josera Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 http://www.josera.de/josera_emotion/bezugsquellen.php hvis du taster inn f. eksempel 63924, så returneres svaret med avstander !! Hvordan gjøres dette? mot en ekstern server ? noe som visveg eller noe ? Jørn Lenke til kommentar
Ashtorath Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror det er en MySQL database... Med en query som forårsaker : "SELECT * FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.zipCode = table2.zipCode WHERE table1.zipCode LIKE "63%" ORDER BY table2.avstand"; table1 er en tabell bevaring butikkeres adresser og table2 en tabell med avstander mellom de annerledes byene. Det er bare sånn... Ingen stor programm med forbindelsen på kart.gulesider.no *Unskyld for min norsk men jeg er fransk...* Lenke til kommentar
josera Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror det er en MySQL database...Med en query som forårsaker : "SELECT * FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.zipCode = table2.zipCode WHERE table1.zipCode LIKE "63%" ORDER BY table2.avstand"; table1 er en tabell bevaring butikkeres adresser og table2 en tabell med avstander mellom de annerledes byene. Det er bare sånn... Ingen stor programm med forbindelsen på kart.gulesider.no *Unskyld for min norsk men jeg er fransk...* 7747750[/snapback] Jammen uansett hvilket gyldig postnumber du taster inn, får du opp korrekt avstand til nærmeste forhandler, da må man jo fysisk legge inn samtlige postnummer i landet (i det her tilfelle Tyskland) med avstander til alle andre postnumber i landet i en tabell?? høres jo ut som et håpløst tilfelle, og nye forhandlere som legges inn må jo da registreres med alle avstander til alle postnummere...det er da ikke mulig ??? Jørn Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg ville anta at det ligger en "korteste vei algoritme" bak dette, mao noe lignende som visveg bruker. Lenke til kommentar
Ashtorath Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jammen uansett hvilket gyldig postnumber du taster inn, får du opp korrekt avstand til nærmeste forhandler, da må man jo fysisk legge inn samtlige postnummer i landet (i det her tilfelle Tyskland) med avstander til alle andre postnumber i landet i en tabell?? høres jo ut som et håpløst tilfelle, og nye forhandlere som legges inn må jo da registreres med alle avstander til alle postnummere...det er da ikke mulig ? Jørn 7752703[/snapback] Jammen hvis du taster inn 53000 (Bonn) får du opp denne svar (med en pen var_dump($array) funksjon) : Variable treffer: Array ( [1] => Array ( ) ) keine Treffer gefunden Så bydeler som ikke har en forhandle er ikke i table2. Hvis det er bare 10 forhandler, table2 ikke trenger være så anselig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå