Gå til innhold

Hva er det med Posten?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Posten sendte SMS om levering mellom 17-21.

Bestilt ny PC fra Komplett og spents som f....

 

Ventet til nå og ingen levering.

 

Sjekket sporingsinfo og nå står det:

 

AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Annet / ukjent

Tiltak: Annet / ukjent

___

 

Hvorfor ikke ta en tlf om problemer så jeg ikke ødela kvelden totalt?

Nå blir det vel enda en kveld med venting, eller....?

 

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten har for lite konkuranse derfor gjør de litt som det passer dem. Har feks bestilt på døren 3 ganger, 1 gang ble den levert å da ringte dem og fortalte de haddet dårlig tid så jeg måtte løpe ut på gata å hente den.

 

Bestilte forøvrig på døren fra netshop Oslo, karen dukket opp på døren når han skulle. Så da bruker jeg dem neste gang jeg ønsker noe raskt uten tvil.

Lenke til kommentar
Nåja, er du heldig så har de vel vært å pælma en lapp i postkassa di om pakke forsøkt levert. Du var ikke hjemme.

7746564[/snapback]

 

Hehe, nei gitt.

 

Jeg har sittet pent og ventet ved vinduet med 2 telefoner klare.

 

Hvis noen avtaler noe med et 4 timers vindu, får de jammen meg si fra hvis noe skjærer seg. :thumbdown:

 

Jeg har kjøpt en tjeneste og dette er et klart avtalebrudd.

 

Hva med å gi en liten beskjed hvis noe har gått galt?

 

Jeg får ringe dem i morgen så jeg får en forklaring. Blir vel til at jeg må dra ned å hente selv.

Lenke til kommentar

Det kan hende de ikke har mulighet til å si ifra til alle kunder som må bruke denne betalingsterminalen. Hvis det betyr at de må ringe 200 kunder, blir dette en utgift både i telerskritt og i tid for posten, og at de da har bestemt seg for at det er bedre om kunden ringer hvis det er avvik.

 

For et stort firma må da i så fall sette et estimat om hvor mange kunder som må ringes opp hver dag for slike problemer, og så i så fall legge til utgiftene på prisen på pakker.

Lenke til kommentar
For et stort firma må da i så fall sette et estimat om hvor mange kunder som må ringes opp hver dag for slike problemer, og så i så fall legge til utgiftene på prisen på pakker.

7747307[/snapback]

Vi bruker Posten en del til å hente opp og levere PCer, og i følge avtalen skal budet ringe opp kunden før de kommer for å hente eller levere uansett. Det vil ikke koste Posten noe mere å ringe for å si at de ikke får levert den dagen, siden budet uansett skulle ringt og kjørt til kunden med leveransen.

Lenke til kommentar
Det kan hende de ikke har mulighet til å si ifra til alle kunder som må bruke denne betalingsterminalen. Hvis det betyr at de må ringe 200 kunder, blir dette en utgift både i telerskritt og i tid for posten, og at de da har bestemt seg for at det er bedre om kunden ringer hvis det er avvik.

 

For et stort firma må da i så fall sette et estimat om hvor mange kunder som må ringes opp hver dag for slike problemer, og så i så fall legge til utgiftene på prisen på pakker.

7747307[/snapback]

 

Ikke enig.

Dette blir å sette alt på hodet.

Det er ikke Posten som er kunden min.

Jeg har kjøpt en tjeneste som jeg ikke har fått .

Jeg har holdt meg hjemme mellom 17-21, dvs hele kvelden + at jeg må gjøre det samme i dag hvis jeg er "heldig".

Forresten pussig at Postens kundeservice telefon stenger kl 21! Ikke mye svar og få hvis pakken ikke ble levert.

 

Jøss, jobber du i posten zeltex?

 

Tenk at POSTEN må bruke tid og penger på en kunde som må vente på grunn av at POSTEN bryter avtalen. :nei:

Lenke til kommentar

Har ikke folk lært seg regelen om all iboende faenskap eller hva de kaller det..?

 

Hvis du venter på noe du virkelig virkelig venter på, så kommer det aldri i verden når det skal. Er det noe fjas du egentlig ikke bryr deg om, er det der før du rekker å pakke deg en snus.

Lenke til kommentar
Det kan hende de ikke har mulighet til å si ifra til alle kunder som må bruke denne betalingsterminalen. Hvis det betyr at de må ringe 200 kunder, blir dette en utgift både i telerskritt og i tid for posten, og at de da har bestemt seg for at det er bedre om kunden ringer hvis det er avvik.

 

For et stort firma må da i så fall sette et estimat om hvor mange kunder som må ringes opp hver dag for slike problemer, og så i så fall legge til utgiftene på prisen på pakker.

7747307[/snapback]

 

Som noen var såvidt inne på over her, hvis det var tilfellet at postbudet hadde en betalingsterminal som ikke funka så ville han jo fått en del tid tilovers. Tid som han/hun kunne brukt til å ringe rundt...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kort og greit, Posten er en elendig og useriøs leverandør av tjenester. Hver gang jeg mottar noe pakke fra Posten, så ser man KLART OG TYDELIG at den har blitt slengt rundt omkring, med flere riper og andre skader på esken. Om webshopen/utstyrsleverandøren ikke har pakket den skikkelig da, så kan man regne med at det har oppstått skader på utstyret også.

 

Det hadde vært veldig fint om webshopene hadde tatt i bruk UPS eller DHL istedenfor. Koster deres tjenester mer, eller er webshopene tvunget av staten til å bruke meget useriøse Posten?

 

Møkka lei Posten :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det hadde vært veldig fint om webshopene hadde tatt i bruk UPS eller DHL istedenfor. Koster deres tjenester mer, eller er webshopene tvunget av staten til å bruke meget useriøse Posten?

 

Møkka lei Posten  :thumbdown:

7906530[/snapback]

 

Hvor kom du på tanken om at webshopene er tvunget av staten? Hvordan skulle det gå til? De bruker den beste leverandøren på det norske markedet. Ikke dermed sagt at ikke Posten kunne gjøre det bedre eller kunne trengt mer konkurranse. UPS og DHL har ikke tilbud om levering til private på kveldstid, eller levering til et sted der du får hentet på kveldstid. Så i praksis er de både dårligere og dyrere enn Posten. Det har alltid vært formelt sett full konkurranse på levering av pakker i Norge, det er bare ikke så mange som deltar i konkurransen. Dvs for levering til private - til bedrifter er det mange som leverer.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

7906530[/snapback]

Det har alltid vært formelt sett full konkurranse på levering av pakker i Norge, det er bare ikke så mange som deltar i konkurransen. Dvs for levering til private - til bedrifter er det mange som leverer.

7922687[/snapback]

 

 

nja..dette er vell en sanhet med modifikasjoner.. Posten er den eneste i Norge som har lov til å frakte brevpost. De har monopol på dette. UPS, Fedex mf. har kun lov til å brukes til ekspress post og pakker. altså Ikke til det som kalles A- og B-post (vanlig brev). Dette er det kun den som har konsesjon som får lov til. Jeg vil tro et det er her også posten tar inn mesteparten av sin fortjeneste. Jeg tror denne konsesjonen gjelder fram til 01.01.2009 eller noe.. Men dette er med forbehold om at de klarer å levere brev til en fornuft pris og at de blir levert dagen etter brevet er postlagt.

Så om man ønsker å avskaffe posten er det bare å starte en kampanje som registrere alle brev og pakker som ikke er mottatt til rett tid.

 

Men dette er jo lettere sagt en gjort..:p

 

-morten

Lenke til kommentar
Posten har for lite konkuranse derfor gjør de litt som det passer dem. Har feks bestilt på døren 3 ganger, 1 gang ble den levert å da ringte dem og fortalte de haddet dårlig tid så jeg måtte løpe ut på gata å hente den.

Har også bestilt på døren 3 ganger. Ingen av gangene kom de når de skulle. Etter å ha klaget klarte de å gå på feil adresse ved levering dagen etter (og ja, pakken /hadde/ riktig adresse). Måtte også purre ved neste levering. Når budet endelig kom virket ikke betalingsterminalen, så han måtte komme igjen dagen etter (og da måtte han ta en lang telefonsamtale med support før han fikk terminalen til å fungere). Tredje gang hodt det med én purring. Pakken ble levert dagen etter uten flere problemer. Etter dette har jeg begynt å hente pakker selv på postkontoret.

Endret av firepile
Lenke til kommentar
Kort og greit, Posten er en elendig og useriøs leverandør av tjenester. Hver gang jeg mottar noe pakke fra Posten, så ser man KLART OG TYDELIG at den har blitt slengt rundt omkring, med flere riper og andre skader på esken. Om webshopen/utstyrsleverandøren ikke har pakket den skikkelig da, så kan man regne med at det har oppstått skader på utstyret også.

 

Det hadde vært veldig fint om webshopene hadde tatt i bruk UPS eller DHL istedenfor.

Amen til det. Har aldri hatt noen problemer med UPS, DHL, Linjegods, etc. (bortsett fra den gangen /Posten/ klarte å rote bort info-lappen fra Linjegods med melding om at pakken var klart til utkjøring, med det resultat at jeg aldri fikk ringt og avtalt levering, og Linjegods dermed sente pakken i retur (ja, LG kunne godt ha ringt)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...