MaSo Skrevet 8. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2007 Haha :!: Innfor handicappen, og personen som eier bilen er langt fra handicappet Bare lat! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Utifra tilstanden til bilen, og parkeringen. Så er det nok en ganske lat person ja Hadde neppe kjøpt bil fra han utifra hvordan han behandler bilen sin.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hadde neppe kjøpt bil fra han utifra hvordan han behandler bilen sin.. 8562656[/snapback] Tåpelig utsagn. Hvordan vet du hvordan han behandler bilen sin? Vet du hvordan bilen var når han kjøpte den? Vet du at det er han som har gjort alle skadene? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hvis jeg hadde kjøpt en bil i den tilstanden hadde jeg fikset den opp og holdt den pen! og jeg ville ikke slurvet slik med parkeringene! Utifra det jeg ser så er det en slurvete person og jeg ville vært ganske skeptisk hvis jeg skulle kjøpt den bilen av ham.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Kansje han ikke bryr seg om hvilken bil han kjører? Han bryr seg jo ikke om parkeringen. Er ikke alle som har tid eller penger til å fikse på bilen sin. Hadde du i det heletatt vurdert bilen? Hvorfor skulle du i det heletatt møte denne personen for å kjøpe bilen? Kansje han kjøpte bilen dagen i forveien, kansje han ville kjøre med den før han pussa den opp? Endret 8. mai 2007 av BeFs Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Hehe.. svært som du hissa deg opp.. det er vel ikke din Bil? Poenget mitt var at hvis jeg hadde kjøpt bil av en sånn person.. så ville jeg vert ganske skeptisk til å kjøpe bilen av ham.. Med mindre han kunne forklare alle mistenkelighetene Endret 8. mai 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Neida, er ikke min bil. Var ikke meningen å hisse meg sånn opp, men en stygg bil sier ikke at man behandler bilen sin dårlig. Har selv en stygg bil, men jeg parkerer fint så ofte jeg kan (og vil). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 This is the end, Beautiful friend This is the end, My only friend, the end Der var diskusjonen rundt eigaren av folkevogna slutt, vennligst hald dykk til emnet i tråden. Fortsetter dette kan dykk risikere å få utdelt advarsler og fleire innlegg vil bli sletta. Ut i trafikken og ta bilete folkens! Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Sånne ting og setter man pris på å se... *sukk* Saumfarte dørene mine rimelig bra etter "parkeringsbulker". Edit: Min er da bilen til høyre, og jeg sto der først! 7939185[/snapback] Er det bare meg, eller står bilen din med det ene hjulet på den hvite stripa som markerer slutten på parkeringsplassen "din" og starten på den andre? Du skryter altså av at du IKKE kan parkere? Det er jo nettopp slike som deg denne tråden mobber:D 7976496[/snapback] Bra svar Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 altså.. grunnen til at jeg la ut dette bildet var at jeg så da eieren av denne bilen parkerte.. så sprang han inn... var borte i 15 min å kjørte igjen.. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 En kamerat av meg tok dette utenfor trekanten i Bodø. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) En kamerat av meg tok dette utenfor trekanten i Bodø. Han kan ikke være mye forflytningshemmet om han får seg inn i den lille bilen der Endret 14. mai 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har sett folk som virker så godt som helt god i beina parkere med sånn parkeringsbevis. Så lenge det ikke står noe navn på beviset kan jo hvem som helst bruke det Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har sett folk som virker så godt som helt god i beina parkere med sånn parkeringsbevis. Så lenge det ikke står noe navn på beviset kan jo hvem som helst bruke det 8607766[/snapback] Det er mange årsaker til at man kan ha et sånnt bevis og være "helt god i beina" som du sier. F. eks. kan det være kona eller et av barna som er bevegelseshemmede. Et annet eksempel er en fyr jeg kjenner som lider av en muskelsykdom. Han ser helt normal ut, går helt normalt, men musklene slites utrolig raskt. Han kan gå korte avstander helt normalt, men dersom han skal bevege seg litt lengre avstander er han avhengig av rullestol. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) OK, litt forhastet der, men jeg mener likevel at det er for lett når det ikke står noe navn på beviset å overdra det! Edit: Selv om kona har beviset betyr ikke det at mannen kan parkere på handicapplass når han er alene på butikken! Endret 14. mai 2007 av OML Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Handikapplassen så ut som den var litt langt unna senteret ... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 OK, litt forhastet der, men jeg mener likevel at det er for lett når det ikke står noe navn på beviset å overdra det! Edit: Selv om kona har beviset betyr ikke det at mannen kan parkere på handicapplass når han er alene på butikken! 8608582[/snapback] Problemet er at det blir umulig å gjennomføre i praksis. Det er mange tenkte situasjoner hvor den som innehar beviset ikke er tilstede når en evt. kontroll gjennomføres. Mannen følger sin handikappede kone til toget/flyet/etc. Når han kommer tilbake til bilden så får han bot fordi hans kone ikke er tilstede. Noen kjører sin handikappede sønn til kjøpesenteret, og avtaler å hente han om en time. Når hun kommer tilbake en time etter får hun bot fordi, hun jo ikke er handikappet. I tillegg så vil det bety at ved kontroll må faktisk parkeringsvakten vente ved bilen helt til vedkommende kommer og setter seg inn for å kontrollere om det er rett person. Skal parkeringsvaktene stå i timesvis ved handikap plassene, bare for å kontroller at rett person bruker beviset? Sist men ikke minst er det snakk om personvern. Enhver person vil da kunne gå forbi bilen og observere at personen med navn xxxx er handikappet. Så du ser, tanken var kanskje smart, men det lar seg ikke gjennomføre, og ulempene ved det er mye større enn fordelene. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Jeg tror nok, om en allerede har fått utstedt et handikapbevis til bil for seg selv eller sin familie, at en har samvittighet nok til å ikke utnytte situasjonen. De er sikkert irritert nok på folk som parkerer der ulovlig fra før av. edit: Men det er jo alltid unntak... Endret 14. mai 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 cyclo: Kloke ord. Jeg er ofte litt for snartenkt, men det er nok som du sier "umulig" å gjennomføre i praksis. Kanskje man kunne utviklet et helt nytt system i stedet? Tviler på at det skjer, men der må jo være forbannet irriterende for de som faktisk er handicapet å ikke kunne få lov til å parkere der de har rett. Jeg irriterer meg jo selv over de som parkerer på handicapplass uten å være det minste handicappet :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå