-Turin_Turambar- Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Fantasy-serien til George R. R. Martin, A Song of Ice and Fire, er virkelig en spennende serie, med en til tider frustrerende uforutsigbar storyline, fengende personligheter, og dype intriger av slaget man ikke er vant til å finne i fantasy-historier. (Min oppfatning.) I går ble det også kunngjort at HBO har skaffet seg rettighetene til å lage tv-serie av bøkene, en sesong for hver bok. Skulle ønske jeg hadde en saying på hvem som fikk rollene... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har første boken i serien stående i bokhyllen, men har ikke hatt tid til å begynne på den enda. Kanskje jeg skal gi den en sjanse når jeg er ferdig med The Dark Tower. Hvordan er settingen? Er det High-Fantasy med overdreven magi og trollmen med rosa hatter? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nei, det er satt i en verden der det en gang fantes drager, men den siste døde for ~150 år siden. Etter det ble vintrene (som kan vare i en mannsalder) kaldere og hardere, og somrene (som kan vare like lenge) kjøligere. Størsteparten av handlingen er satt til et kontinent, Westeros, som minner litt om middelalder-Europa, med føydalsamfunn. Bøkene satser mer på storpolitikk og intriger enn slag, og kan minne litt om "Rome" i stilen. Det er mange fantastiske svik og forræderier i disse bøkene, og du vet aldri hvem som kommer til å overleve. En av de få referansene til rosa i bøkene er våpenskjoldet til hus Bolton, som er en rosa - altså flådd - mann. (I gamle dager hadde Bolton-familien et rom i borgen sin der de tok vare på skinnet av sine flådde fiender, men alle vet at de tider er forbi, ikke sant?) Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Trur det var fire bøker når jeg leste dem. Når kommer neste, eller har den kommet? Sykt kule bøker. Den siste var ikke fult så god, men bra er dem. Når begynner de og sende serien da, det tar vel ikke så lang tid fra de starter og lage til de sender en serie vel? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Den femte boken skulle egentlig blitt ferdig til nyttår 06/07 (i en ideell verden). Forhåpentlig er den ikke så langt unna. Serien tar nok ganske lang tid, tar sikkert i hvert fall halvannet til to år. Uten at jeg har noe særlig peil... Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg tok en pause fra serien etter bok 2. Digg serie! Lenke til kommentar
jungl Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 I går ble det også kunngjort at HBO har skaffet seg rettighetene til å lage tv-serie av bøkene, en sesong for hver bok. Skulle ønske jeg hadde en saying på hvem som fikk rollene... 7749814[/snapback] Dette er jo helt vilt! Min yndlings fantasyserie skal filmatiseres av min yndlings tv-kanal! Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Detter er stort ja. Har ikke lest A Song of Ice and Fire enda, men HBO har enda til gode å lage en dårlig serie, med serier som Sopranos, Oz, Six Feet Under, Carnivale, Rome, Band of Brothers og Autospy på porteføljen, tror jeg de klarer å gjøre en god jobb. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Detter er stort ja. Har ikke lest A Song of Ice and Fire enda, men HBO har enda til gode å lage en dårlig serie, med serier som Sopranos, Oz, Six Feet Under, Carnivale, Rome, Band of Brothers og Autospy på porteføljen, tror jeg de klarer å gjøre en god jobb. 7818555[/snapback] Du må ikke glemme "Deadwood" når du snakker om genialiteten til HBO. Og ja: les bøkene. Den første koster ~60 kroner på play.com. Gratis frakt. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Dette blir spennende ja. Bare lest halvparten av første bok, men det falt absolutt i smak. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Frister å prøve dette, virker som noe jeg kan underholde meg med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Leste ferdig bok 3 for noen dager siden og skal til byen i dag å kjøpe nr. 4. (De bør ikke være utsolgt!) Siste delen av bok 3 var ganske syk. Jævlig bra serie. Lenke til kommentar
Deathstalker Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Sitter å venter på bok 5 nå. Er ferdig med alle til nå. Veldig bra serie! Men får håpe vi får lese mer om Jon Snow! Han er klart min favoritt karakter! Og nyheten om at det skal lagest en seire blir godt mottatt her! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Du kan lese "The Hedge Knight" og "The Sworn Sword" mens du venter. Det er bare tegneserienoveller, men de er ganske gode. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Du kan lese "The Hedge Knight" og "The Sworn Sword" mens du venter. Det er bare tegneserienoveller, men de er ganske gode. Vel, The Hedge Knight og The Sworn Sword er først og fremst vanlige noveller, men du har imidlertid rett i at førstnevnte også foreligger i tegneserieformat (og en tegneserieversjon av TSS er underveis). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå