cub71 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg leker litt med tanken om å skrive et program som skal behandle en tekst i fra en webside. Planen er å legge til en linje i høyreklikk-menyen som sender teksten i den rammen jeg trykker i til mitt program. Jeg har funnet ut at jeg kan endre et klikk på "View source", HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt til å sende teksten til f.eks wordpad. Så jeg lurer på å bruke denne, siden denne sender teksten. Egentlig vil jeg lage et eget punkt som gjør det samme. Hvordan gjør jeg det? Og en annen ting: Hvordan skal jeg gå fram for å la programmet mitt ta inn teksten som sendes fra Internet Explorer på denne måten? Lenke til kommentar
trtrtr Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei, for context menues i Internet Explorer sjekk ut: Adding Entries to the Standard Context Menu For å sende over tekst til programmet ditt fra en webside kan du benytte javascript til å velge ut tekst du vil ha med (f.eks selection) som du så kan sende til programmet ditt ved hjelp av XMLHttpRequest. Programmet ditt må da stå og lytte på en socket for å ta imot data. En annen mulighet er at programmet ditt sjekker endringer på clipboard og henter ut tekst derifra. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Har ikke testet, men siden javascriptet kjører lokalt bør det kanskje være mulig å kjøre programmet via wscript.shell: var parametere = // hentes ut fra siden m/javascript... var shell = new ActiveXObject( "WScript.shell" ); shell.run( '"c:/program files/mittprogram/mittprogram.exe" ' + parametere, 1, true ); maybe.... Lenke til kommentar
cub71 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg endte opp på å kapre "Vis Kilde". Denne legger en .txt-fil i en midlertidig mappe og sender adressen til mitt program. Funker veldig greit. Jeg har gjort det slik at om programmet ikke finner det den leter etter, åpner den filen i notepad og stenger selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå