Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har gått på trynet her ja...

 

Kjenner to stykk som har kjøpt den maskina...

 

Den ene skal hentes på posten idag. Den holdt i ca 2 uker før den kræsja. Ville ikke inn i Windows uansett hva man gjorde (kom sikkert inn hver tiende gang eller noe sånn). Har hørt om flere som har hatt samme problemet.

 

 

Den andre maskina er på vei til Multicom nå. Ved ankomst funka ikke maskina i det hele tatt...den surret og gikk, men ingenting skjedde på skjermen. I tillegg ble denne levert med en billigere skriver og mus uten scrollhjul!

 

 

Godt Jobba Multicom!!

 

 

Heldigvis er det ikke mine maskiner :smile:

Lenke til kommentar

var akkurat og hentet den ene multicom maskina på posten nå (den som var blir reparert)...

 

koplet den opp og alt var peachy helt til jeg fant ut at multicom hadde byttet prosessor. Når vi sendte maskina stod den en xp2200+ i, når vi nå fikk den tilbake stod den xp1500+ i!

 

Dette er jo helt latterlig dårlig!

 

De fleste her i forumet vil kunne finne ut om de har fått det de har betalt for, men jeg kan tenke meg at det er mange som har kjøpt denne maskina som ikke vet nok om data til å finne dette ut.

Får håpe at dette bare er et engangstilfelle og at andre maskiner fra Multicom blir levert som de skal!

 

Nå blir det sinna telefon til Multicom!!!

Lenke til kommentar

Jepp, Multicom driter på draget. Jeg også kjøpte den maskina der. Første gangen jeg fikk den, så var CPU vifta løs og det var fysiske skader på harddisken og prosessoren. Jeg ringte til Multicom og klaga, og jeg fikk til svar at det var Posten sin feil. Så jeg sendte den inn til reparasjon.

 

Jeg fikk den tilbake 9 dager senere, og tenkte at denne gangen måtte den jo funke. Jeg kobla til strømledning og skjermkabelen, og slo på PC'en. Men hva skjedde? Jo, maskina begynte å dure, men det kom ikke bilde. Så jeg ringte til Multicom igjen og klaga. De svarte at det helt sikkert hadde skjedd noe under frakta. Godtroende som jeg var, sendte jeg den inn til reparasjon igjen.

 

Fikk den så tilbake igjen etter ei uke og noen dager, og satte den på. Denne gangen kunne det virke som om den funka skikkelig. Men Windows XP var ikke engang installert. Liten bagatell, jeg installerte det og maskina funka bra. Noen dager gikk, og jeg støtte da på det første problemet. Windows ville ikke engang starte opp. Jeg ble møtt av en helt svart skjerm. Etter at jeg restarta den noen ganger, merka jeg at det stod "XP 1500+" i BIOS'en. Så jeg gikk inn i setup og stilte opp fra 100/100 mHz til 133/133 mHz. Da funka den igjen. Men det var ikke første problemet. Gammel CS-spiller som jeg er, så sperra jeg opp øynene da jeg kun låg på 30-40 fps og tenkte at jeg kanskje skulle oppdatere skjermdriverne. Da merka jeg at skjermkortet ikke var installert, så jeg installerte det og oppdaterte driverne. Men da begynte maskina å kræsje ganske ofte. Og jeg tror neppe det er driverne fra ATI sine sider som er skyld i dette. Er nok noe galt med skjermkortet ja.

 

Multicom suger, rett og slett. Men jeg får heller prøve å fikse maskina selv, gidder ikke bruke mer penger på å sende den ned til Åmli til reparasjon når de ikke engang reparerer maskina...

 

TRAGISK MULTICOM!

Lenke til kommentar

er alt butikkens feil?

så hvis DU ødelegger noe er det butikkens feil?

mange her tror at uansett hva de gjør med ting så er det at de blir ødelagt butikkens feil.

mange feil og ting som ikke fungerer er brukerens feil og det at den ikke starter hmm

har du prøvd å formtere?

slette driverne?

prøve annet skjerm kort fra ati?

er du sikker på at hw er ødelagt?

mange ting spiller inn på pcer

hver gang noe ikke funker betyr ikke det automatisk at det er ødelagt

prøv og formater og legge inn driverne på nytt og nye driver

jippi

melding nummer 300

Lenke til kommentar

Dette var bare et eksempel på hva Multicom leverer. Skal uansett ikke ha det skjermkortet, kjøper GeForce av en kompis. Poenget i innlegget mitt var at Multicom driver butikk på en dårlig måte, og det tror jeg mange av dem som har kjøpt den maskina der er enig i meg i.

Lenke til kommentar

hmm...ja var visst bare å oppdatere BIOS...

 

skulle uansett være iorden da Multicom sendte den ut...

 

Saxhaug: hadde samme problemet som deg med den andre maskina vi har. Setter på maskina og det durer og går, men ingenting skjer på skjermen...

ringte multicom og de skyldte selvfølgelig på posten...

 

P.S

 

Pin: Takk for en hyggelig og informativ melding. Hva skulle vi gjort uten bedrevitere som deg?

Lenke til kommentar

En jeg kjenner kjøpte komplett maskin hos multicom i forrige uke for 14000 og når han fikk den hadde kabinettet fått et skikkelig trøkk, sp alt var skjeivt. Når han bruker mediaplayer og hører på musikk kommer det mange lyder fra høytaleren i pcen...

Lenke til kommentar

bjaa : Hvet ikke hvem du gir skylla for bulken men høres ut som du ga den til multicom og d er lite trolig at d er dem

sikkert posten som har bulket den

 

Dama jobbet på psdata på sørl senteret før og de fikk mye kabinetter som var bulket,ripete,skjeve også vanelige pakker som hadde fått endel påkjenninger så posten behandler ikke varene så forsiktig som `n kunne håpe på

Lenke til kommentar

sjekk inleggene mine....

 

skjelden jeg tar den tonen, men er egentlig lei av folk som syter og klager for små ting, isteden kunne du spurt hva skal jeg gjøre, ikke #4!"#%!#%!#% multicom er dritt funker ikke, dems feil etc

 

prøv en annen infals vinkel og sjansen for at jeg tar en hyggeligere tone er veldig stor :wink:

 

hyggelig og høre at maskinen nå funker....

Lenke til kommentar

uansett har vi kjøpt to maskiner fra multicom og begge må sendes tilbake, det er for dårlig og det var det jeg ville fram til....

 

greit nok at du er lei, men det er ikke alle som vet like mye om data. Dermed må en regne med spørsmål som "ekspertene" syns er dumme. Det er fortsatt ingen grunn til å være nebbete. Dette skal da tross alt være et forum for alle, eller tar jeg feil der?

 

Syns bare det er for mange som slenger dritt her på forumet og er litt lei av det. Tror ikke jeg er alene...

Lenke til kommentar

uansett har vi kjøpt to maskiner fra multicom og begge må sendes tilbake, det er for dårlig og det var det jeg ville fram til....

 

greit nok at du er lei, men det er ikke alle som vet like mye om data. Dermed må en regne med spørsmål som "ekspertene" syns er dumme. Det er fortsatt ingen grunn til å være nebbete. Dette skal da tross alt være et forum for alle, eller tar jeg feil der?

 

Syns bare det er for mange som slenger dritt her på forumet og er litt lei av det. Tror ikke jeg er alene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...