Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tåpelige plasser å slenge fra seg bilen på

MaSo

Anbefalte innlegg

Tror noe er veeeldig dårlig til å lukeparkere gitt :roll:

8052683[/snapback]

Du vet at lukeparkering er når man parkerer med front og bakende mot andre biler? F.eks. langs en gate.

Skal mye til å slå døren inn i en annen bil når man lukeparkerer.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ingenting i et samfunn å gjøre. :no:

Tenk hvor lite plasser det hadde vært rundt om hvis alle skulle ha gjort sånn som deg. Håper du skal parkere på en parkeringsplass der alle gjør sånn som deg, og du ikke finner plass.  :hrm:

8047370[/snapback]

Jeg har like mye som deg i et samfunn og gjøre. Og det skjer ofte jeg kommer inn på en parkeringsplass som ikke har bra nok parkeringsplasser til at jeg setter bilen min der. Da parkerer jeg en annen plass, ikke verre enn det.

Ser ingenting gale i å ta vare på bilen sin.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Jeg tar gledelig mot både parkeringsbot og at du blir jævv& irrtert kunne ikke brydd meg mindre. Det er halve poenget at man skal okkupere 2 plasser og ingen skal komme i nærheten av min bil. Kunne godt ha tatt 3 plasser om nødvendig. Viktigste er selvfølgelig at min bil er hel, ikke at en eller anna idiot får plass vedsiden av min bil og lager bulk i den. Og alle de tingene du nevner her, stress, irritasjon, skrikerunger, kvinfolk osv er grunner til å nettopp ta opp minst 2 plasser. Du skal absolutt IKKE få "snike" deg ut vedsiden av min bil.

Jeg tar slike parkeringer ofte, og dette er en meget fornuftig parkering. Man er enten godtroende, idiot i parkering, eller bare ikke glad i bilen sin om man velger å sette fra seg bilen på en parkeringsplass der biler har mulighet å parkere på hver side. Alle jeg kjenner her i bilmiljøet som er glad i bilen sin tar slike parkeringer. Og gud hvor mange ganger jeg har redda bilen min ved nettopp å gjøre d. Skal jeg parkere på en enkelt parkeringsplass skal den være så bred at når jeg lukker begge dørene mine fult opp og naboen gjør d samme er det minst 50 cm mellom dørene. MINST.

8047301[/snapback]

Ja, og jeg går rundt å dreper mennesker, fordi jeg er glad i livet mitt.

Jeg kan ikke gi andre mulighet til å drepe meg først!

For det første.. Hvorfor skal du ha behov for å åpne dørene fult ut?

Er dørene så små, og du så svær at du ikke kommer deg ut ellers?

Koster bilen din godt over millionen, eller er du bare veldig egoistisk som person?

Blir så provosert over personer som tenker bare på seg selv.

8051566[/snapback]

Dreper personer? Skal du sammenligne det med drap, så må du si at du er redd for å bli drept og holder deg unna de mest utsatte steda i din by, og tar forhåndsregler når du går der.

Det samme gjør jeg når jeg skal finne meg en parkeringsplass

Hva bilen koster ser jeg ikke på som et poeng. Man kan ha en bil som i forhold til sin egen økonomi er en dyr bil. Da er man gjerne forsiktig med det man eier og bryr seg om. Jeg har nok lagt ned flere tilmer på å gjøre bilen min fin enn den er verd. Men for meg ligger det mye penger i den.

Du kan bli så provosert du bare vil, jeg tar mine forhåndsregler for å ikke få bulk, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Det handler aldeles ikke om egoisme i det hele tatt. Det handler om å verne om sine egne verdisaker.

Da burde man heller låse inn bilen sin i garasjen, og heller ta bussen. :roll:

Det er egoisme å ta to parkeringplasser, det ligger i ordet to. Det er meningen at det skal parkeres, nettopp, to biler der.

8052494[/snapback]

Det er overhode ikke egoistisk. Det er smart, og det minsker sjangsen for at bilen får en eller annen skade

Lenke til kommentar
Jeg bruker iallfall ikke å ha dørene mine fult opp når jeg går ifra bilen min.

Kanskje jeg bare er et mirakel-barn, med en mirakel-bil, men jeg har aldri, ALDRI, bulket andre sine dører, eller fått mine dører bulket av å parkere ved siden av en annen bil.

Det ER ingen som åpner dørene sine fult ut hvis det står en bil på siden.

Når det kommer en småbarnsfamilie som må parkere 100 meter unna, bare fordi at noen driver å dobbelt-parkerer på de nærmeste parkeringsplassene, så hadde jeg ikke syntes noe synd på de som eide bilene, om de skulle få den bulket.

Det jeg ikke skjønner er, hvordan tørr dere å  kjøre rundt med bilen, hvis dere er så redd for den, når den står iro?

Og ja, gjør heller som BeFs sier.. Lås inn bilen hvis dere  er så redd for den.

8052672[/snapback]

Jeg skal ikke påstå at du er borti bilen vedsiden av, men mange er det, veldig mange er det. Og veldig mange åpner døren fult opp og veldig mange smeller den inn i siden på bilen vedsiden.

Når jeg kjører rundt så er jeg også forsiktig med bilen min. Men skulle no skje, som en annen billist forårsaker, så er det noen som må stå til ansvar, og jeg har forsikring.

Det blir noe helt annet enn og komme og hente bilen sin med riper bulker osv.

Ser ikke vitsen med å låse inn bilen annet enn når jeg har den hjemme i garasjen. Men jeg ser absolutt behovet og nødvendigheten ved å parkere bilen min "sikkert" på en parkeringsplass

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar
Du er klar over at det lister langs siden av bilen ja?

Vet du hva disse listene er godt for?

8052856[/snapback]

Hvilke lister? De listen jeg fjernet for og forbedre utseende på bilen? Dem er borte vekk. Og det tok langt tid også. Dessuten er mange slike lister også lakkert på veldig mange biler. Og mange biler har ikke slike lister.

Lenke til kommentar
Det handler aldeles ikke om egoisme i det hele tatt. Det handler om å verne om sine egne verdisaker.

Da burde man heller låse inn bilen sin i garasjen, og heller ta bussen. :roll:

Det er egoisme å ta to parkeringplasser, det ligger i ordet to. Det er meningen at det skal parkeres, nettopp, to biler der.

8052494[/snapback]

Det er overhode ikke egoistisk. Det er smart, og det minsker sjangsen for at bilen får en eller annen skade

8055517[/snapback]

Du kan vel ikke hevde at IKKE er egoistisk? Er enig i at det er smart, men det jo egoistisk i tillegg, det ser jo alle..

Lenke til kommentar
HVORDAN blir bilen din "herpet" om du parkerer ved siden av en annen bil?

8052683[/snapback]

Enkelt og greit ved at nabobilen åpner sine dører og klasker dem inn i mine! *bulk* Null hensyn.

8052755[/snapback]

For ikke snakke om de som parkerer så nært at den feite dongeri-kledde ræva gnir seg opp mot min bil når vedkommende skal låse makkverket sitt. Å ja jeg har opplevd dette, å ja døren min hadde 2 fine riper fra "naglene" på buksa hans. Hans forsvar "Er jo ikke så farlig, var jo ikke meningen. Må bare regne med sånt". Så da regner jeg med sånt og holder med dem som parkerer slik at man unngår slike hendelser.

Lenke til kommentar

Så dette gullkornet av en parkering i dag mens jeg venta på at samboeren skulle komme ut fra butikken. Dama som parkerte slik gikk inn for å kjøpe kaffe. Det som også er veldig viktig å nevne er at det var en ledig plass like foran bilen som står foran hennes bil. Så med andre ord om hun hadde kjørt 3 meter lenger frem kunne hun stått lovlig.

Legg merke til hårfargen på sjåføren som går mot bileni bilde nr 2 ;-)

IMG_5287.JPG

IMG_5290.JPG

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Kom over dette suppehuet i dag. På en vei der det er vanlig folkeskikk å brette inn speilet siden det er såpass trangt:

idiot.jpg

..eller rettere sagt: jeg kommer over den hver jævla dag. Det er derfor jeg poster den her. Er forsåvidt ikke et tåpelig sted å slenge fra seg bilen, men hver eneste gang, fullstendig uten unntak, står den med hjulene på full sving ut i veien. Og som man kan se utifra bildet er det ikke en særlig bred vei, så alle med en bil av tilsvarende størrelse vil slite litt. Har fler enn én gang sett lastebiler som har måttet stoppe og brette inn speil for å komme forbi. Dessverre er det litt vrient å brette inn et hjul som står en halvmeter ut i veien :\

Lenke til kommentar

Hva mente du med å brette inn speilene? Mitt spretter bare ut igjen ...

I dag, tok ikke bilde var så mye folk, så skulle jeg parkere på en stappfull parkeringsplass ved Prix på Stjørdal. Midt inne i parkeringen sto det en Audi på skrå og tok opp nesten tre parkeringsplasser. Jeg parkerer ved siden av den bilen så godt det lar seg gjøre, men ble jo på en måte stående litt iveien for Audien da.

Når jeg kommer ut igjen og skal til å sette meg inn i bilen, ser jeg at det står en handlekurv parkert bak bilen min, som jeg hadde kommet til å kjøre rett på hvis jeg ikke hadde sett den. Den handlekurven var parkert der med vilje, garantert av audisjåføren! Sikkert en sånn person som ikke vil at folk skal smelle dørene sine inn i siden av bilen, men da er det jo greit at de tar hensyn også da, synes jeg.

Sånt ødelegger dagen min noe grusomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...