QBab Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) QBab vil ha jobb! Jeg er kommet halvveis gjennom mitt år på IKT driftsfag og nå er tiden inne for og søke på en jobb i praksisuka. Så da tenkte jeg at jeg skulle være såpass dristig og søke på landsbasis gjennom diskusjon.no Praksis uken er i uke 7 og varer fra mandag til fredag, altså en vanlig skole uke. Siden det er en form for undervisning gjennom skolen skal jeg ikke ha lønn. Litt om meg. Er en livlig kar som er helt besatt av alt innen datateknologi. Mitt første år på Videregåendeskole gikk jeg GK Salg og service etter det har jeg studer IKT bedriftsfag og liker meg veldig godt. Kan endel om det meste innen IT, fra vedlikehold av pcer, sette opp servere og programmere. For tiden er jeg 17 år gammel og bor et sted på vestlandet, nærmere bestemt Gloppen kommune, Sandane. Hvor dere vil ha meg har ikke noe å si, jeg har mye penger å kan reise hvor som helst fra Oslo til Karasjokk. Til slutt Om noen her inne er så heldige å vær sjef i sin egen bedrift kan dere tenke over om dette var noe for dere. Om noen andre har noen gode ideer om hvor jeg kan søke så er det velkomment. MVH QBab. Endret 25. januar 2007 av QBab Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du kan komme til oss i Stavanger og fikse en server, og lage til et høyhastighetsnett... Lenke til kommentar
QBab Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Var det en seriøs henvendelse? I såfall kan jeg komme Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Heter det ikke IKT Driftsfag, eller har linjen skiftet navn? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hmm.. jo du sier nok noe der. Hadde nok ikke drukket nok kaffi Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kan du noe om å lage websider ? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hmm, ikke så altfor mye. Vi har ikke komt så langt enda. Men folk sier jeg har et øye for design. Og jeg kan en god del om Photoshop så jeg kan sikkert lage et fint utseende. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ingen som har bruk for gratis arbeidskraft? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Skjønner ikke hvor dere orddelere får det fra, "vedlike hold"? Rettskriving og god språkførsel er viktig for mange arbeidsgivere, og er en forutsetning for å bli tatt seriøst her i samfunnet. Jeg anbefaler å bruke litt energi på å plukke av uvanene/feilene, og å lese gjennom teksten før man poster. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Skjønner ikke hvor dere orddelere får det fra, "vedlike hold"? Rettskriving og god språkførsel er viktig for mange arbeidsgivere, og er en forutsetning for å bli tatt seriøst her i samfunnet. Jeg anbefaler å bruke litt energi på å plukke av uvanene/feilene, og å lese gjennom teksten før man poster. 7763515[/snapback] Man skal være forsiktig med sånne uttalelser.. Hva om fyren har dysleksi? Folk med dysleksi må jo også bli tatt "seriøst" i samfunnet eller hva? Dermed blir vel denne påstanden din litt feil. Nei, jeg har ikke dysleksi men synes bare den posten din ble litt feil.. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dysleksi går på å bytte eller blande bokstaver. Regler for orddeling har ikke noe med det å gjøre, og kan læres av alle som gidder å prøve. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Har ikke noen problemer med folk med dysleksi, min sjef er selv dyslektiker og sender meg ofte tekster for gjennomsyn/retting. Jeg mister ikke respekt for ham av den grunn, han prøver så godt han kan, men har naturgitte begrensninger som han veier opp for ved å få hjelp av folk som er mer "klarsynte". Mitt problem er med folk som "ikke gidder" å prøve å skrive korrekt, og som forventer at alle andre skal synes at det er greit at de ikke prøver. Jeg prøver å fortelle at det faktisk ikke er OK å gi opp, og at god norsk faktisk anses som en god ting blant arbeidsgivere, særlig når det er snakk om formidling av tekst, webdesign etc, noe denne tråden handler om. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Prøvd å hold dere til topic i tråden, i stedet for å hakke på rettskrivningen. Det er snakk om en ussel arbeidsuke - ikke fast ansettelse for resten av livet. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Sånn, nå har jeg i alle fall fikset noen skrivefeil. Siden det var så viktig for dere Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg skal tipse folk jeg kjenner Du kan jo forresten høre med driftsavdelingen til hw.no. Jeg vet at vegard_ jobbet med prisguiden i arbeidsuken sin. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Ay, det hadde jo vert konge og jobbet hos hw.no *sikle* Endret 25. januar 2007 av QBab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg