ilpostino Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 spørsmlet høres sikkert dumt ut men jeg lurer på hvor strømførende silikon er. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg er ferdig med å bygge høytalerstativ og har monternt på høytalerterminaler nederst. du skal koblehøytalerledningene på disse terminalene og det går en ledning fra disse til toppen av stativet inne i selve røret til høytalerstativet. per nå har jeg bare hektet/surret ledningen på kontaktene på terminalene men jeg er interisert i å få dem til å sitte skikkelig. Jeg har tenkt til å bruke silikon men vil først være sikker på at dette ikke er strømledende da dette vil gå gå utover lyden til høytalerne. (bildet jeg har lagt ved er veiledende - de terminalene jeg har brukt ser noe annerledes ut) Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 spørsmlet høres sikkert dumt ut men jeg lurer på hvor strømførende silikon er. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg er ferdig med å bygge høytalerstativ og har monternt på høytalerterminaler nederst. du skal koblehøytalerledningene på disse terminalene og det går en ledning fra disse til toppen av stativet inne i selve røret til høytalerstativet. per nå har jeg bare hektet/surret ledningen på kontaktene på terminalene men jeg er interisert i å få dem til å sitte skikkelig. Jeg har tenkt til å bruke silikon men vil først være sikker på at dette ikke er strømledende da dette vil gå gå utover lyden til høytalerne. (bildet jeg har lagt ved er veiledende - de terminalene jeg har brukt ser noe annerledes ut) 7748017[/snapback] Silikon er ikkje leiande afaik, men vil gi dårlig forbindelse fordi det i praksis lett vil komme mellom leder og kontaktpunkt. Korrekt måte å gjere det på er å lodde dei fast, og deretter smeise på med silikon for å strekkavlaste loddinga. Alt anna enn wirewrap, skruing eller lodding vil skape dårlig kontakt, spesielt på store effekter, og gå utover lydkvaliteten. Om du ikkje har loddebolt, så få tak i. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Korrekt måte å gjere det på er å lodde dei fast, og deretter smeise på med silikon for å strekkavlaste loddinga. 7751232[/snapback] Akkurat som at man strekkavlaster armeringsstål med betong, mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå