Gå til innhold

Vista+Opera 9.10, uforklarlig tregt?

Anbefalte innlegg

Har en maskin i nettverket her som akkurat har fått inn Vista Business Edition (med gyldig nøkkel). Opera er hovednettleser på systemet.

Når Opera prøver å laste sidene 3t.no og www.bosch.no, så går dette så tregt at det ville tatt minst 15 minutter å laste hele siden. Prøver jeg de samme sidene på samme datamaskin men med Internet Explorer 7, så blir siden lastet ferdig på ett sekund. De fleste andre adresser jeg prøver i Opera fungerer fint, kan nevne i fleng dagbladet.no, google.com etc, men jeg tviler på at bosch- og 3T-sidene er de eneste problemene jeg har...

Noen som har vært borte i dette? Maskinen har hovedkortet A8N-VM CSM med nForce 430 chipset, driverne til nettverkskortet og slikt var inkludert i operativsystemet, og det har ikke kommet egne oppdaterte drivere til Vista. Vil tro at det egentlig ikke er et driverproblem også, siden sidene fungerer så fint i IE7.

Det rare er at på det samme nettverket så er det en annen maskin med Windows XP Pro x64 som også har Opera installert, og her fungerer sidene som normalt.

Veldig rart. Trenger tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...