Gå til innhold

Ny webserver. Quad eller dual Xeon?

Mr-Heier

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha ny webserver som vi håper kan holde en stund. Vi kjører lighttpd

Hva hadde dere valgt.

Intel Xeon 5130 2.0GHz 1333 Socket LGA771, 4MB, BOXED m/vifte

eller

Intel Xeon E5310 1.6GHz 1066 Socket LGA771, 8MB, BOXED m/vifte

Pris har ingen betyding.

Bakdelen kansje er at man kansje må ha et 1066MHZ hovedkort? Slik at om mab vil trenger 1333MHZ CPU seinere så må man kjøpe nytt hovedkort?

Eller funker 1066MHZ CPU på 1333mHZ hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo slik at vis hovedkortet støtter 1333 MHz så skal det være mulig og kjøre 1066MHz, men motsatt så blir det heller litt problemer(eller utfordringer).

Selv ville jeg nok valgt et quad system, da det og jobbe med flere jobber på en gang er viktig for meg.

Eg ser selv litt etter et Quad system, med mulighet for dual quad(to quad prosessorer), og alle hovedkortene som jeg har sett på komplett.no til soket 771, står det bare at støtter Dual-Core.

(Litt OT: Vett du om noen hovedkort som støtter quad-core, eller trenger du bare en bios update?)

Lenke til kommentar
Er jo slik at vis hovedkortet støtter 1333 MHz så skal det være mulig og kjøre 1066MHz, men motsatt så blir det heller litt problemer(eller utfordringer).

Selv ville jeg nok valgt et quad system, da det og jobbe med flere jobber på en gang er viktig for meg.

Eg ser selv litt etter et Quad system, med mulighet for dual quad(to quad prosessorer), og alle hovedkortene som jeg har sett på komplett.no til soket 771, står det bare at støtter Dual-Core.

(Litt OT: Vett du om noen hovedkort som støtter quad-core, eller trenger du bare en bios update?)

7749422[/snapback]

771 støtter Quad! Quad er bare to Dual på en brikke :) Har funnet ut nå at man kan kjøre 1066 og 1333 på samma. Har blitt anbefalt 1333mhz. Det er stor prisforskjell på disse Quad CPU så sjekk prisguiden på hardware.no før du kjøper.

Jeg skal kjøre 2 x Quad forøvrig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...