Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Pc'en min nekter å vise skjermbilde. Setter jeg inn PCI kort, fungerer skjermkortet, men tar jeg inn det nye AGP kortet vil den ikke vise noe bilde. Jeg har prøvd skjermkortet før, så jeg vet det fungerer. Så, trenger et program til å flashe bios, har et chaintech VNF3-250 hovedkort. Fant ikke noe program til å flashe bios på den siden, så lurer på om dere kunne finne ett. Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Det samme skjedde med meg, når jeg startet opp kom det en klovn på skjermen som sa ":~~~~~~~ w00t" lasta ned flashalot fra www.pcequip.net, men det funka ikke bra. Endret 18. januar 2007 av Thunder1 Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) last ned fra www.hardwarefreak.com, der jeg fant mitt Endret 18. januar 2007 av Thunder1 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Eh,okey? Noen som vet om et stabilt program som jeg kan flashe bios med? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du trenger et Award flash utility. Finnes både for dos og win. Skjønner ikke helt problemet. Når du bruker et PCI basert skjermkort fungerer maskinen, men når du bruker AGP basert blir det ikke bilde? Prøv å gå inn i bios og sett AGP som primary display device (eller noe) og prøv da. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hovedkortet er totalt bugga, noen ganger funker det hvis jeg tar inn og ut minnebrikkene eller hvis jeg tar ut CD rommen.... Funka med AGP kortet en gang i går også, men så skulle jeg restarte, og da ble det ikke noe bilde igjen. Sjukt hovedkort! Takker, skal prøve den siden. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Fant noe som het WinFlash, funker det like bra som Award flash utility? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Om det er Dette skal det fungere. Du må da komme deg inn i XP for å kunne bruke det. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Takker, har du en link til det andre programmet du snakket om og? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Tror denne skal fungere. En Guide Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Det funka ikke, filen lå ikke på FTP'en. Men er Award flash utility og Winflash det samme? Såfall bruker jeg bare det. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Winflash er et universalutility for å flashe Award bios fra OS(XP/2000), mens Award flash utility er beregnet for å gjøre samme jobben men via Dos. Lenke til dos versjonen HER Edit: Følger da med en fin guide til begge Endret 18. januar 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Ok, har ikke floppy så bruker Winflash. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå