Shruggie Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg har en Samsung LE32S71 32" LCD-TV, og en HTPC. Jeg har nå koblet de til hverandre med en vanlig VGA-kabel, men jeg har også en HDMI-port, så jeg kan kjøpe en adapter og bruke DVI-kabel. Men jeg har søkt litt på forumet, og leser at det ikke alltid er det smarteste blant annet pga. noe som heter pixel mapping. Er det noen som vet om min TV støtter pixel mapping, og om det er bra eller ikke? In short: er det noen vits å bestille adapter? http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25529 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 dvi og hdmi er jo digitalt, så tror nok det er bedre. Er nok rett og slett en bedre kobling Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Noen som vet om min TV støtter pixel mapping da? Lenke til kommentar
Toa Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 TV'en støtter vel ikke PC over HDMI. Det står det ihvertfall i manualen til min LE40S71. Men det gjør meg null og niks siden det er 100% krystallklart bilde og 1:1 pixelmapping over VGA. Nekter å tro at noen skulle klart å se noen forskjell uansett. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Kanskje denne siden kan gi deg noen hint : http://pixelmapping.wikispaces.com/Full+List Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Takk for den linken! Min TV sto jo ikke i listen, men alle andre Samsung tver med lignende modellnummer har ikke 1:1 pixelmapping. Da tror jeg at jeg lar den stå på VGA, jeg, så kan jeg heller spare HDMI-porten til digitalnettet kommer til høsten ;p Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 TV'en støtter vel ikke PC over HDMI. Det står det ihvertfall i manualen til min LE40S71. Men det gjør meg null og niks siden det er 100% krystallklart bilde og 1:1 pixelmapping over VGA. Nekter å tro at noen skulle klart å se noen forskjell uansett. 7749835[/snapback] Ifølge Samsung er d ikke 1:1 pixelmapping over VGA på denne modellen. Men jeg er strålende fornøyd uten.. :o) Lenke til kommentar
Toa Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 TV'en støtter vel ikke PC over HDMI. Det står det ihvertfall i manualen til min LE40S71. Men det gjør meg null og niks siden det er 100% krystallklart bilde og 1:1 pixelmapping over VGA. Nekter å tro at noen skulle klart å se noen forskjell uansett. 7749835[/snapback] Ifølge Samsung er d ikke 1:1 pixelmapping over VGA på denne modellen. Men jeg er strålende fornøyd uten.. :o) 7750080[/snapback] Kan man se om en skjerm har 1:1 pixelmapping? Lenke til kommentar
Toa Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ifølge Samsung er d ikke 1:1 pixelmapping over VGA på denne modellen. 7750080[/snapback] Hvor står dette? Jeg tok en visuell test på flatpanels.dk, og jeg kan ikke se at jeg skal ha noe annet enn 1:1 pixelmapping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå