Gå til innhold

hvordan får man til dette ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en MySQL database...

Med en query som forårsaker :

"SELECT * FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.zipCode = table2.zipCode WHERE table1.zipCode LIKE "63%" ORDER BY table2.avstand";

table1 er en tabell bevaring butikkeres adresser og table2 en tabell med avstander mellom de annerledes byene.

Det er bare sånn... Ingen stor programm med forbindelsen på kart.gulesider.no ;)

*Unskyld for min norsk men jeg er fransk...*

Lenke til kommentar
Jeg tror det er en MySQL database...

Med en query som forårsaker :

"SELECT * FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.zipCode = table2.zipCode WHERE table1.zipCode LIKE "63%" ORDER BY table2.avstand";

table1 er en tabell bevaring butikkeres adresser og table2 en tabell med avstander mellom de annerledes byene.

Det er bare sånn... Ingen stor programm med forbindelsen på kart.gulesider.no  ;)

*Unskyld for min norsk men jeg er fransk...*

7747750[/snapback]

Jammen uansett hvilket gyldig postnumber du taster inn, får du opp korrekt avstand til nærmeste forhandler, da må man jo fysisk legge inn samtlige postnummer i landet (i det her tilfelle Tyskland) med avstander til alle andre postnumber i landet i en tabell??

høres jo ut som et håpløst tilfelle, og nye forhandlere som legges inn må jo da registreres med alle avstander til alle postnummere...det er da ikke mulig ???

:dontgetit::(

Jørn

Lenke til kommentar
Jammen uansett hvilket gyldig postnumber du taster inn, får du opp korrekt avstand til nærmeste forhandler, da må man jo fysisk legge inn samtlige postnummer i landet (i det her tilfelle Tyskland) med avstander til alle andre postnumber i landet i en tabell??

høres jo ut som et håpløst tilfelle, og nye forhandlere som legges inn må jo da registreres med alle avstander til alle postnummere...det er da ikke mulig ?

:dontgetit:  :(

Jørn

7752703[/snapback]

Jammen hvis du taster inn 53000 (Bonn) får du opp denne svar (med en pen var_dump($array) funksjon) :

Variable treffer:

Array

(

[1] => Array

(

)

)

keine Treffer gefunden

Så bydeler som ikke har en forhandle er ikke i table2.

Hvis det er bare 10 forhandler, table2 ikke trenger være så anselig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...