cyberPanda Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 jeg har 2 hardisker på maskinen min, begge har oprativsystem instalert på seg(xp pro på den ene og home på den andre). når jeg starter PC'en kan jeg velge vilket av de jeg vil kjøre. nå vil jeg ta ut en av de siden den er helt overføldig, men når jeg tar den ut vil ikke maskinen boote i det hele tatt. selv om jeg setter den gjenverende disken til primary boot device. hvorfor er det sån?? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hvis disken du fjerner, er den med aktive partisjon og system filene, vil ikke være mulig å starte Pc-en din. Etter at du har kontrollert dette, kan du kopiere system filene over til disken som du har tenkt å beholde, og merke som aktive partisjon. Hvis du velger fra ”mapper” i kontorllpanel å vise skjulte og system filene og du utforsker diskene, vil du se hva det gjelder. Åpner du i tillegg boot.ini file i notisblokk, vil du se hvordan den fungerer. Når det gleder ”aktive” partisjon, når du høyreklikk den disken/partisjon i Diskbehandlingen, som er ikke merket som system, vil du få et valg om merke den som aktiv. Grovt forklart, men det er path til å forstå. Flerre detaljer kan du finne i Hjelp og støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå