petterg Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Et vennepar har noen barn som de vil sperre ute fra tvilsomme websider. De har en draytek router som har mulighet til å holde listen over forbudte steder oppdatert med liste fra noen som tilbyr den typen lister. Funksjonen i menyen på routeren heter "Access Control by Category". Hvem tilbyr den typen lister som routeren bruker for å holde filteret oppdatert? Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Et vennepar har noen barn som de vil sperre ute fra tvilsomme websider. De har en draytek router som har mulighet til å holde listen over forbudte steder oppdatert med liste fra noen som tilbyr den typen lister. Funksjonen i menyen på routeren heter "Access Control by Category". Hvem tilbyr den typen lister som routeren bruker for å holde filteret oppdatert? 7750190[/snapback] Det står i menyen. Prøv å trykk på Activate Free Trial and Purchase Subscription og se hva som skjer. Det følger med 1 mnd gratis oppdatering (tror jeg), og videre oppdateringer koster penger. Mvh. Tor Tekniker www.draytek.no Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Tror spørsmålet ble missforstått. Det funker på draytek'n. Jeg lurer på hvilke alternative tilbydere som finnes på denne typen tjenester. Tanken er å få litt oversikt over hva som finnes på området. Lenke til kommentar
Skymaster Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Støtter fullt ut å bruke slike filter for å hindre barn å vandre fritt rundt på nettet. Siden det er fritt fram for folk å legge ut hva en vil, er det mye materiale på Internett som aldeles ikke skal sees av barn, for ikke å snakke om personer de kan komme i kontakt med. Når det gjelder andre muligheter for "Parental Filters", har man programmer som kan kjøre på maskinene som f.eks. Download.com - Parental Filters har en liste på. Jeg vet ikke hvor bra de fungerer, eller om det går lett an å avslutte prosess i task manager. Noen andre kan kanskje klargjøre hvordan dette virker. Av den grunn er det kanskje fint å ha dette på rutersiden. Det er vel ikke mulig å bruke andre filter enn den SurfControl tilbyr for DrayTek. Det er kanskje verdt de $47.88 eller ca. 310 kronene det koster å være oppdatert på den fronten. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Sjekk opp http://www.k9webprotection.com/. Dette er software som installeres på hver PC. Jeg har selv installert programmet på alle PCene i huset, og det ser for meg ut til å være en av de løsningene som fungerer best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå