levlex Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Motorolas nye Rizr Z6 vil bruke norske Trolltechs Linux-system Qtopia. For Trolltech er dette et stort gjennombrudd. Les mer Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Det hadde vært kul! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Spennende og følge med på utviklingen. Og som en liten Linux mann så kan dette være veldig bra Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 ja dette ser bra ut. håper denne plattformen er proppfull med instillinger og kan tweakes helt ned til beinet. vil ha meg et avansert leketøy:) Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Det hadde vært kult om folk begynte og lage egne distroer til slike telefoner. Og om det hadde vært noe lignende synaptic package manager slik at du enkelt kunne installere nye programmer. La oss håpe. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kan man ikke like gjerne si «skjermbilde». Skudd gir liksom ikke så mye mening på norsk. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kan ikke unngå å nevne at jeg personlig syntes skjermbildet viste et særdeles lite vakkert grensesnitt! Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kan ikke unngå å nevne at jeg personlig syntes skjermbildet viste et særdeles lite vakkert grensesnitt! 7752827[/snapback] www.gnome-look.org / www.kde-look.org / www.qtopia-look.org Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg må nok skaffe meg telefon snart, og denne virker veldig spennende. Forresten, vil det være mulig å kjøre "DosBox" eller noe sånt på denne? Det vil vel være mulig å lage programvare på telefonen? Jeg synest at brukergrensenittet ser ok ut. Lenke til kommentar
nieh Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kan ikke unngå å nevne at jeg personlig syntes skjermbildet viste et særdeles lite vakkert grensesnitt! 7752827[/snapback] for å teste qtopia kan du laste ned ett vmware-image og kjøre det..... qtopia Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Problemet er bare det at selve telefonen (hardwaren) ikke er åpen. Så du kan lage begrensede programmet og tulle rundt med themene så mye du vill, men du har ikke muligheter for å kjøre noe annet enn det Motorola vil du skal kjøre. Jeg for min del ønsker OpenMoko velkommen; www.openmoko.com Endret 18. januar 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Problemet er bare det at selve telefonen (hardwaren) ikke er åpen. Så du kan lage begrensede programmet og tulle rundt med themene så mye du vill, men du har ikke muligheter for å kjøre noe annet enn det Motorola vil du skal kjøre. 7753738[/snapback] Hva mener du? Er det noen ulempe at hardwaren ikke er åpen? Utviklere er da så vidt jeg vet fri til å utvikle alt de måtte ønske så lenge programvaren de lager ikke krever knapper ol. som ikke finnes på telefonen. Men dette er da skjelden noe problem. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Problemet er bare det at selve telefonen (hardwaren) ikke er åpen. Så du kan lage begrensede programmet og tulle rundt med themene så mye du vill, men du har ikke muligheter for å kjøre noe annet enn det Motorola vil du skal kjøre. 7753738[/snapback] Hva mener du? Er det noen ulempe at hardwaren ikke er åpen? Utviklere er da så vidt jeg vet fri til å utvikle alt de måtte ønske så lenge programvaren de lager ikke krever knapper ol. som ikke finnes på telefonen. Men dette er da skjelden noe problem. 7753847[/snapback] Alle nye mobiltelefoner har en ut-plugg. Enten en universalplugg eller en USB-plugg etc. Ved at hardwaren ikke er åpen får ikke software åpen tilgang til disse enhetene om man vil gjøre noe annet enn det Motorola har satt dem til å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg