Unlimited Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 det er vel like greit å ha det sånn: <?php require_once('Conn.php'); require_once('jdf.php'); $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ... ?> Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... Endret 18. januar 2007 av LooneyTune Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... 7750257[/snapback] Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"? 7750154[/snapback] Ville nok ikke avsluttet og startet PHP på den måten akuratt. Det er ikke galt, det vil fungere like fint. Men du belaster nok serveren litt mer ? Og det blir jo fort mer kode, og det er alltid bedre med mindre kode som gjør det samme som masse kode.. ( ikke snakk til meg nå om sikkerhet, jeg mener gjør det samme, da mener jeg AKURATT det samme ) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har som oftest bare et par <?php ?> i toppen av scripetet. Og så masse html før jeg har <?php ?> igjen. Men avogtil når jeg jobber med store tables synes jeg det er lettere å ha <?php echo $verdi; ?> istedenfor en gigantisk echo. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei, På mine sider bruker jeg mange <?php require_once('Conn.php'); ?> <?php require_once('jdf.php'); ?> <?php $currentPage = $_SERVER['PHP_SELF']; ?> <?php ... ?> er det galt sånn? Hvis ja hvordan da skal jeg gjøre dette "bedre"? 7750154[/snapback] PHP <?php require_once 'Conn.php'; require_once 'jdf.php'; $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; .. ?> Er ikke akkurat galt, men det skaper mye unødvendig jobbing for serveren. Trengs det store mengder html-output, anbefaler jeg at du gjør f. eks slik: PHP <?php require_once 'Conn.php'; require_once 'jdf.php'; $currentPage = $_SERVER["PHP_SELF"]; .. ?> Her har du forresten en metode dersom du skal inkludere mange filer PHP <?php $myFiles = array('Conn.php','jdf.php','asdf.php','osv.php'); $i=0; while($i < count($myFiles)){ require_once $myFiles[$i]; $i++; } ?> En flott side der du kan lære om php er w3schools Edit: En leif... 7750257[/snapback] 7750314[/snapback] I LOVE CONSTRUCTIVE ANSWERS Endret 18. januar 2007 av loathsome Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 PHP-bbcodetagen er utrolig buggete. PHP <?php if(statement){ ?> <head> <html><strong>my lovely html</strong></html> </head> <?php } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå