Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan å koble til 2 pcer med en router

Anbefalte innlegg

Jeg har en vanlig pc som koblet til router via nettverksledning.

Og jeg har bærbar pc soom kan ha trådløst internett ved hjelp av infrastructure fra den vanlige pc,det er ikke noe problem der så lenge jeg har internett på begge to pcene.

Problemet er jeg har lyst å koble til fra en pc til andre digitale elektroniske(Psp) som ad hoc slik at jeg kan spille online med pspen.

1.Den vanlige pc har ikke ad hoc mode/har ikke funksjoner som bærbar.Dvs at den ikke har trådløst mode som barbæren har(liten ikon ved siden av tid og dato)

2.Den bærbar pcen har ad hoc(nesten alle bærbar nå har denne funksjoner uansett) men kan ikke ha egen internett(må søkes via trådløst fra den vanlige pc for å få tilgang til internett)

3.For å koble pspen til pc må man ha det trådløs mode som bærbar har,men bærbar må være koble til router for å få det til å fungere.

Spørsmålet er kan jeg koble til min bærbar til 1 router som jeg bruker til vanlig pc med 2 nettverksledning.Dvs at 2 pcer kobles til 1 router.?

Og jeg kan ikke koble fra router fra den vanlig pc også bruker jeg bærbar isteden fordi den vanlige pcen skulle være sentralt.

Hjelp, og takk

Endret av Lilpunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje noke å bry seg med om ein sint moderator bjeffer litt.

Trur det enkleste for deg er å kjøpe ein vanlig trådlaus router. Så kobler du alle tingene dine til den. Den har lan porter for den stasjonære og antenner for den bærbare og psp'n. Koster ikkje all verden i dag, og du får eit mykje enklere nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...