trollmannen Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har en server som kjører W2k server og firewall. På denne maskinen har jeg en del data som er delt. Mitt problem er som følger: Jeg er nødt til å skru av firewallen på serveren hver gang jeg skal aksessere de mappene jeg har delt på serveren, fra min andre maskin. Jeg har prøvd å åpne port 139 som er den porten som blir brukt v/ mappe-deling. (Firewallen min viser dette). Men firewallen slipper allikevel ingenting igjennom før jeg har deaktivert den, selv om jeg har tvunget port 139 til å være åpen uansett. Firewallen er av type Kerio. Må det åpnes flere porter for at jeg skal slippe å deaktivere firewallen hver gang jeg skal hente data fra serveren? Lenke til kommentar
Rent2Kill Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 JA.. Du må åpne porten for filoverføring til det progammet du bruker til å hente filene med. Jeg ambefaler sterkt en hardware firewall. Så får du besyttet begge/alle PC'ene dine. og du trenger ikke bruke software-firewall som kreve litt for nye ab PC'en. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Ikke gå for en hardware firewall du. Kjør heller en gørrgammel maskin med linux og bruk den som firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå