Gå til innhold

problem med universal header

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal lage en side! Problemet er at jeg kommer kanskje til å endre på adresser osv i diverse sider...dermed trenger jeg en universal header som innholder alle html tagger som alle filene egentlig skulle ha hatt da, inni seg og når jeg endrer på denne php filen da endres også andre header på forskjellige sider...

<!-- Menue starter her //-->
 	<?php include("up-side.php") ?>
 	<!-- Menue slutter her //-->

lagde denne php filen som innholdet html tagger da! og skrev denne koden i sidene mine...men problemet er at jeg får problem designmessig...designen forandrer ikke seg i firefox, men i opera og IE får jeg 3cm avstand mellom toppen av sida og menyen...denne avstanden får jeg ikke i firefox!

Hva skal jeg gjøre? har dere bedre alternativer, slik at jeg kan styre lenkene fra en fil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg skal lage en side! Problemet er at jeg kommer kanskje til å endre på adresser osv i diverse sider...dermed trenger jeg en universal header som innholder alle html tagger som alle filene egentlig skulle ha hatt da, inni seg og når jeg endrer på denne php filen da endres også andre header på forskjellige sider...

<!-- Menue starter her //-->
 	<?php include("up-side.php") ?>
 	<!-- Menue slutter her //-->

lagde denne php filen som innholdet html tagger da! og skrev denne koden i sidene mine...men problemet er at jeg får problem designmessig...designen forandrer ikke seg i firefox, men i opera og IE får jeg 3cm avstand mellom toppen av sida og menyen...denne avstanden får jeg ikke i firefox!

Hva skal jeg gjøre? har dere bedre alternativer, slik at jeg kan styre lenkene fra en fil?

7750059[/snapback]

hva inneholder up-side.php da?

Lenke til kommentar
Vil da tippe det er feil i din HTML kode, og ikke i PHP koden din ;) for include "limer" bare inn koden kan du si, og den "limer" jo ikke koden inn forskjellig på sider...

7751156[/snapback]

nei...når jeg setter html kode ser sida helt fin ut! men når jeg setter dem inni en php side og så lenker til den sida får jeg dette problemet! :no:

HVORDAN KAN JEG KONTROLLERE MIN HEADER UTEN Å MÅTTE ÅPNE HVER ENKEL FIL?

Endret av Unlimited
Lenke til kommentar

7750059[/snapback]

Det du kan gjøre er å lage noe som ligner det wordpress gjør. De har en rekke filer i template-folderen, header.php, footer.php, sidebar.php og en fil som heter functions.php.

i functions.php kan du lage en funksjon som inkluderer riktig fil, eks slik:

function get_header(){
include_once('header.php');
}

og i index-siden eller en annen kan du kalle den slik:

include_once('functions.php');
get_header();
get_sidebar();
get_footer();

osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...