Gå til innhold

Genialt adapter - koble interne harddisker/CD-ROM

G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis av meg har en tilsvarende slik.

Tror han kjøpte den på QXL;

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=416770749

(Driver på ingen måte reklame for "direkteshop", dette var eksempel på at produktet kan kjøpes). Fraktbetingelsene til denne butikken er heller merkelige, synes nå jeg da. Eller - det virker som butikken selger produkter billige, for så å ta inn prisen igjen på gebyrer. Frakt kr. 96,- + ekspedisjonsgebyr kr. 49,-.

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar

Lenken jeg oppga fungerer på min PC både når jeg først kopierte den hit og nå i dag. Bruker Firefox 1.5.0.9 på en WinXP Home konfigurert PC.

Det ser ut til å være mye PHP kode på websiden som det er lenket til. Men Internet Explorer skulle jo egentlig ikke ha problemer med det.

For orden skyld har jeg nå testet lenken også i Internet Explorer 7.0. Det fungerer bra der også på min PC. :thumbup:

Lenke til kommentar
Lenken jeg oppga fungerer på min PC både når jeg først kopierte den hit og nå i dag. Bruker Firefox 1.5.0.9  på en WinXP Home konfigurert PC.

Det ser ut til å være mye PHP kode på websiden som det er lenket til. Men Internet Explorer skulle jo egentlig ikke ha problemer med det.

For orden skyld har jeg nå testet lenken også i Internet Explorer 7.0. Det fungerer bra der også på min PC.  :thumbup:

7755867[/snapback]

Når jeg prøvde igår var hele nettsiden til "http://www.newertech.com" nede . Ikke noe med koding , browser type å gjøre altså.

Lenke til kommentar
Når jeg prøvde igår var hele nettsiden til "http://www.newertech.com" nede . Ikke noe med koding , browser type å gjøre altså.

7756324[/snapback]

Det kan jo hende at ISP'en du benytter har krøll på DNS oppslag. Ville ha sjekket om DNS adressene fungerer som de skal. Ellers hender det jo at enkelt hjemmesider faller ut som du sier.

Bruker Nextgentel.no selv, og har enkelte ganger irritert meg på at en gjerne må gjøre 2 eller 3 oppslag i enkelte situasjoner på websteder som sannsynligvis ikke er så mye brukt av folk flest. Kan ha vært noe forbigående. Mulig det kan ha noe med caching å gjøre (det jeg opplever med 2-3 oppslag).

Men når du får gjort oppslag og finner numerisk adresse så kan en jo forsøke den. Om den numeriske ikke fungerer så er nok siden nede, eller at din ISP er helt på viddene. Om den numeriske fungerer, men at DNS oppslag ikke gjør det (typisk: www.webadresse.com), så tyder det på at DNS adressene ikke gjør jobben. Om det da er noe med ditt ruter (eng: router) oppsett, eller om det er noe med domene navneserverene er ihvertfall 2 mulige ting å sjekke opp.

Det er ihvertfall ikke alltid siden er nede, og det vil si at problemet også kan ligge på systemet ditt (evt. din ISP sitt).

Endret av G
Lenke til kommentar

Please , er ikke rette personen til å få introduksjon/opplæring i ISP , DNS , ruting etc.

Siden var nede , eller rutingen til Telenor e.l (who cares)

Dog virket det når jeg skrev forrige post. - ferdig med den saken.

Ang. link til disse hos QXL :

Har fått nok av QXL og kommer aldri til å åpne konto der igjen.

Noen som vet andre alternativer for å handle her hjemme - please kom med forslag.

Lenke til kommentar

Jeg har en sånn, kjøpt fra ebay. Med powersupply og det hele. Finnes også versioner som ser nesten lik ut bare at de har sata også. Betalte ca 150 med porto mener jeg, tok en uke fra HK. Er vel bare å søke på usb ide adapter ellerno. Og den går på 100-260 volt ellerno, så kan anbefale å kjøpe'n på ebay.

Veldig handy, spesielt når jeg skal kopiere ting til å fra PS2-harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...