Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjevesmell, smerter i øret

santana

Anbefalte innlegg

:( smeller i kjeven når jeg åpner munnen uavhengig om jeg spiser eller ikke. Det er utrolig ubehagelig og ekkelt. har hatt dette i noen år men aldri spurt lege om hva eller hvorfor. Noen ganger smerter det voldsomt rundt øret "som om øret holder på å falle av" det er utrolig vondt. :no: da kan jeg ikke være borti øret eller røre på meg til det går over. skikkelig smertefult. :confused::cry:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å åpne munnen lengre enn det er normalt mulig? Det gjorde jeg en gang, har et knekk-ledd-sak helt bakerst hvis jeg åpner munnen svært mye. Du burde nok undersøke det hvis du får svært vondt, kan være noen sener som er slitt.

7746855[/snapback]

klarer ikke åpne den mer enn det som er normalt for min munn :) en lege konstanterte en gang at min hodepine kunne stamme fra kjeven men mer ble ikke sagt eller gjordt hverken med kjeven eller hodepinen sukk :cry:

Lenke til kommentar

Kjevesmelling ja, det kjenner jeg til + alle mine kamerater :p

Får det ofte når jeg spiser, spesielt når jeg eter kebab, + jeg kan få det bare ved å bevege underkjeven fram og tilbake, men smerter i ørene har jeg aldri fått. Høres merkelig ut :) Avogtil smeller det skikkelig for å si det sånn, men ikke sånn at det gjør vondt i hodet/ørene. Mulig du har noe på/ved kjeven som gnager i hjernebarken :p

Det som jeg opplever som uønsket med kjevesmellene er at de avogtil låser seg etter jeg har gjespet eller skal til å tygge over kebaben, da må jeg bevege den til ene siden med hånden for å få lukket den igjen.

Har og vurdert å gå til legen med det, men så lenge den funker 95% av tiden satser jeg på at det går bra :)

Men virker som du har fått en kraftig utgave av kjevesmelling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...