Gå til innhold

Burde jeg bruke HDMI (DVI) eller VGA fra PCen?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Samsung LE32S71 32" LCD-TV, og en HTPC. Jeg har nå koblet de til hverandre med en vanlig VGA-kabel, men jeg har også en HDMI-port, så jeg kan kjøpe en adapter og bruke DVI-kabel.

Men jeg har søkt litt på forumet, og leser at det ikke alltid er det smarteste blant annet pga. noe som heter pixel mapping.

Er det noen som vet om min TV støtter pixel mapping, og om det er bra eller ikke?

In short: er det noen vits å bestille adapter?

http://www.siba.no/product/product.aspx?Identifier=NO25529

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV'en støtter vel ikke PC over HDMI. Det står det ihvertfall i manualen til min LE40S71. Men det gjør meg null og niks siden det er 100% krystallklart bilde og 1:1 pixelmapping over VGA. Nekter å tro at noen skulle klart å se noen forskjell uansett.

Lenke til kommentar
TV'en støtter vel ikke PC over HDMI. Det står det ihvertfall i manualen til min LE40S71. Men det gjør meg null og niks siden det er 100% krystallklart bilde og 1:1 pixelmapping over VGA. Nekter å tro at noen skulle klart å se noen forskjell uansett.

7749835[/snapback]

Ifølge Samsung er d ikke 1:1 pixelmapping over VGA på denne modellen. Men jeg er strålende fornøyd uten.. :o)

Lenke til kommentar

7749835[/snapback]

Ifølge Samsung er d ikke 1:1 pixelmapping over VGA på denne modellen. Men jeg er strålende fornøyd uten.. :o)

7750080[/snapback]

Kan man se om en skjerm har 1:1 pixelmapping?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...