venomzorg Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 vurderer og kjøpe denne viften brukt. ser at den har 24dB pådet minste hakket og da ligger den på 42 grader idler på en xp2000 på en test på ok.no, er ikke sikker på om de hadde noen kab vifter. jeg har i allefall tenkt og ta ut mine da jeg er dritt lei dem. så jeg lurer på om det er noen som har noen erfaringer med denne vifter og xp1800 +- Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg hadde en volcano 7 (ikke +) Denne greide å kjøle ned fint men bråket som en traktor.(Har 1700+) Er klar over at det er noe dårligere kjøling men at den er stillere den du har tenkt på. Men det jeg vil komme fram til var at jeg kjøpte en mist silent twin og jeg er storfornøyd med den. Så du kan jo vurdere den og. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du bør beholde en vifte i front, men anskaff deg en Zalman Fanmate og regulere vifta ned til ett støynivå du synes er akseptabelt, men du bør ha vifte i front for å få tilstrekkelig luftgjennomstrømning til å transportere vamrmluft bortfra og kald/frisk luft til CPU kjøler, det hjelper ikke om CPU kjøler er aldri så bra om lufttemperaturen i kabinettet holder 30-40 grader og stigende pga. dårlig luftsirkulasjon, husk CPU-temp kan aldri bli kaldere enn Lufta rund den, da det er den som kjøler den ned. Når det gjelder TT Volcano7+ kjøleren så må jeg si att jeg er meget fornøyd med den selv. Den er å annbefale, men vil du ha virkelig lite støy då bør du annskaffe deg en TT SilentViking. 19dB! Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Volcano 9 er vell den mest stillegående på markedet. 17 db på laveste nivå... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 du vil ikke engang merke kjøleren din. jeg har selv en swiftec vifte som jeg kjører men enermax vifte som kjører på ca. 3300 rpm. jeg synes den suser, men lyden er ikke irriterende for meg. siden jeg ikke legger merke til den. hører på musikk hele tiden. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 har jo en 26dB cpu vifte. og 5 29dB kab vifter på 7v. det er akseptabelt men temperaturen er 50-52 idle og 55-57 load. er jo greit noK men jeg har lyst til å bli kvitt de kab viftene ja. Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Har vulcano 7+ og xp1800, ligger på 33c idle =) PÅ laveste nivå Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Har vulcano 7+ og xp1800, ligger på 33c idle =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå