2rst1 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei. Jeg lurer på hvor ofte det er lurt å trene. Hørte at det ikke er smart å trene hver dag for det gnager på musklene eller noe sånt. Var en som prata om det. Men om man trener hver dag, så bør man ikke trene de samme musklene? Jeg liker best å trene alt på en gang.. kanskje annenhver dag? Har en kompis av meg som planlegger å trene skikklig alle dagene i en måned og bli skikklig stor. Men jeg lurer også på dette fordi jeg trener ofte 2 dager etter hverandre.. 2 timer på mandag og 1-2 timer på tirsdag, også trener jeg litt hjemme senere i uka Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Les sticky, les på iform.no ol. sider. Nei, det er ikke lurt å trene fullkroppsprogram 2 dager rett etter hverandre, skal du trene det, så tren det f.eks mandag og torsdag, slik at du får minimum 2 dager med restitusjon imellom. (Du gnager ikke på musklene, men du tærer på musklene ved å trene samme muskelgruppe tett opp mot forige gang, før den har fått tid til å restituere seg) Nei, du blir ikke stor å sterk av å trene hver dag i en måned, du blir mindre og svakere. Du gir ikke musklene nok tid til å restituere seg. I tillegg står du i fare for å få div andre plager pga overbelastning. Å bli "skikkelig stor" tar ikke en måned, det tar flere år, med riktig matinttak og riktig trening. Det virker som om du kan ikkeno, til ingenting om det du driver med og jeg vil på det sterkeste råde deg til å lære deg mer om det du driver med før du skader deg. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kan love deg at det er umulig å bli stor på 1 mnd, uansett hva du putter i deg av ulovlige substanser så blir du IKKE stor på 1 mnd. Det tar mange år å bygge opp musklene. Du bør heller ikke trene samme muskel grupper 2 dager i strekk da musklene vokser når de hviler. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Synest selv jeg kan mye om dette i forhold til mange andre :] ser folk som løfter helt feil inne på styrkerommet. Men jeg har pleid å kjøre splitprogram på mandagene og tirsdagene og kommer nok til å forsette med det. Var bare det kompisen min sa som hørtes så dumt ut. Takker for alle svar Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) ut i fra hva du har skrevet i tråden her så kan du minimalt om trening. Det vil alltid være folk som løfter feil på gymmet. Du bør heller fokusere på deg selv istede for å følge med på andre som gjør feil. Endret 19. januar 2007 av TommyTheGun Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Synest selv jeg kan mye om dette i forhold til mange andre :] Sier vel mer om hvor utrolig lite mange andre kan ... Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 mest overasket er jeg over han kompisen min. Han har trent lenge, og burde vite bedre enn det. Var han som fikk meg til å bli usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå