jonas_blomster Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 hei, har et hovedkort fra MSI med en ekstremt bråkete chipsett kjøler. problemet mitt er at det er så dårlig plass ved den, pga skjermkort. så har vurdert å kjøpe denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=HR05SLI&mcat=c181 noen som vet om den er bra? ser at den skal passe til SLI, så da burde vel den også passe til hovedkortet mitt som har "samme" problemet som hovedkort med SLI. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Fikk mine 2 i dag så har ikke fått prøvd de enda. Men her er link til butikk som har dei på lager, microplex er jo utsolgt. https://www.databutikken.com/no/default.asp...ct=THEHR-05-SLI Endret 18. januar 2007 av halnes1 Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 har ett msi k8n neo4, der chipset-viften bråkte mer og mer ettersom den ble slitt. Jeg satte inn en slik zalman vifteløs kjøleribbe. Det er i utgangspunktet ikke plass til den (skjermkortet går over NB), men jeg har bøyd til kjøleribbene så det passer. Ligger nå på 31 grader, omtrent det samme som med viften, og synes ikke det er galt etter en investering på 80,- Har riktignok vifte på CPU kjøleren, slik at det er litt luftsirkulasjon over kjøleribbene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Ligger nå på 31 grader, omtrent det samme som med viften, ikke la deg lure....måler har ingenting med chipsett og gjøre. brukte en passiv zalman jeg og var råfornøyd. helt til jeg satte et temometer direkte på chipsett og temp var over 60 gader modda en skjermkort kjøler slik at den ble seende ut som den trådstarter linka til, var ikke slike og få tak i for et par år tilbake. den som linkes til i første post er nok det beste som finnes, Nforce 4 er varme chipsett Endret 18. januar 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 tror ikke jeg skal ha den fra zalman, ikke plass, og har planer om å overklokke så da rekker ikke kjølinga. har vannkjøling på cpu og gpu, og har vurdert chipsett også, er bare ikke sikker på åssen jeg skal få dette til å fungere bra, niplene/gjengene jeg har sett på de fleste chipsett blokker er så små og blir vel derfor restriktive? de fleste sider anbefaler å kjøre parallelt, men da har jeg hørt at resultatene kan bli noe dårlige, grunnet at det ikke kommer til å strømme like mye vann i hver av "løpene" hva anbefaler dere da? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk akkurat plass til en thermaltake extreme spirit 2 på mitt HK (K8N Diamond) med 8800 GTS. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 ok. tror jeg skal klare det, om jeg bruker en av de tynne "SLI" chipsett kjølerene. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 hvilket vannblokk ville dere anbefalt til kjøling av chipsett? må ha noe som passer med hovedkort der chipsett er veldig nære grafikkortet. kjører ellers blokker fra swftech, så en blokk som ikke er så restriktiv hadde vel passet best? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Fikk satt på en slik Thermalright chipsetkjøler, heatpipe, SLI med en 80 vifte isteden for den som var på DFI SLI-D kortet , 20 grader mindre og tyst som i graven. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 høres flott ut det, men siden jeg har vannkjøling, vil jeg heller kjøle den med vann, om noen vet om en blokk som ikke blir for restriktiv? vil ikke at den ene blokka skal gå utover ytelsen til resten av systemet. takk for svar! Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 ingen som har forslag til en bra kjøler til chipsett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå