JacobE Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei Har en bærbar Dell XPS M170. Har akkurat koplet til eksterne høyttalere (Altec Lansing MX5021, 2+1 system, White). Lyden virker for så vidt bra, men problemet er at det summelyd i høyttalerne. Volumet på summelyden er den samme selv om jeg muter lyden på PCn, og varierer veldig lite med hvilket volum jeg har på. Hvis jeg skrur på veldig høyt volum (og har på pause på media player), blir imidlertid summelyden noe høyere. Men, altså, det virker ikke som volujusteringen har noe (særlig) å si for summelyden. Jeg har prøvd å trekke ut kabelen mellom lydutgang PC og lydinntak subwoofer, men summelyden er der da fortsatt. Har også trukket ledningen til controlleren fra subwooferen. Da forsvinner summelyden, men da er jo også høyttalerne skrudd av. Hvis jeg skrur av høyttalerne med powerknappen, forsvinner jo også summelyden. Dette er jo helt håpløst. Har vært borti dårlige hi-fi anlegg før, som du kan høre summe når man ikke spiller musikk, men da blir jo ofte summelyden høyere hvis man skrur opp volumet (og har CD-spilleren på pause). Hva kan dette være? VELDIG takknemlig for innspill. Andy Lenke til kommentar
bjsolheim Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei! Går ledningene forbi noen transformatorer, radiosendere eller et virrvarr av strømkabler? Dårlig skjermede kabler kan få indusert støy pga magnetfeltene som omgir en del elektrisk utstyr. Alternativt (eller som et eksempel). Hos meg minsker summelyden i høyttalerene f.eks. når jeg flytter basestasjonen til den trådløse telefonen lenger vekk fra subwooferen. ----- Hei Har en bærbar Dell XPS M170. Har akkurat koplet til eksterne høyttalere (Altec Lansing MX5021, 2+1 system, White). Lyden virker for så vidt bra, men problemet er at det summelyd i høyttalerne. Volumet på summelyden er den samme selv om jeg muter lyden på PCn, og varierer veldig lite med hvilket volum jeg har på. Hvis jeg skrur på veldig høyt volum (og har på pause på media player), blir imidlertid summelyden noe høyere. Men, altså, det virker ikke som volujusteringen har noe (særlig) å si for summelyden. Jeg har prøvd å trekke ut kabelen mellom lydutgang PC og lydinntak subwoofer, men summelyden er der da fortsatt. Har også trukket ledningen til controlleren fra subwooferen. Da forsvinner summelyden, men da er jo også høyttalerne skrudd av. Hvis jeg skrur av høyttalerne med powerknappen, forsvinner jo også summelyden. Dette er jo helt håpløst. Har vært borti dårlige hi-fi anlegg før, som du kan høre summe når man ikke spiller musikk, men da blir jo ofte summelyden høyere hvis man skrur opp volumet (og har CD-spilleren på pause). Hva kan dette være? VELDIG takknemlig for innspill. Andy 7747077[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå