Gå til innhold

Telenor vs. Netcom


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet skjer det ikke noe særlig rent praktisk for telenor om de går over 60% enn at de blir sterkere regulert ved f.eks å bli tvunget til ytterligere å senke termineringsavgiften, ta lavere leie for virituelle operatører etc. Poenget mitt var mest at telenor har lov til å øke markedsandelen en del (med 2-300 000 kunder) før de får problemer ;) Og de kan være så inovative de bare vil så lenge de ikke gruser småoperatørene på pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datatrafikk:

Telenor 20,- pr. mb MAKSPRIS 50,- døgnet

Netcom 20,- pr.mb (les netcom.no; For PC/Mac tilbyr vi egne priser med NetCom Connect) Noen som vet om man må ha netcom connect?

 

7747200[/snapback]

 

Kanskje litt off-topic, men har Telenor en makspris på 50 kroner døgnet for datatrafikk? Jeg trenger dette innimellom (ute hos en kunde, på hytta osv), men 469 hver måned er litt stivt for noe som ikke blir brukt så ofte.

 

Heller derfor mot Netcom og Datamania, siden de har en makspris pr dag. Finner altså ikke noe om makspris/døgn hos Telenor..... er du helt sikker på dette? Kjekt å vite før jeg bestiller abonnement.... :)

8018146[/snapback]

 

Telenor skal ha en makspris på 10 KR gjennom wap portalen, det er der NetComs maksfakt gjelder også.

Lenke til kommentar
og nå er det også gratis å sende tekstmeldinger i TrådløsFamilie..

:!:

 

Hva skal man da med FriFamilie?  :p

7845692[/snapback]

 

har ikke telenor også kommet med det? hørte radioreklame fra telenor hvor de sa at det var fri sms og mms mellom familiemedlemmer...

8021087[/snapback]

Sakset fra telenormobil.no:

FriFamilie - nå enda bedre!

Nå er det enda mer penger å spare for FriFamilie-kunder. Familien kan i tillegg til å ringe, sende ubegrenset med SMS og MMS til hverandre uten at det koster noe som helst.

 

Mer om http://telenormobil.no/abonnement/frifamilie?wlnr=012259

Lenke til kommentar
Netcom later til å ikke helt selv forstå om de har en makspris når du bruker mobil som modem da noen hos kundeservice sier ja og andre sier nei. Andre igjen sa at det ble innført slik makspris i oktober, så desember og nå er det snart mars. Dog er det flere jeg vet om som har blitt fakturert for maks 20 om dagen ved å bruke mobilen som modem.

8020253[/snapback]

Det er en makspris på datatrafikk som går gjennom wapportalen på mobilen hvis man ikke har kontant eller Young Talk, men den gjelder nok ikke om man bruker telefonen som modem. Er heller ikke alle wapsider som går inn under den maksfaktureringen. Skal du bruke telefonen som modem må du nok ha Connect eller lignende...

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet skjer det ikke noe særlig rent praktisk for telenor om de går over 60% enn at de blir sterkere regulert ved f.eks å bli tvunget til ytterligere å senke termineringsavgiften, ta lavere leie for virituelle operatører etc. Poenget mitt var mest at telenor har lov til å øke markedsandelen en del (med 2-300 000 kunder) før de får problemer ;)  Og de kan være så inovative de bare vil så lenge de ikke gruser småoperatørene på pris.

8021643[/snapback]

 

men da er vi jo ganske enige da ;)

og det er en ganske stor ulempe for telenor om de må legge seg noe særlig under konkurrentene i termineringspris. maksprisene aktørene har for terminering per idag er ganske jevne mellom aktørene, uansett om du heter telenor eller teletopia...

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått forstått, er det slik at hvis Telenor f.eks. ønsker å senke ringeprisen med 50%, så kan de ikke gjøre det før de har bevist at kostnadene deres har gått ned med tilsvarende skala.

 

Men forstår at det er mye forvirring rundt dette. Telenor skal i utgangspunktet ikke slå de andre på pris, det er vel det reglene i bunn og grunn utgjør i praksis.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har fått forstått, er det slik at hvis Telenor f.eks. ønsker å senke ringeprisen med 50%, så kan de ikke gjøre det før de har bevist at kostnadene deres har gått ned med tilsvarende skala.

 

Men forstår at det er mye forvirring rundt dette. Telenor skal i utgangspunktet ikke slå de andre på pris, det er vel det reglene i bunn og grunn utgjør i praksis.

8035361[/snapback]

De kan senke ringerprisen om de ønsker, så lenge det ikke blir konkurransehemmende. Problemet har mest vært at telenor ikke vil røre ringeprisen, eks har de blitt tvangspålagt av PTT flere ganger å redusere pristillegget til netcoms nett da mye av dette ikke har rot i reele utgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...