Perre Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg har en HP datamaskin som kommer med ferdiginstallert windows xp og i tillegg noe mer HP-greier ++. Jeg hater at ting jeg ikke vil ha på PC'en blir installert uten at jeg vil det så jeg har derfor slettet alt det som jeg ikke hadde installert (utenom Windows da). Problemet er at jeg i tillegg slettet Soundblaster X-fi audiokonsollen. Det var et program for å styre instillingene og lignende på kortet (f.eks. bytte mellom oppsett for spilling, musikk, opptak osv.) Når jeg nå har downloadet konsollen fra Soundblaster sine sider (den kommer med driverupdate'n) er det bare en svært enkel versjon av den jeg hadde før. Er det noen som vet hvor jeg får tak i den komplette versjonen (Da snakker jeg om den versjonen der man får et sånn ikon nede i systemfeltet. Det er også mye bedre grafisk opplegg enn det jeg har nå som jeg må inn på kontrollpanel for å få fram...) Endret 18. januar 2007 av Perre Lenke til kommentar
rexst Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har en HP datamaskin som kommer med ferdiginstallert windows xp og i tillegg noe mer HP-greier ++. Jeg hater at ting jeg ikke vil ha på PC'en blir installert uten at jeg vil det så jeg har derfor slettet alt det som jeg ikke hadde installert (utenom Windows da). Problemet er at jeg i tillegg slettet Soundblaster X-fi audiokonsollen. Det var et program for å styre instillingene og lignende på kortet (f.eks. bytte mellom oppsett for spilling, musikk, opptak osv.) Når jeg nå har downloadet konsollen fra Soundblaster sine sider (den kommer med driverupdate'n) er det bare en svært enkel versjon av den jeg hadde før. Er det noen som vet hvor jeg får tak i den komplette versjonen (Da snakker jeg om den versjonen der man får et sånn ikon nede i systemfeltet. Det er også mye bedre grafisk opplegg enn det jeg har nå som jeg må inn på kontrollpanel for å få fram...) 7748909[/snapback] velg komplett instalasjon på programmet .. Lenke til kommentar
Perre Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Problemet er at jeg bare har den driveren som jeg har downloadet fra Soundblasters nettsider. Resten av soundblaster-softwaren ligger på en gjenopprettingspartisjon på harddisken og da må jeg med andre ord re-installere hele windows for å få den komplette konsollen installert. Den konsollen som kommer med driveren er bare den enkle versjonen... (PS:Prøvde å installere driveren på nytt, men det var ikke noe mulighet for å velge komplett installasjon. Den bare installerte automatisk.) Er det noen som vet av et sted jeg kan få downloadet hele software cd'en for eksempel? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Det skal ligge noe som heter Console Launcher hvis du går inn her: Start>Alle Programmer>Creative>Sound Blaster X-Fi Legg det til i hurtigtastlinjen, så får du det akkurat som før, bare uten ikonet nede i høyre hjørne. Har heller ikke det ikonet lengre, så jeg gjør det sånn. Jeg tør ikke avinstallere driverene og installere de på nytt, for jeg brukte to dager på å bli kvitt skrapingen i lyden EDIT: Du må selvfølgelig starte Console Launcher manuellt, det er derfor du bør legge det ned i hurtigtastlinjen; men det er ikke noe mer stress enn å bruke ikonet. Endret 18. januar 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Perre Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Takk for hjelpen, men etter mye leting kom jeg tilslutt fram til det jeg trengte. Jeg fant et sted der jeg kunne downloade hele CD'en som følger med lydkortet. Jeg legger linken ut her siden det sikkert ikke er ulovlig, de som har kortet har jo rett til å kunne downloade cd'en liksom. Uansett, hvis dette ikke er lov så må dere bare fjerne dette innlegget, men jeg tenkte kanskje at andre har lignende problemer og da hjelper dette. http://files.filefront.com/ISO_SB_X_Fi_ser...;/fileinfo.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå