Gå til innhold

How I Met Your Mother! - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jaja da fikk vi sett mora. Synes ikke hun var spesielt pen. Trodde det skulle bli litt villere når vi først fikk se henne.

 

Mother_Cristin_Milioti.jpg

Uansett hvem det hadde vært, tror jeg det hadde vært skuffende. Vi har ventet i 8 sesonger (åtte år) for å se henne. Så klart har vi bygget opp noen forventninger til henne. Må være stort å få spille henne.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig vet alle at man garantert kommer til å bli skuffa, men tenkte i det minste at vi første gang ville treffe henne med noe typisk HIMYM kjærlighets sang, ute i regne med den gule paraplyen, eller et eller annet romantisk. Ikke at hun bare står og bestiller billetter.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet alle at man garantert kommer til å bli skuffa, men tenkte i det minste at vi første gang ville treffe henne med noe typisk HIMYM kjærlighets sang, ute i regne med den gule paraplyen, eller et eller annet romantisk. Ikke at hun bare står og bestiller billetter.

Det er jeg helt enig i. Men nå har vi sett henne i hvert fall. Lurer på hvordan jeg skal klare meg til September :p
Lenke til kommentar

 

 

Se alle episodene om igjen! :w00t:

Duh, det er allerede planlagt :D

 

Finner ingen andre serier som går så inn på meg som denne. Den er også nogenlunde realistisk og litt med virkelighetsnær. Liker for eksempel ikke big bang. Den er morsom, men jeg får ikke noen connection med andre serier.

 

Hva synes du om den nye Barney forresten?

Lenke til kommentar

Duh, det er allerede planlagt :D

 

Finner ingen andre serier som går så inn på meg som denne. Den er også nogenlunde realistisk og litt med virkelighetsnær. Liker for eksempel ikke big bang. Den er morsom, men jeg får ikke noen connection med andre serier.

 

Hva synes du om den nye Barney forresten?

 

Nå har jeg ikke sett alle episodene i et kjør, noe som kanskje gir et bedre bilde av serien. Men jeg har sett mye på sesong 1-3 og liker helt klart best den "Gamle-Barney". Selv om han kanskje var litt vell barnslig og litt "too much" til tider. Likevel var det sånn jeg likte han best, var absolutt ikke det samme etter at han begynte å komme i seriøse forhold. Synes de kjørte det alt for langt og gjorde han alt for snill, men skjønner at man trenger karakterutvikling. Håpte jo på at han og Robin skulle ende sammen til slutt da :love:

 

 

 

Synes ærligtalt at det ble litt for mye kliss og drama i de siste sesongene.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har de nevnt noe om når bryllupet er, altså hvilken episode?

 

Hvis de skal dra det ut til slutten av sesongen kommer det til å bli rævdårlig, og akkurat like unødvendig halt ut som de siste tre-fire sesongene har vært, men jeg er jo nesten nødt til å fortsette å se på når vi er så nær slutten. Disse to episodene var vel to timer i HIMYM-universet, noe som betyr at det vil ta ca. 40 episoder (55 timer - ca. 15 timer for to netters søvn) å komme seg til bryllupet om de fortsetter i samme treige tempo, så jeg regner med at de rasker på litt, men ærlig talt... håper bryllupsepisoden kommer senest rundt nyttår. Ted og moren fortjener en halv sesong hvor de kan fortelle hvordan livet mellom bryllupet og 2030 utspiller seg.

Lenke til kommentar

How I Met Your Mother må vel være en av de svakeste serier i historien når det kommer til fallhøyde, statistisk sett. Fra å ligge på en 8.0+ (imdb) i flere sesonger, så gikk de plutselig svært lavt på 7 tallet, og nesten på 6.9. Sesong 7 og 8 må være to av de mest tragiske sesongene i dagens komedier. Heldigvis ser det ut som at de har noe nytt å komme med i denne sesongen, og jeg må si meg fornøyd.

 

På en annen side så har serien gått fra seriøs skuespill til tull og tøys. Er vel rundt 9/10 scener nå hvor de spiller useriøst, noe vi ikke så noe av i de første 6 sesongene. I sesong 7 begynte plutselig Robin å skrike hele tiden òg. Medium skriving etter sesong 4, katastrofalt etter sesong 6. Ta for eksempel dagens episode, sett den på ene Mac'en og så setter du på en episode fra sesong 1-6 på den andre macen. Er to vidt forskjellige show.

Lenke til kommentar

Virker som om de har tenkt til å dra dette kraftig ut, ja. Antar jeg fikk for høye forhåpninger i det mora faktisk ble vist en del i første episode. Nå virker det som om vi ikke får se henne før etter Ted reiser fra bryllupet, som i denne farten kan ta... vel, hele sesongen, gjerne? Episode 3 var 52 timer før bryllupet, episode 6 er 45 timer før.

Lenke til kommentar

Konseptet tid virker i hvert fall å være helt annerledes i HIMYM World, det er helt sikkert. Hvor mye dritt har de fått til på 7 timer? Er helt nifst hvor effektive de folka der er med gjøremålene sine, for de får jo faktisk lagd flere tusen navnekort, stjelt en svindyr flaske whisky, spilt poker, unngått gamle mennesker, snakket med presten og tatt med Marshpillow ut på stranda i striregnet i det som virker som godt over en time, for ikke å nevne at Ted rekker å sjekke opp en dame, møte foreldrene hennes, ta henne til rommet, nesten harve over henne og komme seg ned i baren for å sjekke opp enda en dame, alt mens de setter av store deler av episoden til skravling seg imellom. Og det tempoet som Lily drikker de tilsynelatende gratis drinkene kan jo ikke være noe annet enn dødelig. Hva er det, et par hundre drinker på 7 timer? Veldig flink til å ikke virke dritings, i hvert fall.

 

Hadde for min del vært greit (og mer sannsynlig) om bryllupet var et par timer unna, og at neste episode var siste før ting endelig begynner å skje. Det som skjer nå er totalt unødvendig og drar bare ut tid som ikke er nødvendig å bruke. Det hadde fint gått an å ha bryllupet i episode [insert number between 1 and 5 here] og fylle resten med Ted og mora som flyr rundt og blir bedre kjent med hverandre, gifter seg, får barn osv. Hadde nesten vært bedre, når jeg tenker meg om.

 

Ser på serien med interessen på tom tank nå. Når jeg er 15 episoder unna Ted som møter mora, da får jeg bare fullføre, sånn som jeg ser det, selv om nivået er helt søppeldårlig. Og Ted er jo så irriterende at jeg håper mora slår han ned med den jævla paraplyen og drar sin kos når han begynner å snakke til henne på stasjonen, også våkner Ted opp på galehus i 2030 eller noe, og det viser seg at alt var en vrangforestilling av noe slag.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

hehe de begynte vel på 55 timer før? så har vel gått 10 timer? men enig de har fått gjort ufattelig mye på de timene, er imponert av hva en får til på så kort tid og som folk sier lilly sin drikking må jo være omtrent dødelig snart i dette tempoet. Antar de "sover" litt slik at det går fort 10 timer på bare det, slik at vi får nærmet oss noe. Lo godt av "you choose poorly" greiene og generelt en bra episode(jeg lo og var underholdt, er vel strengt tatt det jeg krever av denne serien)

Lenke til kommentar

Josh Radnor ville jo slutte i HIMYM da sesong 6 var ferdig, prøvde å slutte igjen da sesong 7 var ferdig. Han er jo ikke en skuespiller, så overrasket meg ikke. Han vil jo ut å regissere filmer, som har vært hans drøm.

 

Hadde serien sluttet i sesong 6, så kunne det havnet som topp 10 serier gjennom tidene. Nå ligger den laangt nede for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...