blitz ble avfyrt.

Jeg tror ikke butikkpersonalet trodde på henne da hun leverte det til rep., de trodde det hadde fått seg en dunk... Er det lett for reperatørene å se at det ikke har fått seg noe dunk?  :no:  :no:

7750280[/snapback]

Dette høres jo helt sprøtt ut. Det er ikke en tulle post? Virker for idiotisk egentlig at du skulle kunne ødelegge kameraet hennes med din blitz.. Sikker på at det ikke bare ble ett hvitt bilde pga blitzen? (Må bare spørre, jobber i elektrosjappe og vet med sikkerhet at dette er en ganske vanlig feil, folk skjønner ikke det der..) Anyway, hvis de sender det inn hos butikken hvor det ble kjøpt, så tror jeg servicefolkene vil se at det ikke er utsatt for noen ytre påkjenninger som det så fint heter. Vi får ihvertfall tilbakemelding på slike ting hos oss hvis det er støtskader.. De prøver også som regel en del forskjellige muligheter, så de vil nok finne feilen... Vil gjerne lese servicerapporten på dette...:)

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke en tullepost, nei. Har heller aldri hørt om noe lignende som har skjedd... Nei, prøvde å ta bilder etterpå, men displayet har hvitt, med noe svart i hjørnene, husker ikke helt, og bildene ble hvite. Skal se om jeg får se hva som står i rapporten :) Off, har dårlig samvittighet, men får håpe det ordner seg... :)

Lenke til kommentar

Det høres ut som en veldig merkelig feil om sensoren kun lager hvite bilder etter at du avfyrte en blits mot kameraet. Selv om hun har tatt bilde i det øyeblikket som blitsen din ble avfyrt, så skal ikke sensor eller skjerm bli ødelagt av for sterkt lys. Da må du ha stått kliss inntil kameraet, med blitsen en cm eller to rett foran objektivet hennes.

Har hun prøvd å se på noen gamle bilder? Hvis de gamle også er hvite, så er det skjermen. Er de gamle fine, men de nye hvite, så er det sensoren. Kan også testes med å prøve å overføre noen nye bilder til datamaskinen for å se om de er hvite der også.

Du bør absolutt ikke ha dårlig samvittighet. Et kamera som ikke tåler at et annet kamera fyrer av en blits i nærheten, må ha en feil i utgangspunktet. Bra for venninnen din at du gjorde at hun merket denne feilen nå, og ikke etter at garanti/reklamasjonstiden var gått ut :)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok sensoren hennes har gått dukken. Fujien var sikkert innstillt på iso 3200, med stor blenderåpning, også fikk det et vanvittig lys rett i sensoren. Høres suspekt og sært ut, men det er mulig. Ihvertfall hvis bare de nye bildene blir hvite.

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg tror nok sensoren hennes har gått dukken.

7762272[/snapback]

Which it was!! :D Eller, CCDen var gått amok, men det er vel det samme? Heldigvis... :fun:

7934475[/snapback]

Fikk du det på garanti? :)

7936131[/snapback]

Ja, tror hun fikk nytt eller det samme reparert :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...