Gå til innhold

Forskjell Intel Core Duo vs Intel Core 2 Duo

jvestby

Anbefalte innlegg

Hey

Må oppgradere CPU i htpc'n for 1080p avspilling. Har nå en Intel Core Duo på 1,666 GHz nå og dette går ikke.. Lyden blir ute av sync og bildet hakker en smule..

Tenkte derfor på å gå for en Intel Core Duo 2,0 GHz eller Intel Core 2 Duo 2,0 GHz.

Men hvilken av de er kraftigst.. regner jo med det er Core 2 Duo, men trodde først og fremst disse prosessorene var optimalisert for 64 bit windows.. Jeg kjører 32 bit idag.

Hva vil lønne seg å kjøpe med tanke på ytelse, eller rettere sagt; hva er godt nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er meget merkelig hvis en Core Duo prosessor er flaskehalsen når det gjelder å spille av HD-video i 1080p. Det høres heller ut som det er skjermkortet som trenger en oppgradering?

7754865[/snapback]

Har et slikt kort.

Viktig at det er stille..

Lenke til kommentar
Jeg synes også det høres rart ut. Mye ram da?

7755343[/snapback]

1 gig..

Tror det er frekvensen på CPU som er problemet. Tror du må opp rundt 2 GHz før det går bra.. Ihvertfall det jeg har klart å lest meg frem til på diverse forum..

Lenke til kommentar
Hva er videoen kodet i? MPEG-4, VC-1, H.264, WMV-HD?

Det kan hende du bruker en lite effektiv dekoder? Hva med å oppdatere skjemkortdriverne? Prøvd det?

Prøv å spille av noen av disse WMV-HD 1080p videoklippene.

7759151[/snapback]

H.264 klipp sliter den verre med enn WMV-HD. Bruker CCCP som codecpakke. Har de nyeste skjermkortdriverne fra Nvidia. Har prøvd Purevideo også. Er nok en kjappere prosessor som må til.. Ser ut som om 1,66 GHz Core Due blir akkurat for lite..

Endret av jvestby
Lenke til kommentar
Hey

Må oppgradere CPU i htpc'n for 1080p avspilling. Har nå en Intel Core Duo på 1,666 GHz nå og dette går ikke.. Lyden blir ute av sync og bildet hakker en smule..

Tenkte derfor på å gå for en Intel Core Duo 2,0 GHz eller Intel Core 2 Duo 2,0 GHz.

Men hvilken av de er kraftigst.. regner jo med det er Core 2 Duo, men trodde først og fremst disse prosessorene var optimalisert for 64 bit windows.. Jeg kjører 32 bit idag.

Hva vil lønne seg å kjøpe med tanke på ytelse, eller rettere sagt; hva er godt nok?

7748984[/snapback]

For å svare på det du spør om; core 2 duo er kraftigst, og ja, det er 64 bit, men betyr ikke at du ikke kan bruke 32 bits windows. Akkurat det spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Hey

7748984[/snapback]

For å svare på det du spør om; core 2 duo er kraftigst, og ja, det er 64 bit, men betyr ikke at du ikke kan bruke 32 bits windows. Akkurat det spiller ingen rolle.

7763409[/snapback]

Ok, men vil jeg merke så mye forskjell så jeg heller bør kjøpe Core 2 Duo 2,0 GHz enn Core Duo 2,0 GHz. Den første er jo en del dyrere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...