Gå til innhold

How I Met Your Mother! - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Er enig i at det var lite tilfredsstillende. Det virker ut som de hadde hastverk med å avslutte serien.

 

 

 

Slik som at Tracy dør kom fullstendig ut av det blå. Barney får en unge og det var det. Lily og Marshall har en drøss med løse tråder. Så har du en lappete slutt der Ted og Robin ender opp sammen.

 

Det når Ted snakker med barna sine er faktisk tatt opp i første sesong, så hvis du ser den siste samtalen en gang til og tenker over det så ser du hvor mye hastverk de har hatt til å få en slutt.

 

 

 

Selv om avslutningen ikke var tilfredsstillende så var det fortsatt en glimrende serie.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopierer bare det som ble skrevet til skaperne:

 

Dear How I Met Your Mother Creators,

To say I was disappointed in the series finale of How I Met Your Mother is a gross understatement. I am disconcertingly, irretrievably, unfathomably disappointed in the way you chose to end what used to be my absolute favorite television series of all time, to the point where it makes me physically ill to think about. For nine seasons you taught us to believe in magic, and in destiny, and happy endings, and in the fates always working out in the end, no matter how bumpy the road to get there was. This ending absolutely destroyed everything that was magical about this series. A few things you destroyed:

Barney Stinson. From the moment we saw Barney asking about his tie at the end of season 6, and realized that he was getting married, we have seen the character of Barney Stinson evolve, albeit slowly from a manipulative womanizer to a gentlemen worthy of marrying Robin Sherbatsky. When he finally vowed to always tell Robin the truth the moment before he married her, I was proud of him and the full circle that he had done. And then, in one episode, you destroyed three seasons of character development for Barney and made him devolve into an unfunny, immature scumbag of a guy who knocked somebody up and who wasn't even happy about having a child until the moment he held her in his arms. What a SAD, MISERABLE ending for one of the most diverse characters in the show.

Robin Sherbatsky. Ruined her character as well. So she becomes famous, ditches all of her friends and her husband for her career, and lives an anti-social life where she eventually ends up all alone in her old apartment with more dogs?

I could have lived with the mother dying. I could have lived with this. I could have been happy. I could have made it work.

But you decided to take it one step further.

You decided to ruin Ted Mosby. You decided to turn Ted Mosby from a hopeless romantic telling an amazingly beautiful story of how he met the mother of his children into some elaborate ploy to ask his kids' permission to pursue Robin again. Robin. THE SAME WOMAN WHO MARRIED HIS BEST FRIEND AND WHO TOLD TED SHE DID NOT LOVE HIM AND THAT THEY WOULD NEVER WORK OUT EVER BECAUSE THEY WERE TOO FUNDAMENTALLY DIFFERENT PEOPLE. By the way, way to break the bro code, Ted. You shattered Ted's character by convincing us he finally moved on from Robin. But no. Still pining after the same woman after 20+ years. Makes me physically ill.

But the worst thing....

You ruined The Mother and her story. You turned her death into a minor part, another hurdle Ted had to jump to finally reach Robin. We did not see ANY mourning from Ted for the death of his wife. We did not see their final moments together. We did not see the funeral. We did not hear any sadness from her kids. All we heard was "Oh by the way, the mother got sick and died, let's talk about Robin instead". Makes me absolutely sick to my stomach.

You ruined the magic. And for that, I will forever be disappointed.

In my mind, the series ended with Barney and Robin's wedding. A snippet of Ted seeing the mother playing bass on stage. Finally meeting her at the train station. Flash forwards of their lives together. Ted proposes. They have an amazing life and two children together. She slowly gets sick and eventually passes away. And in order to honor her memory, he sits his kids down and tells them the long, amazing story of how he met the love of his life.

And that's the true story of how Ted met the mother, the love of his life. At least, that's the story I will be remembering.

Sincerely,

A Disappointed Viewer

 

---------

 

Jeg har fulgt med dette showet siden jeg var.. tja.. 13-14 år gammel, og slik skal det ende? De ødelagte alt. Forbanna tullinger som bare skriver episoder underveis og som prøver å leke gøyale med pennen....

 

Sitcomen som hadde bedre potensialle enn F.R.I.E.N.D.S, endte tilslutt up som en av de dårligste sitcomene i historien (med tanke på hva det kunne blitt). De tre siste sesongene har vært så dårlige at det fins ikke ord.

 

Er kjempegøy å bruke en hel sesong på et brullyp og så 10 min inn i siste episode så er det over.

 

Er så mye feil i dette showet, men jeg orker ikke å skrive alt. Er bare et TV-show ....... noen jobber 12 timer hver dag og tjener 0.1% av det disse gutta gjør.. tenk på det.

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For ein fantastisk rævva slutt. Worst final episode ever.

 

Scrubs gjorde det bra (i sesong 9 -sesong 10 var berre ekstramateriale-). Friends hadde ein fin avslutning.

 

Siste episode av HIMYM var ein einaste stor skuffelse. Eller, det var greit fram til han såg ho på togstasjonen, og dei spola fram i tid. Heile avslutningen var teit.

 

Dei siste sesongane har ikkje vore like gode, det blir dei aldri, men å avslutte på den måten er skammeleg. Om dei hadde dette i tankane frå starten, eller ville lage ein stor avslutning veit eg ikkje, men etter dei ni sesongane, så vart det fantastisk teit.

 

Eg såg for meg ein siste episode der Ted møtte Tracy, og at dei brukte episoden på den første tida deira. Eventuelt litt om framtida. Om eg skulle finne på å sjå serien om igjen, så trur eg at eg avsluttar siste episode etter scenen på togstasjonen.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Nja.... kan vel ikke si at det her var avslutninga jeg venta meg.

 

Friends sin var faktisk veldig emosjonell og tom dem siste minuttene av That 70's Show (for siste sesongen VAR ræva dårlig) fanga litt av magien og følelsen av tristhet over at showet var slutt.

 

HIMYM har alltid vært en slags feelgood-serie for meg, og jeg syntes ikke at avslutninga klarte å kapre den essensen. Det var, som noen nevnte tidligere, altfor mye på en gang til at noen inntrykk klarte å feste seg ordentlig. Dem klarte faktisk å skape veldig god kjemi mellom karakterene Tracy og Ted, så det var synd vi ikke fikk se mer av det.

Lenke til kommentar

Rett og slett tragiske greier. 9 f***som år for dette? Kunne de ikke bare la Ted få gifte seg, fått to barn og levd lykkelige sammen resten av livet?

Ikke la kona dø ut, bare for at Ted skal få bli sammen med Robin, igjen.

Hvor mange ganger er det nå? 4? Hvor lenge ville det vart denne gangen? Robin er ikke verdi Ted, det var Tracy.

 

Nei, rett og slett skuffet.

Først en daff avslutning på The Walking Dead, også dette? Takk k Gud for sesong start av Game of Thrones neste uke :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Kort fortalt, så er jeg ikke like skuffet som mange her inne..

 

Jeg var en av dem som håpet på at Ted skulle ende opp med Robin. Jeg hadde et sterkt ønske om det. Men, jeg ønsket det ikke på bekostning av at The Mother måtte dø for at de skulle få det til. Valgte Ted moren og hadde det bra, så burde det endt slik. Ingen happy-feeling at moren dør.

 

Jeg har ingen problemer med at Ted tok kontakt med Robin etter som en avslutning, jeg synes det bare er så altfor sent.

 

Jeg likte aldri at Robin og Barney var sammen, så helt greit for meg at de ble skilt. Barney kunne ha endt opp med ei spesifikk dame og fått unge. Denne gangen var det ungen som forandret han, og selv om jeg ikke er helt fornøyd, så er jeg ikke ødeleggende skuffet, heller..

 

Lily og Marshall endte helt greit.

 

Som sagt: Ikke superfornøyd, ikke slik jeg ville ha skrevet serien, men den var absolutt ikke ødeleggende dårlig heller, så jeg har ingen problemer med å se serien opp igjen og kose meg.

Lenke til kommentar

Kort fortalt, så er jeg ikke like skuffet som mange her inne..

 

Jeg var en av dem som håpet på at Ted skulle ende opp med Robin. Jeg hadde et sterkt ønske om det. Men, jeg ønsket det ikke på bekostning av at The Mother måtte dø for at de skulle få det til. Valgte Ted moren og hadde det bra, så burde det endt slik. Ingen happy-feeling at moren dør.

 

Jeg har ingen problemer med at Ted tok kontakt med Robin etter som en avslutning, jeg synes det bare er så altfor sent.

 

Jeg likte aldri at Robin og Barney var sammen, så helt greit for meg at de ble skilt. Barney kunne ha endt opp med ei spesifikk dame og fått unge. Denne gangen var det ungen som forandret han, og selv om jeg ikke er helt fornøyd, så er jeg ikke ødeleggende skuffet, heller..

 

Lily og Marshall endte helt greit.

 

Som sagt: Ikke superfornøyd, ikke slik jeg ville ha skrevet serien, men den var absolutt ikke ødeleggende dårlig heller, så jeg har ingen problemer med å se serien opp igjen og kose meg.

Tror ikke du forstår hva som er poenget. Poenget er at de brukte 9 sesongen på karakterbygging og alt ble ødelagt i 1 episode. Barney ble plutselig en taper igjen, Robin ble en anti sosial taper, marshall og lily fikk vi ikke vite noe særlig om og Ted Mosby sin karakter ble helt ødelagt.

 

De prøvde å etterligne Friends ved å lage et Rachel og Ross-moment, men det ble bare helt forferdelig.

 

Nei huff, jeg er for opprørt til å snakke om dette shite. lol :p Merkelig hvordan tv-serier blir personlig

 

XR6TwmZ.jpg

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Kort fortalt, så er jeg ikke like skuffet som mange her inne..

 

Jeg var en av dem som håpet på at Ted skulle ende opp med Robin. Jeg hadde et sterkt ønske om det. Men, jeg ønsket det ikke på bekostning av at The Mother måtte dø for at de skulle få det til. Valgte Ted moren og hadde det bra, så burde det endt slik. Ingen happy-feeling at moren dør.

 

Jeg har ingen problemer med at Ted tok kontakt med Robin etter som en avslutning, jeg synes det bare er så altfor sent.

 

Jeg likte aldri at Robin og Barney var sammen, så helt greit for meg at de ble skilt. Barney kunne ha endt opp med ei spesifikk dame og fått unge. Denne gangen var det ungen som forandret han, og selv om jeg ikke er helt fornøyd, så er jeg ikke ødeleggende skuffet, heller..

 

Lily og Marshall endte helt greit.

 

Som sagt: Ikke superfornøyd, ikke slik jeg ville ha skrevet serien, men den var absolutt ikke ødeleggende dårlig heller, så jeg har ingen problemer med å se serien opp igjen og kose meg.

 

Jeg kan faktisk si meg enig i mye du sier, og det er helt greit for meg at han endte opp med Robin, at moren døde, etc. Problemet var måten de regisserte scenene. Jeg fikk ikke frysninger én gang under finalen, noe jeg har fått flere ganger i tidligere episoder. Det er helt greit at Barney og Robin skiller seg, fordi Barney er ikke en person som klarer å knytte seg til andre på den måten. Men hvorfor bruke en hel sesong på bryllupet deres, og noen minutter på skillsmissen?

 

Storylinen er OK (bortsett fra at Barney plutselig endrer seg igjen når han får barn), men måten den ble fortalt på var helt feil. Det skjedde for mye på for kort tid, så vi fikk ikke tid til å ta innover oss alt som skjedde.

 

 

 

Det føles som at regissørene ikke tør å lage en trist avslutning. Du vet når du leser en bok som du vet kommer til å ende trist og du vet at det må bli slik, men samtidig er alt du ønsker at det skal ende godt. Det må være fristende for en forfatter å la det ende godt, men en god forfatter faller ikke for slike fristelser. Det gjorde regissørene av HIMYM. De unngår helt fullstendig alle triste scenene, som når moren dør, når Barney og Robin skiller seg og at Ted skal flytte til Chicago og gjengen splittes. I stedet prøver de å legge inn morsomme scener når de virkelig ikke bør være der, som den siste scenen når Robin kommer inn døra og ikke klarer å slå av det high-tech alarmsystemet (eller hva det enn er). Merkelig at noen så profilerte regissører ikke klarer å forstå når det passer og ikke passer med morsomheter...

Lenke til kommentar

Om jeg "forstår poenget", ditt og deres poeng vel å merke, så endrer det ikke det faktum at jeg ikke ble så skuffet som dere. Og da må vel jeg ha et poeng som du og dere ikke forstår?! ;) Kanskje vi bare har forskjellig smak?

Dette handler ikke om smak, det handler om at et brullyp var en hel sesong og 10 minutter inn i finalen så var de skilt. Det handler om at en dame som kunne røyke sigar og drikke whiskey , som i sesong 6 ofrer kjæreste for jobb, men nå plutselig ikke gjorde det, og endte opp som en taper. Faktumet er at hun i virkeligheten aldri hadde endt opp med Ted, og det ble argumentert i flere sesonger i serien og hele poenget med sesong 8 var at Ted hadde sluppet ballongen og at han endelig var over henne.

 

Jeg kan godt ta de andre karakterne også, men det blir mye skriving.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

 

Kort fortalt, så er jeg ikke like skuffet som mange her inne..

 

Jeg var en av dem som håpet på at Ted skulle ende opp med Robin. Jeg hadde et sterkt ønske om det. Men, jeg ønsket det ikke på bekostning av at The Mother måtte dø for at de skulle få det til. Valgte Ted moren og hadde det bra, så burde det endt slik. Ingen happy-feeling at moren dør.

 

Jeg har ingen problemer med at Ted tok kontakt med Robin etter som en avslutning, jeg synes det bare er så altfor sent.

 

Jeg likte aldri at Robin og Barney var sammen, så helt greit for meg at de ble skilt. Barney kunne ha endt opp med ei spesifikk dame og fått unge. Denne gangen var det ungen som forandret han, og selv om jeg ikke er helt fornøyd, så er jeg ikke ødeleggende skuffet, heller..

 

Lily og Marshall endte helt greit.

 

Som sagt: Ikke superfornøyd, ikke slik jeg ville ha skrevet serien, men den var absolutt ikke ødeleggende dårlig heller, så jeg har ingen problemer med å se serien opp igjen og kose meg.

 

Jeg kan faktisk si meg enig i mye du sier, og det er helt greit for meg at han endte opp med Robin, at moren døde, etc. Problemet var måten de regisserte scenene. Jeg fikk ikke frysninger én gang under finalen, noe jeg har fått flere ganger i tidligere episoder. Det er helt greit at Barney og Robin skiller seg, fordi Barney er ikke en person som klarer å knytte seg til andre på den måten. Men hvorfor bruke en hel sesong på bryllupet deres, og noen minutter på skillsmissen?

 

Storylinen er OK (bortsett fra at Barney plutselig endrer seg igjen når han får barn), men måten den ble fortalt på var helt feil. Det skjedde for mye på for kort tid, så vi fikk ikke tid til å ta innover oss alt som skjedde.

 

 

 

Det føles som at regissørene ikke tør å lage en trist avslutning. Du vet når du leser en bok som du vet kommer til å ende trist og du vet at det må bli slik, men samtidig er alt du ønsker at det skal ende godt. Det må være fristende for en forfatter å la det ende godt, men en god forfatter faller ikke for slike fristelser. Det gjorde regissørene av HIMYM. De unngår helt fullstendig alle triste scenene, som når moren dør, når Barney og Robin skiller seg og at Ted skal flytte til Chicago og gjengen splittes. I stedet prøver de å legge inn morsomme scener når de virkelig ikke bør være der, som den siste scenen når Robin kommer inn døra og ikke klarer å slå av det high-tech alarmsystemet (eller hva det enn er). Merkelig at noen så profilerte regissører ikke klarer å forstå når det passer og ikke passer med morsomheter...

 

De har brukt 4 sesonger nå på å bygge videre på karakteren i Barney. Helt siden slipset i sesong 6, så har han gått fra å være en bachelor til en gentleman. Han var en person som kunne holde ekteskapet med Robin, men disse tullingene som skriver HIMYM bestemte seg bare for å ødelegge det.

 

Men de driter tydeligvis i å bygge karakterer. De bygget moren og så bare dreper hun uten at det var noe emosjonelt rundt det.

 

Hvilken far forteller ungene sine om at han har lyst å bange exkona til kompisen sin? Nothin' makes sense.

 

Kids, let me tell you the story of how I settled for your mother and waited for her to die so I could date my best friend's selfish ex-wife.

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på serien hovedsakelig fordi dama har fulgt med på den. Det eneste som ikke henger på greip synes jeg er hvor mye tid de brukte på ekteskapet til Robin og Barney før de plutselig røsket ut det teppet fra under bena på dem i aller siste episode. Ellers synes jeg det var ganske logisk at Ted endte opp med Robin. Han er, og har alltid vært, en tøffel, og Robin har alltid hatt ham rundt lillefingeren sin.

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt med på serien hovedsakelig fordi dama har fulgt med på den. Det eneste som ikke henger på greip synes jeg er hvor mye tid de brukte på ekteskapet til Robin og Barney før de plutselig røsket ut det teppet fra under bena på dem i aller siste episode. Ellers synes jeg det var ganske logisk at Ted endte opp med Robin. Han er, og har alltid vært, en tøffel, og Robin har alltid hatt ham rundt lillefingeren sin.

Logisk? Hvor i serien er dette logisk? Det har hele tiden vært klart at de ikke passer sammen fordi de er to HELT FORSKJELLIGE mennesker.. + Robin liker å reise, men Ted ønsker å være safe og holde seg i samme lokale.. Regner med hvis de hadde hatt en episode igjen hvor de viser 2040 så er Robin og Ted skilt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å diskutere dette så mye mer, i hvert fall ikke nå..

 

Det er ikke det at jeg ikke ser pongene deres, at jeg ikke forstår.. Jeg har jo selv sagt at dette ikke var den beste slutten, eller at jeg var kjempfornøyd.

 

Jeg sier at jeg, tross absolutt alt, ikke er like skuffa, og at jeg faktisk kan glede meg over å se serien en gang til, selv om det nok blir en stund til. Det må jeg få lov til, selv om mange andre her er knust! Jeg ser pongene, men for meg ødela det ikke så mye, jeg gledet og gleder meg over serien allikevel..

Lenke til kommentar

Funface: Like etter at Ted kysser moren i baren etter (eller muligens før, aner ikke...) at de har giftet seg får Lily en bunke sedler fra Marshall på grunn av veddemålet de har hatt mellom seg om hva som skjer mellom Robin og Ted.

 

 

De husker i det minste på et par av de små tingene.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Synes det var en bra slutt jeg, nei moren sin død kom ikke i det blå, da har du virkelig ikke fått med noen hint what so ever. At det ble downplaya ligger vel mest i historiefortellingen mot barna, hvorfor skulle han detaljert forklare dem nok en gang hva som skjedde med moren når han sikkert har fortalt den knusende historien flere ganger om hennes død. 6 år er gått, og det er lov å finne noen andre i livet sitt for hans del også, og de fikk ihvertfall den sjokkfaktoren folk spådde(trodde virkelig det skulle slutte med fade ut etter de møttes på togstasjonen ^^)

 

De svarte på mye av spørsmålene som gjenstå som jeg ihvertfall hadde, og kult at de filmet den finale scenen for så mange år siden og at de har greid å holde på det.

Kjekt å se barney få noen han bryr seg om, lurer på hvordan det ble mellom han og Nr 31.

At ting kunne gjøres annerledes er så klart mulig, er glad det ikke var en A4 slutt, de gikk for en slutt man husker og det greide de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...