Iron_flames Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 hvilket av disse fagene lærer du mest data? skal snart søke meg videre? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 IKT lærer du mest data... Serviceelektriker er det dårlig med nå til dags tror jeg... er ikke det slike som driver å lodder og styrer på.. bla. på tv'er osv. tror det utgår etterhvert innen pc.. Lenke til kommentar
Iron_flames Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 ok. men lærer man de generelle tingene som å ta back up, vedlikehold på hardware, og software, osv.... Lenke til kommentar
LGodess Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Veldig mye er likt på IKT og Serviceelektroniker (data og kontorsystemer). Forskjellene er at på serviceelektroniker så kan man bli alene om å være sysadm i et stort nettverk og i IKT så er det små mellom store nettverk. Annen forskjell er også at det er mer HW relatert på serviceelektroniker enn på IKT. Så man lærer alt det som er "standard" når det gjelder vedlikedholdt av servere og nettverk. Men veldig mye av IKT faget lærer man i lærling tiden. Lærlingtiden er også litt lenger på IKT. Til info. På service elektroniker så er det flere forskjellige retninger. Data og kontorfag som er IT relatert og Audio Video som er som navnet tilsier, og sist så har vi radio og tele. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 ...Forskjellene er at på serviceelektroniker så kan man bli alene om å være sysadm i et stort nettverk og i IKT så er det små mellom store nettverk. .... Har du noen kilder på dette? Lenke til kommentar
LGodess Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Dette lærte jeg når jeg tok min utdanning Samt det min sambo fikk beskjed om. Jeg har da IKT-driftsfag utdanning og han service elektroniker (data og kontorfag). Dette står også i læreplan for IKT-driftsfag vedr eksempler på hva IKT-driftsoperatører kan arbeide med Læreplan IKT-driftsfag punkt 1.1 avsnitt 4 Det står ikke noe om dette i læreplan i serviceelektroniker faget. Der er faktisk ikke no nevnt. Men denne er noe vag også pga alle studie retningenen som er under dette faget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå