Ustedalen Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Jeg har lyst til å utvide musikksamlingen min, og jeg tør ikke å laste ned noe mens jeg er i USA. Derfor må jeg kjøpe et par album, men jeg har ikke peiling på hva som passer meg. Det jeg liker best er vel igrunn melodiøst og symfonisk svartmetall slik som Old Man's Child, Dimmu Borgir, Graveworm og lignende band i den kategorien. Rene svartmetall band slik som Darkthrone og Burzum funker også helt fint, men jeg synes det er synd at lydkvaliteten på mange av cd ene er forferdelig dårlige. Så god lydkvalitet der man hører gitaren skikkelig godt er viktig for meg. Derfor lurer jeg, er det noen band dere anbefaler innen denne genren? Jeg tenker litt på en Amon Amarth cd, Immortal, Sirius og noe annet. Bare anbefal i høyt og pine, men gjerne begrunn hvorfor jeg burde kjøpe akkurat den eller de cd ene. Endret 18. januar 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Husk at du kan høre på musikk i platekjapper. Og ikke minst: mange band har klipp eller hele sanger på sin hjemmeside/myspace. Hvis du ikke allerede kjenner til de så anbefaler jeg Emperor, da særlig de senere albumene. De første er mer dårlig lydkvalitet, mens de senere har mer klarer lydbilde. Mine favoritt album av Emperor er Prometheus: The Discipline of Fire & Demise og IX Equilibrium. Albumene har både melodiøse og harde. Emperor's Myspace Musikkvidoen til Empty En artist(ikke band) som kan være i din interesse er Ihsahn. Ihsahn er kjent for mange som mesterhjernen(eller ødeleggeren) av Emperor. Han brakte mye symfoni inn i musikken. Han har mye symfoni i sangene sine og blander mange metallstilarter selv om det har røtter i black metal. Ihsahn's MySpace Musikkvidoen til Innvocation Et annet symfonisk black metal som er verdt å sjekke ut er Anorexia Nervosa. Her er symfonien veldig i sentrum, uten at det går på bekostning av den black metaliske delen. Gode album er Drudenhaus og Redemption Process Anorexia Nervosa's MySpace Sangen: The Drudenhaus Anthem Sangen: Codex Veritas Cradle of Filth er vel strengt tatt ikke black metal lenger... men mer retning symfonisk/gotisk ekstrem metal. Likefult vil jeg si at dette bandet kan være interessant for folk som liker symfonisk black. Sjekk ut sanger som From Cradle To Enslave og Nymphetamine. Cradle of Filth's MySpace Musikkvideon til Cradle to Enslave Musikkvidoen til Nymphetamine Borknagar var et mprosjekt som ble satt sammen av tidlige black metallere. Prosjektet tar utgangspunkt i black metal, men drar seg langt fremover forbi det. Her kan du finne både folkemelodier og hammondorgan i beste 70s stil. Sangen Colossus er et mektig mesterverk! Anbefale albumene Quintessence og Epic. Bandet siste plate er litt anerledes enn det de har gjort før, det er en akustisk plate. Borknagar's MySpace Musikkvidoen til Future Reminiscence Musikkvidoen til Colossus Keep of Kalessin har en palte jeg vil anbefale. Armada er et mesteverk. Riffingen er noe av det mest geniale jeg har hørt i mitt liv. Tykke, men frentiske riff av beste sort. Hele platen har også et slags symfonisk "feel uten at en hører til noe særlig fremtredende symfoni noen gang på platen. Den har også geniale flamingo-gitar partier(!). Keep of Kalessin's MySpace Musikkvidoen til Into The Fire Forøvrig, når det er snakk om dårlig lydkvalitet. Lydkvalitet på en god del BM plater er ikke ment til å være teknisk bra. Den dårlige lydkvaliteten skal tilføre platen mer stemmning. Nå er det en smaksak om en liker dette eller ikke... selv er jeg ikke så alt for stor fan av det. Håper dette var til hjelp. Endret 18. januar 2007 av TLZ Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du bør skjekke ut Emperor og Nyeste Keep of Kalessin albumet som TLZ skrev. Ellers Anbelfaler jeg Anaal Nathrakh. Jeg liker deres nyeste album Eschaton veldig godt. Anaal Nathrakh myspace Av Immortal anbefaler jeg Damned in Black, Sons of the northern darkness og At the Heart of Winter. Dette er de tre nyeste albumene fra Immortal og har best produksjon. Musikalsk er de ganske like. Min favoritt er Sons of the northern darkness men alle tre er ett must . Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Skaff deg Carpathian Forest plata "Fuck You All!". Über-bra blackmetal skive. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Syns Rotting Christ er ganske tøft. Virker som om det er veldig få som har hørt om det. Albumet "Sleep of the Angels" er veldig bra Edit: For en mer klassiks BM-sound anbefales albumet "Non Serviam". Endret 18. januar 2007 av Loerand Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg vil anbefale Taake, veldig bra svartmetall fra Bergen. Nattestid ser porten vid er et veldig bra album, en hel del melodiske elementer også, ikke helt rått og brutalt. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Cor Scorpii er og å anbefale. imponerande å sjå kor mykje bra metal sogndal klare å lage. Siste My Dying Bride albummet er meget bra. og ikkje så mykje doom og dystert. og vokalen er spesiell på albummet. vanvittig bra. Daylight Dies blir meir doom, men hør vokalen før du avskriver. Lies That Bind, a dream resigned, a life less lived er sanger eg må høre mange ganger daglig Susperia - unlimited er et album du MÅ få med deg. kan garantere deg gåsehud når Chemistry sangen starter Opeth er meget bra metal. Begynn med Blackwater Park albummet. Hypocrisy er eit album som er et MUST! The Arrival er genialt album. med sanger som Eraser. Hypocrisy er vel et av sveriges største black metal band. Vokalisten synger også i Pain som er og vanvittig bra. (t.d Same old song er sang til å bli hekta av) Einherjer er god musikk. hør ballad of the swords og når hammeren heves så har du 2 praktsanger som får deg til å like Endret 18. januar 2007 av Solefald Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Må nesten ikke glemme Solefald heller. Eller hva Solefald? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Må nesten ikke glemme Solefald heller. Eller hva Solefald? 7750921[/snapback] riktig riktig =) Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du burde i alle fall sjekke ut Satyricon! Er det beste innen black metal syns jeg. Prøv å finn låta "Mother North". Sinnssykt fet Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 "Mother North" er på "Nemesis Divina"-albumet. Knallbra album Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 "Mother North" er på "Nemesis Divina"-albumet. Knallbra album 7751764[/snapback] er mange som liker kun Mother North, Fuel For Hatred og den turboneger cover sangen av Satyricon, og seier dei er fan. liker best Nemesis Divina sangen av dei gamle eg. liker godt volcano albummet. digger black lava. den er rolig og tung samtidig. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Se her. Death metal verdt å få med seg: - Septic Flesh: Sumerian Daemons - (...)punishing, semi gothic, orchestral and operatic with many symphonic keyboards and luminous and enchanting female vocals(...) (...)equal emphasis on brutality and melody(...) (...)raw, detailed and heavy production, simply a massive wall of sounds(...) (...)This album is pure Art(...) (...)Grand orchestrations in the background, epic choirs, brutal drumming, killer guitar playing, and one truly sadistic growler on the vocals(...) 8,5/10 - 9.8 - 8/10 - 5/5 - 10/13 - 9.5/10 Overbevist? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 "Mother North" er på "Nemesis Divina"-albumet. Knallbra album 7751764[/snapback] er mange som liker kun Mother North, Fuel For Hatred og den turboneger cover sangen av Satyricon, og seier dei er fan. liker best Nemesis Divina sangen av dei gamle eg. liker godt volcano albummet. digger black lava. den er rolig og tung samtidig. 7751796[/snapback] "Fuel for Hatred" er ikke spesielt bra. Liker best "Repined Bastard Nation" og "Suffering the Tyrants" fra "Volcano". Ellers er "Immorality Passion" ganske rå. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Siden du liker Old Mans Child kan jeg anbefale deg universets to absolutt beste symphonic black metal album: Ill-natured Spiritual Invasion og The Pagan Prosperity Herligste black metal jeg noen gang har hørt. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Anbefaler på det sterkeste Immortal sin Sons Of Northern Darkness. Fy f... for ei plate. Her er det ikke snakk om jordkjeller lydbilde, men krystallklart, nydelig. Albumet er heavy så det holder, men samtidig også meget melodiøst. Tekstene er vel mer så som så, vi snakker trossalt om black metal. Men ja, denne anbefales på det sterkeste! Damned In Black er også noe en bør få med seg, også av Immortal. Endret 18. januar 2007 av Tobe__ Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei. Spørs jo alt etter hva du faktisk liker å høre på av metal. Jeg kunne nevnt band i bøtter og spann, men gidder ikke så vi får klare oss med noen. Hvis du ikke liker så hard og tung metal, sånn rundt Power Metal kan jeg anbefale disse: Sonata Artica Freedom Call Hammerfall Falconer Dreamtale Dragonforce Hvis du vil ha noe Gothic Metal, så kan du jo se litt på disse: Theatre Of Tragedy Sirenia Tristania Epica Hvis det er Death Metal du har lyst på så kan du jo se litt på disse: Norther Children Of Bodom Kommer ikke på fler på Death Metal Hvis det er Black Metal du vil høre, så kan du se litt på disse: Dimmu Borgir Windir Vreid Wintersun Amorphis Cradle Of Filth Limbonic Art Anorexia Nervosa Behemoth Black Messiah Vital Remains Dark Funeral Satyricon Immortal Catamenia Naglfar med flere. Kunne sikkert nevnt så mange flere, men jeg det hadde blitt så mange serru. Hvis jeg snakker om Metal da (Som jeg da hører på), så sier folk, jamen, det er jo bare brøling det de synger. Så sier jeg til dem. Ja, men det finnes veldig mye fin Black Metal også. Det er ikke alt som spiller veldig hardt hele tia. Catamenia f. eks har veldig fine sanger, og iallefall Limbonic Art har fine sanger. Virkelig vakkert å høre på. Nå for øyeblikket hører jeg selv på Limbonic Art, og storkoser meg. Det er rundt 10 år siden jeg begynte å høre på hardere metal enn Heavy Metal og Rock. Et av de første Black Metal bandene jeg hørte tror jeg var Dimmu Borgir. Husk på at mange av bandene (Uannsett sjanger), har demo klipp av noen av sangene sine på hjemmesidene sine, så det går an å høre litt. Lykke til. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Finntroll må jo nevnes!! og korpiklani Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Moonsorrow er også veldig bra, noe liknende Finntroll. Lenke til kommentar
Emperor_ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Children of Bodom er langt ifra death metal... Det er mer speed/symfonisk/trash/black aktig.... Og Behemoth er blackened death metal. Klarer ikke å la vær å rette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå