Gå til innhold

Telenor vs. Netcom


Anbefalte innlegg

Som Telenor-forhandler gleder jeg meg over utviklingen som har vært i det siste, hvor det i mine øyne ser ut til at Telenor virkelig spenner i fra Netcom på de fleste områder. Jeg er interessert i å høre fra dere om dette bare er mitt inntrykk, eller om noen faktisk observerer og vurderer det samme.

 

Det siste halvåret har Telenor endret så å si alle abonnementene sine, hvor endringene har vært senking av minuttpriser, startpriser, månedspriser og termineringsgebyrer. Så vidt jeg vet har ikke Netcom bedret abonnementene sine noe særlig i samme tidsrom.

 

I tillegg lanserte de Djuice Control som en god konkurrent til Netcoms populære YoungTalk, hvorav førstnevnte var vesentlig billigere. Netcom følgte riktignok etter, men handlingen kom alt for sent, i tillegg til at de "dreit seg litt ut" med å øke startavgiften per samtale - noe som gjorde at Telenor fortsatt har det beste alternativet for de som vil ha kontroll på regningene sine.

 

Jevnt over ser det i mine øyne også ut som om Telenor har et bedre abonnementssortement som passer flere forskjellige kundegrupper enn Netcom.

 

Hva skjer med Netcom? Og er det virkelig slik som jeg føler det er, at Telenor rett og slett er tre-fire hestehoder foran Netcom for øyeblikket.

 

Håper på en saklig diskusjon rundt kampen mellom Norges to største operatører. Håper også noen Netcom-forhandlere lar seg engasjere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selger Telenor, NetCom og Tele 2 på jobben og det er ikke tvil om at Telenor har de beste tilbudene for tiden. Ikke bare på telefonene, men prisene er også ganske fornuftige.

Eneste som er litt negativt er at det er ikke alle som virkelig trenger alle de minuttene inkludert, så et abonnement med en lavere månedspris og uten alt det inkluderte.

Jeg vet at mange vil ha inkluderte ting, men Telenor har jo øset inn sms, mms og samtaleminutter i abonnementene sine nå så det er vel nesten ikke et eneste igjen uten dette. (et av de få unntakene er SuperMinutt som ikke akkurat er billig)

Lenke til kommentar

Netcom kommer til å lansere noe nytt i løpet av få månder. Kan forsåvidt nevne at netcom sin strategi er å kun ha et fåtall abonementer, hvor det er lik ringepris til alle operatører, slik at kunden ikke skal forville seg i et mylder av ulike priser og regnestykker.

(kilde; elkjøps forhandlerkontakt hos netcom )

 

Jeg kan desverre ikke røpe hva netcom skal lansere, men personlig så er jeg ikke så veldig imponert av det som kommer :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overdrevet imponert over Telenors satsing. For all del, de har fulgt etter NetCom, men de har ikke kommet med noe særlig nytt selv.

 

YoungTalk / Djuice Control

Seriøst - NetCom hadde YoungTalk i mange år før Telenor "endelig" fulgte etter, og lanserte et kliss likt abonnement, minus 50 øre i ringepris. Tilogmed inkluderte MMS og SMS er det samme! Telenor gjør et interessant grep med "gratis" samtaler til andre Control (eller alle Telenor-kunder?) i en viss periode, men det må de, siden abonnementet ellers ikke er forskjellig fra YoungTalk. Med så mange års forskjell skulle man tro de kom opp med noe bedre. NetCom trenger tid for å få gjennomført endringen med å "følge etter" Control i pris, men bortsett fra et par måneder med 50 øre prisforskjell er nå abonnementene helt like igjen. Bortsett fra én ting - man kan ha så mange barn man vil med YoungTalk i Trådløs Familie ;) Det kan man ikke med Control og FriFamilie.

 

Ser ut som det er NetCom som har lagt foran, og Telenor etter mange år fulgte etter.

 

Og når det gjelder Trådløs Familie / FriFamilie

Telenor lanserte sin tjeneste etter NetCom, med den lille forskjell at det var mye dyrere å bruke, den hadde startpris pr samtale, og man kunne kun ha tre kontantkort (det hadde NetCom også, men Telenor hadde da ikke Control). Så justerer Telenor litt etter litt på tilbudet, og nå har de et Familie-tilbud som ligner ganske mye på NetComs. Telenor har fordelen av å tilby fasttelefoni, og innlemmet liksågodt det i FriFamilie, men ikke mer enn absolutt nødvendig. Man kan for eksempel ikke ha et fasttelefon-abonnement som "fullverdig" medlem.

 

Her ligger også NetCom foran. Det er ingen begrensninger på hvor mange YoungTalk som kan være med - Telenor begrenser dette med maks 3 Control OG Kontant. Man må også ha to fakturabaserte abonnement. Det må man ikke med NetCom. Om man vil, kan man ha en TF med kun ett YoungTalk og ett Kontant - det går ikke an med FriFamilie.

 

Jeg kunne nevnt flere forskjeller med FF vs TF, men hovedpoenget er - de er ganske like, men det er mange flere begrensninger i Telenors løsning.

 

Ser forresten at Dine Penger kårer FF som "testvinner". Litt usikker på hvorfor de bruker tre abonnement i Telenor-testen og to kontantkort i NetCom-testen når det "liksom" skal være på like vilkår. Har forresten ikke så mye å si fra 29. januar når NetCom senker prisene på Kontant, da blir testen uansett feil (det er forresten også flere direkte faktafeil i testen, så jeg tar den med - som alt annet jeg leser på VG Nett - en gigantisk klype grovt havsalt) ;)

 

Med andre ord - Telenor er flink å følge etter, men jeg synes ikke de har kommet med særlig mye nytt. Alt de har kommet med har NetCom fra før, så hvem er det som "leder an" og hvem er det som følger etter?

 

(NetCom har fortsatt tjenester som MMS- og SMSmania, etc. som man ikke får hos Telenor)

 

Telenor har derimot lansert MSN på mobilen. Flott initiativ! Som mange andre Telenor-tjenester er den dessverre overpriset og overhypet, men de skal ha all ære for å tørre å lansere det. Vi merker etterspørselen etter MSN for NetCom-abonnementer, og det er gøy å fortelle kundene at de sparer med å bruke en annen MSN-klient og et NetCom-abonnement. Amobil går jo langt i å fortelle det samme.

 

Håper innlegget var saklig nok :)

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Fikk litt lyst til å kaste inn noen av mine synspunkter i denne diskusjonen...

 

Vil begynne med å si at Telenor var først ute med familie løsning for noen år tilbake. Navnet var da famillieNett (det samme som friFam først ble lansert som i all hast for å møte Netcom for noen mnd. siden) Mener det da var en intern pris på 89øre eller no sånt. hehe helt sykt å tenke på....

 

Men det blir litt feil å snakke om å kopiere tjenester fra hverandre. De fleste tjenestene som telenor og netcom kommer med er som oftes å oppdrive oss andre operatører i Europa. Men er jo selvfølgelig artigst med den operatøren som lanserer disse tjenestene først.

 

 

Men over til Telenor VS Netcom

 

Har sammenlignet prisene på "billig" abboene til disse to. Blir litt vanskeligere og sammenligne abbo med bindings tid, siden disse ofte må sammenlignes etter ringe mønster og telefon pris (noe som er helt individuelt)

 

Pris:

Telenor har djuice allstar og frifix

Netcom har smartTalk

 

Månedspris 0,- Minutt 0,59 SMS 0,59 MMS 1,99 Startpris 0,69 (smartTalk)

Månedspris 29,- Minutt 0,59 SMS 0,59 MMS 1,99 Startpris 0,69 inkl 20 min (friFix)

Månedspris 29,- Minutt 0,69 SMS 0,39 MMS 1,99 Startpris 0,59 inkl 50 SMS (allstar)

 

Som vi ser er prisene har neste lik, greit telenor har mnd. pris på 29,- men det inkluderer jo 20 min der oppstats avgiften er inkl.

 

 

 

Tjenester:

 

Forsikring:

Telenor 25,- mnd

Netcom 35,- mnd

 

Datatrafikk:

Telenor 20,- pr. mb MAKSPRIS 50,- døgnet

Netcom 20,- pr.mb (les netcom.no; For PC/Mac tilbyr vi egne priser med NetCom Connect) Noen som vet om man må ha netcom connect?

 

Fastpris data/ Connect:

Fastpris data telenor: Kr 549,-/måned inkluderer også alle telenors wlan soner (bruker selv dette 1-2ganger i uken på gardemoen)

Connect netcom: Kr 499,- måned

 

Wap:

Telenor: 20,- pr.mb MAKSPRIS 10,- døgnet

Netcom: 20,- pr. mb MAKSPRIS 20,- døgnet

 

Mobilbackup/KontaktSynk

Telenor: gratis første måned. kr 29,- hver tredje måned

Netcom: 4,- Per synkronisering

 

Nytt sim kort:

Telenor: 0,- (mange forhandlere tar 100+(-)

Netcom: 200,- + porto

 

MobilSvar/Personsvar:

Telenor: Gratis

Netcom: 20,- mnd 0,69pr. min. 100,- Etablering på smartTalk

 

 

Videotelefoni:

Telenor:

Gratis til ut mai 2007. (gratis video telefoni til andre nett også)

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

 

Netcom:

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

 

Noen andre priser:

Telenor: Kopi av faktura Gratis

Netcom: Kopi av faktura 25,-

 

 

Ellers leverer netcom tjenester telenor ikke har og selfølgelig andre veien også.

 

Telenor kunder savner:

Jukebox (personlig glad telenor ikke levere denne tjenesten;)

WhoCalled

Hint

TrillingSim (de fleste klarer seg med tvilling)

 

Netcom kunder savner:

SMS fra Outlook

MobilHandel (kanskje ikke så mange som virkelig savner dette)

MSN men god klient

 

Ellers vil jeg si at Telenor ofte lanserer sine nye tjenester med en gratis periode, eller ofte har ting generelt gratis i perioder. Men nye tjenester fra netcom som oftes koster penger fra dag en. Feks nedlasting av musikk, og nå MSN.

 

Til slutt vil jeg si at jeg selv bruker Telenor, nr. 1 jeg er en fornøyd kunde nr.2 Jeg har aksjer i Telenor nr.2 Pengene jeg genererer i ringetid går til Norge (ikke til Svenskene)

 

Men om jeg ble tvunget til å bytte hadde det blitt netcom, av den enkle grunn av de har også mange forhandlere jeg kan få nytt sim kort av så snart jeg mister telefonen. (noe jeg gjør relativt ofte)

Lenke til kommentar

Synes netcom har ligget bakpå lenge, dårlige subsidier og få gode abonnement. Smart-talk var unntaket. Imidlertid ble ting mye bedre nå over nyttår da youngtalk ble rimeligere og kontantkortet snart blir bedre enn telenors. Netcom burde kanskje lansere et eller 2 billigabonnement til f.eks for de som sender mye sms/mms uten at smsmania blir lønnsomt. Activetalk er også noe avleggs ift pris.

 

Største ankepunktet jeg har mot telenor er tillegget til andre nett enn sitt eget som på de fleste abonnementene ikke har rot i virkeligheten, netcom har jo ikke noe sånt tillegg selv omde må betale til telenor når kundene ringer deres nett (riktignok har netcom litt dyrere terminering), men virker som telenor bevisst legger opp til å forvirre kundene med ulike priser i hytt og vær. Merkelig at de ikke har skjønt at "lik pris til alle" er noe som har kommet for å bli.

Lenke til kommentar

De aller fleste abonnementene til Telenor har, som tidligere nevnt her, 55øre mer i minuttpris dersom du ringer til andre nett (NC sitt nett). Dvs at jo flere NetCom kunder det blir, desto dyrere blir det å være Telenor-kunde, ironisk nok... En minuttpris på 59 øre vil bli 1,14kr pr min til NC sitt nett. Dette er en HØY pris hvis man ringer mye og kjenner mange med andre typer abonnement.

 

NetCom har hatt en rolig høst, men ikke tro at de ikke følger med på storebror. Det er ikke alltid det er like genialt å sette ned prisene, selv om dette er den enkleste løsningen. Gode tilleggstjenester kan senke forbrukskostnadene minst like mye, og dette har alltid vært NetCom sin agenda.

 

Men, spennende med konkurranse.

 

Forresten, NetCom har SMS fra Outlook, jeg bruker det selv hver eneste dag.

 

Og som eks. Telemord-kunde, må jeg bare få si at jeg er mye mer fornøyd med tilbudet jeg har fra lillebror. Faktisk så mye mer fornøyd at når jeg nå bytter jobb og "må" over i Telenor-systemet igjen, så beholder jeg NC-abonnementet mitt privat. Går heller med to telefoner i lomma enn å tvinges tilbake i det systemet igjen...

Lenke til kommentar
Fikk litt lyst til å kaste inn noen av mine synspunkter i denne diskusjonen...

Og jeg får tette opp noen av dine faktafeil ;-)

 

Datatrafikk:

Telenor 20,- pr. mb MAKSPRIS 50,- døgnet

Netcom 20,- pr.mb (les netcom.no; For PC/Mac tilbyr vi egne priser med NetCom Connect) Noen som vet om man må ha netcom connect?

Nei du må ikke ha NetCom Connect, men med Connect får du 20MB for 125kr Etter dette betaler du kr5 per MB. Makspris på 799 per mnd. Du kan også velge DataMania; Månedspris 20,- Makspris per dag 25,- Bruker du mindre en for 25,- betaler du for mengden data. Altså maks kr 600 per mnd hvis du bruker det masse hver dag.

 

Nytt sim kort: 

Telenor: 0,- (mange forhandlere tar 100+(-)

Netcom: 200,- + porto

 

NetCom har valgt å høre på forhandlerne og tar betalt for simkort. Alle forhandlere ønsker jo selvsagt at kunden skal komme innom å hente ut nytt. Både fordi det er raskere for kunden og fordi man ønsker å generere trafikk ute hos forhandler.

 

Når det er sagt får du gratis simbytte hos Netcom også hvis du siler og spør pent ;)

 

MobilSvar/Personsvar:

Telenor: Gratis

Netcom: 20,- mnd 0,69pr. min.    100,- Etablering på smartTalk

Det er GRATIS minus oppstartsavgift kr 0,59 for å ringe sin NetCom personsvar.

 

 

Videotelefoni:

Telenor:

Gratis til ut mai 2007. (gratis video telefoni til andre nett også)

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

 

Netcom:

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

Det er gratis å benytte videotelefoni med NetCom inntill videre. Det vil si hvertfal til i Mars. Men det blir nok utvidet hvis andre operatører fortsetter med gratis videotelefoni.

 

Ellers leverer netcom tjenester telenor ikke har og selfølgelig andre veien også.

 

Telenor kunder savner:

Jukebox    (personlig glad telenor ikke levere denne tjenesten;)

WhoCalled

Hint

TrillingSim (de fleste klarer seg med tvilling)

Du glemte samme pris uansett hvem du ringer ;)

SMS-Pluss

 

Netcom kunder savner:

SMS fra Outlook

MobilHandel (kanskje ikke så mange som virkelig savner dette)

MSN men god klient

Hvorfor savner NetCom brukere SMS fra Outlook? Vi har da PC-SMS. Du kan få det integrert i Outlook, eller som frittstående program.

MSN klienter finnes det da massevis av der ute. For eksempel Mig33 som jeg er kjempefornøyd med. Koster en brøkdel av telenor sin løsning også. Klarer du deg med engelsk versjon kan du laste ned den samme MSN klienten som Telenor bruker helt gratis fra www.mess.be

Mobilhandel... Ojj... Jeg husker det var mye snakk om det da jeg jobbet i Telenor. Kan ikke huske å ha sett så mye til det nei... Men sikkert kjekt å ha ;-)

 

 

Ellers vil jeg si at Telenor ofte lanserer sine nye tjenester med en gratis periode, eller ofte har ting generelt gratis i perioder. Men nye tjenester fra netcom som oftes koster penger fra dag en. Feks nedlasting av musikk, og nå MSN.

Det argumentet falt vel litt på sin egen urimelighet? NetCom gir like ofte gratisperioder på nye tjenester. Det at Telenor gir MSN på mobil gratis nå er jo ene og alene det at det kun er 4-5 modeller som faktisk kan bruke tjenesten. Det samme er det med videotelefoni hos begge operatører. Det er per i dag alt for få som bruker tjenestene. Hvis de begynner å prise dem nå vil i hvertfal ingen ta dem i bruk!

 

Til slutt vil jeg si at jeg selv bruker Telenor, nr. 1 jeg er en fornøyd kunde nr.2 Jeg har aksjer i Telenor nr.2 Pengene jeg genererer i ringetid går til Norge (ikke til Svenskene)

Her kan jeg nesten ikke si noe annet en Hahahahaaha... Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg noe annet en at dette må ha vært ment som en spøk.... Hahaha

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar

NetCom har hatt et stramt budsjett fra TeliaSonera og har ligget bakpå det siste halvåret. YoungTalk har nå fått nøyaktig samme vilkår som Djuice Control. NetCom Kontant senker prisene straks, og møter Telenor Kort&Kontant. I Mars lanseres et nytt abonnement med enda høyere subsidier på nye terminaler - for å møte de (i mine øyne latterlige) vilkårene for Telenor SuperMinutt//Fri120.

 

Som andre nevner over, har NetCom en strategi om å være "enklere" enn Telenor. Det er langt færre abonnement, lik pris til alle og valget blir lettere for kundene. I tillegg forvirres man ikke av "inkluderte" ringeminutter som øker månedsavgiften.

 

NetCom mangler en løsning på mobil musikk og på MSN. Vi får håpe at dette kommer, ellers vil de miste mange unge kunder over til Djuice. SMS fra Outlook får man enkelt med dette programmet. Man kan også få programmet frittstående, så man ikke trenger å bruke Outlook.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

En ting jeg savner hos Telenor som NetCom leverer er trilling sim og mulighet til å motta sms som er sendt til hovednummeret samt sende sms med hovednummeret som avsende på tvilling/trilling kortet.

 

Når NetCom klarer dette, så er det jo teknisk mulig. Hvorfor klarer da ikke Telenor å levere denne tjenesten?

Lenke til kommentar

Personsvar pluss NetCom har personsvar pluss som lar deg gi forskjellige meldinger til forskjellige tider og situasjoner, ringer noen med utenlandsk nummer kan du f.eks spille av din personsvar melding på engelsk, du kan ha en egen melding som kommer når du trykker på "avis samtale" og en for normale. I tillegg kan du få alle talebeskjedene til eposten din. (kjekt om du er et sted uten mobilen, men har tilgang til pc)

Du får også et eget faksnummer på mobilen din, (kjekt om man er selstendig næringsdrivende og ikke vil legge inn fast telefon bare pga faksen)

 

Hint Du får følelsen av å ha kontroll siden du får en sms når du har et forbruk på over en satt grense

 

SMS-Pluss Autosvar på sms, vidresending, kopi til epost. Utrolig kjekt om du er en travel person.

 

Billigere enn TelenorOg viktigst av alt, du slipper å lure på hva det koster å ringe til noen, Telenor sine abb blir mye dyrere når dere legger på de (skjulte) 55 ørene pr min når man ringer til alt i netcom sitt nett. (Som tross alt er over 40%)

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om fordelene for bedrifter.

Trådløs Bedrift er et utrolig bra produkt. NetCom gir flat rabatt på alt for bedrifter.

Mens Telenor bare ranaterer samtaler i eget nett.

 

NatCom Fakturakontrol: Bedriften kan definere hvor mye de skal sponse den ansattes telefonregning. Alt over dette sendes faktura rett til brukeren... Osv osv ;-)

Lenke til kommentar

Folk er ikke villige til å betale full pris på telefonen. Det er mye penger for dem der og da, så derfor velger de fleste de abonementene som gir mest subsidier på telefonen. Desverre er også disse de dyreste for forbruker, men som sagt folk er ikke villige til å tenke billig i lengden men heller billig der og da.

Lenke til kommentar

Tror at her vil ingen bli enige!

Noen elsker Telenor for alt i verden, mens andre forguder NetCom. Smaken er som baken, nemlig delt.

 

Jeg personlig er i ferd med å bytte fra NetCom til Telenor, fordi jeg noen ganger sliter med dekningen. Det hakker under samtaler, verste er når den som snakker "henger seg opp". I tillegg er det ofte man kommer direkte til svareren min, selv om jeg har full dekning og ingen ting som skulle tilsi at jeg ikke skulle kunne besvare.

Veit ikke om jeg blir fornøyd med Telenor, men det vil tiden vise. Verdt et forsøk, mener nå jeg.

 

Pluss hos Telenor, som fremdeles ikke er nevnt, er jo at mobilsvar er gratis å ha og bruke, mens det hos Netcom koster både å ha det, og bruke det!

 

At Telenor hermer etter NetCom, er etter min mening ikke en stor sak, det bytter de på ofte, hver sin tur. Bare se på familieløsningen til Telenor, så kom NetCom igjen med Trådløs familie, deretter Telenor med FriFamilie, som etter min mening er mye mye bedre enn NetCom sin, nettopp fordi de kan ringe gratis til en fasttelefon.

 

Dessuten: Jeg skjønner jo utmerket godt at de som kun selger NetCom-abonnement, elsker selskapet over alt på jord, og har pugget alle mulige argumenter for hvorfor Telenor er verst, og NetCom best. Det er jo jobben deres, og det dere er betalt for! :D

Lenke til kommentar
Fikk litt lyst til å kaste inn noen av mine synspunkter i denne diskusjonen...

 

Vil begynne med å si at Telenor var først ute med familie løsning for noen år tilbake. Navnet var da famillieNett (det samme som friFam først ble lansert som i all hast for å møte Netcom for noen mnd. siden) Mener det da var en intern pris på 89øre eller no sånt. hehe helt sykt å tenke på....

 

Men det blir litt feil å snakke om å kopiere tjenester fra hverandre. De fleste tjenestene som telenor og netcom kommer med er som oftes å oppdrive oss andre operatører i Europa. Men er jo selvfølgelig artigst med den operatøren som lanserer disse tjenestene først. 

 

 

Men over til Telenor VS Netcom

 

Har sammenlignet prisene på "billig" abboene til disse to. Blir litt vanskeligere og sammenligne abbo med bindings tid, siden disse ofte må sammenlignes etter ringe mønster og telefon pris (noe som er helt individuelt)

 

Pris:

Telenor har djuice allstar og frifix

Netcom har smartTalk

 

Månedspris  0,-  Minutt 0,59 SMS 0,59 MMS 1,99 Startpris 0,69             (smartTalk)

Månedspris 29,- Minutt 0,59 SMS 0,59 MMS 1,99 Startpris 0,69 inkl 20 min   (friFix)

Månedspris 29,- Minutt 0,69 SMS 0,39 MMS 1,99 Startpris 0,59 inkl 50 SMS (allstar)

 

Som vi ser er prisene har neste lik, greit telenor har mnd. pris på 29,- men det inkluderer jo 20 min der oppstats avgiften er inkl.

 

 

 

Tjenester:

 

Forsikring:

Telenor 25,- mnd

Netcom 35,- mnd

 

Datatrafikk:

Telenor 20,- pr. mb MAKSPRIS 50,- døgnet

Netcom 20,- pr.mb (les netcom.no; For PC/Mac tilbyr vi egne priser med NetCom Connect) Noen som vet om man må ha netcom connect?

 

Fastpris data/ Connect:

Fastpris data telenor: Kr 549,-/måned inkluderer også alle telenors wlan soner (bruker selv dette 1-2ganger i uken på gardemoen)

Connect netcom: Kr 499,- måned

 

Wap:

Telenor:  20,- pr.mb  MAKSPRIS 10,- døgnet

Netcom:  20,- pr. mb MAKSPRIS 20,- døgnet

 

Mobilbackup/KontaktSynk

Telenor: gratis første måned. kr 29,- hver tredje måned

Netcom: 4,- Per synkronisering

 

Nytt sim kort: 

Telenor: 0,- (mange forhandlere tar 100+(-)

Netcom: 200,- + porto

 

MobilSvar/Personsvar:

Telenor: Gratis

Netcom: 20,- mnd 0,69pr. min.    100,- Etablering på smartTalk

 

 

Videotelefoni:

Telenor:

Gratis til ut mai 2007. (gratis video telefoni til andre nett også)

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

 

Netcom:

Oppstart 0,99

Minuttpris 2,24

 

Noen andre priser:

Telenor: Kopi av faktura Gratis

Netcom: Kopi av faktura 25,-

 

 

Ellers leverer netcom tjenester telenor ikke har og selfølgelig andre veien også.

 

Telenor kunder savner:

Jukebox     (personlig glad telenor ikke levere denne tjenesten;)

WhoCalled

Hint

TrillingSim (de fleste klarer seg med tvilling)

 

Netcom kunder savner:

SMS fra Outlook

MobilHandel (kanskje ikke så mange som virkelig savner dette)

MSN men god klient

 

Ellers vil jeg si at Telenor ofte lanserer sine nye tjenester med en gratis periode, eller ofte har ting generelt gratis i perioder. Men nye tjenester fra netcom som oftes koster penger fra dag en. Feks nedlasting av musikk, og nå MSN.

 

Til slutt vil jeg si at jeg selv bruker Telenor, nr. 1 jeg er en fornøyd kunde nr.2 Jeg har aksjer i Telenor nr.2 Pengene jeg genererer i ringetid går til Norge (ikke til Svenskene)

 

Men om jeg ble tvunget til å bytte hadde det blitt netcom, av den enkle grunn av de har også mange forhandlere jeg kan få nytt sim kort av så snart jeg mister telefonen. (noe jeg gjør relativt ofte)

7747200[/snapback]

 

Jeg har netcom og SMS fra outlook, selvfølgelig gratis

 

Videotelefoni

*) Videosamtale - Pris per minutt. Foreløpig lansert som pilot og kostnadsfri bruk frem til 1. mars 2007

 

Netcom er mange mange år framfor telenor. Bare ved at telenor ikke har noe som svarer mot smsmania gjør at de aller fleste i min vennekrets ikke gidder å vurdere telenor engang.

 

EDIT: Og ja jeg har MSN på mobilen, om ønskelig samme klient som telefon lanserte (kina), men selv bruker jeg en klient jeg syns er mye bedre og ikke minst mye billigere.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...