gsp Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Visste ikke hva jeg skulle kalle denne, men saken er slik: Nettopp kjøpt x1950pro 512mb og skulle begynne å game Også kjøpt R6 vegas, det fungerer ganske bra egentlig, ingen problem what so ever. MEN, når jeg skulle teste 3dmark for å sammenligne med en kompis som hadde x1950pro 256mb skjedde det noe rart. I 3dmark06 får jeg kjørt 1stk test før bildet forsvinner helt, og får kjørt 4-5 tester med 3dmark05 før det samme skjer. Vet ikke hva det kan være, usikker på at det kan være strøm, pga ifølge denne: http://extreme.outervision.com/PSUEngine bruker jeg max 375watt under load, og har Nexus 500watt(fulgte med case). Men usikker på om det er nok ampere til skjermkortet og cpu... Min psu: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni...yninger/25879/4 Kjører Win Vista Ultimate men vet ikke om det kan være noen slags bug som forårsaker dette. Varmen kan heller ikke være tilfelle, pga sjekker hele tiden på CoreCell monitor til cpu og i Catalyst for skjermkortet. CPU ligger under max load 33-35c og GPU ligger 35-36c ved max load. Trenger noen tips, hvis ikke kjøper jeg bare ny psu og håper på det beste Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Tja, utifra det du sier, så kan jeg være enig at det kan virke som det er PSU. Men på en annen side så kan det godt være selve skjermkortet som ikke virker helt som det skal, eller hovedkortet også for den saks skyld. Det du evt. kan teste ut før du går til innkjøp av noe fysisk, er skjermkort-driveren. Hvis du har absolutt nyeste, så kan du prøve med forrige utgitte versjon, eller motsatt hvis du ikke har den nyeste. Samme med chipset-driverne for hovedkortet. Og du kan jo prøve å teste rammen med memtest86+ i tilfelle rottefelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå