Gå til innhold

hvilket program skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Photoshop er min klare anbefaling, hvis du har penger eller samvittighet til å skaffe det. Ellers er Elements et glimrende og rimelig valg, som holder for de fleste.

Edit: Nå som innleggene jeg svarer på har blitt sletta, ble innlegget mitt feil, tatt ut av kontekst. Pynta litt på teksten.

Endret av riktig
Lenke til kommentar

Anbefaler trådstarteren å laste ned de gratis programmvarer som finnes og prøve ut disse. Dersom et eller flere av disse faller i smak så er det enkelt. Dersom gratisalternativene ikke faller i smak så anbefaler jeg PS E 5.0 som er en av de billige alternativene

Lenke til kommentar

Dere blir litt vel opphengt i piratprat når noen først nevner det, så for å svare på det trådstarter lurte på:

Jeg kan ikke nok om de forskjellige programmene selv, men prøv å laste ned forskjellige prøveversjoner. For min oppfatning er at det en liker, trenger ikke du å like, osv... :-)

Endret av trondage
Lenke til kommentar

Det er like greit, først som sist, å lære seg det engelske fotovokabularet. Det meste om foto på nettet er på engelsk.

Anbefaler Phtoshop Elements hvis du er nybegynner, den har nesten alle funksjonene som photoshop cs2 har. Hvis du skal begynne å fotografere i RAW format er photoshop elements relativt dårlig, jeg villa da ha anbefalt Bibble. CS2 er nokså komplisert hvis du er nybegynner innen fotoredigering. Jeg ville også ha kjøpt meg en lærebok om fotoredigering, finnes mange av dem på amazon til 200-300 kr inkl frakt fra USA.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Ser at innlegga mine ble fjerna, sikkert det beste etter all OT-snakket.

Tilbake til det som ble spurt om da.

Jeg anbefaler at du kjøper deg Photoshop CS2 (kanskje CS3 i samme slengen) 10.000 er da vell ikke så mye for et redigeringsprogram?

Du kommer jo til å bruke det til mye finjusteringer av familiebilder og slikt, så 10.000 er vell ikke noen big deal?

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...