CerveZa_ Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Noen som vet om en god, rask og billig plass jeg kan sende inn en BIOS-brikke til reprogrammering? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Tror Komplett gjør det for 150,- Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 har du prøvd alternative metoder? se: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...615&forum=24&14 Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 10:08, skrev LiTe:har du prøvd alternative metoder? Nei, pga at jeg ikke kjenner noen med samme hovedkort som jeg har. Men er det ingen andre som gjør det for mindre enn 150,- synes det virket litt drøyt for en så liten jobb Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Ja men **** da, folk sier i øst og i vest "komplett gjør det for hundreogfemti", har tilgode å se en url. *venter* Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 komplett.no kanskje?! Jeg ringte inn og fikk vite at jeg skulle sende inn brikka med vedlagt informasjon om HK, BIOS versjon osv... til: Komplett.no Østre Kullerød 4 3241 Sandefjord Registrer deg som kunde på komplett.no og legg ved kundenr. Skriv utenpå brevet/pakka noe sånt som "BIOS-brikke til flashing" eller lignende, pga at det da blir raskere tatt hånd om. Men ring inn til komplett først i tilfelle jeg har glemt noe 33 47 14 40 _________________ "Religion er opium for folket" -Karl Marx- [ Denne Melding var redigert av: CerveZa_ på 2002-12-09 00:15 ] Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Tusen takk cerveZa_ :smile: Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Bare hyggelig Jeg sendte forresten også med en diskett med BIOS-ROM'en på, men dette er ikke nødvendig så lenge du oppgir eksakt merke på hovedkortet osv... Jeg gjorde det bare for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Det er ikke nødvendig. se dette her! For AMI BIOS Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive. When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer. For Award BIOS Make a bootable floopy disk Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out) Re-flash the BIOS & reboot. Dette har berget mange Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Den funket ikke for meg, jeg ble nødt til å sende den inn til komplett. For når jeg ødela Biosen så leste den ikke fra floppy, det eneste som skjedde var at det summa litt i cdrommen så skjadde det ikke noe mer. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har også prøvd dette, har MSI kort og AMI-BIOS, har prøvd frem og tilbake og opp og ned med den fremgangsmåten, funket ikke for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå