Gå til innhold

32bits eller 64bits vista for core 2 duo?

capy

Anbefalte innlegg

Hva er best å bruke på core 2 duo, 32bit eller 64bits Windows vista?

netvista3264.jpg

er det virkelig ting som ikke virker på 64bits? skulle tro det var mulig å kjøre 32bit i et 64bits OS eller er jeg helt på bærtur?

Endret av capy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er best å bruke på core 2 duo, 32bit eller 64bits Windows vista?

netvista3264.jpg

er det virkelig ting som ikke virker på 64bits? skulle tro det var mulig å kjøre 32bit i et 64bits OS eller er jeg helt på bærtur?

7746080[/snapback]

Det er vel det som gir den økte stabiliteten - det finnes ingenting å kjøre på den :!:

Det finnes masse programmer som finnes i 64 bit utgaver og 32 bit utgavene kan kjøres. Driverene må derimot være 64 bit og her er det ikke alt som støttes.

Akkurat som Core 2 Duo rushet gjør at andelen dual core prosessorer blir så stor at man ikke lenger kan ignorere å støtte flere prosessorer vil dette medføre at kravet til å støtte 64 bits utgaven bare vokser. Jeg tror allikevel de har rett - de fleste vil velge 32 bits utgaven.

Lenke til kommentar
Begge deler funker, men uansett, er mange drivere som mangler til begge vista verisjonene. Jeg velger i alle fall å kjøre XP en god stund til ;) (Sikkert minst til sommeren)

7749579[/snapback]

Så hvis jeg klarer å fikse drivere til alt(skjermkort, lydkort, netverkskort, chipset osv), så kan jeg spille BF2 på 64 bit?

Lenke til kommentar

men det er jo ufattelig kjedelig å kjøpe 32bits vista nå for så å måtte oppgradere til 64bits om 2 år for å få fullt utnyttet maskinen i spill og programmer.. det hadde vært mye bedre om 32bits og 64bits kom på samme dvd med samme produktnøkkel slik at det gikk an å oppgradere når tiden var inne. nå kommer vel de fleste til å bare holde seg til XP helt til 64bits blir så innkjørt at det ikke er problem å bytte.

Lenke til kommentar

Nei, men det er jo digg med alt som er nytt;) Dessuten kjører jeg pirat på en av mine pcer og tenkte jeg skulle ta å støtte Gates lommebok igjen. På en annen side har jeg nettopp gjort det da jeg kjøpte bærbar med XP pro. kanskje jeg skal vente litt likevell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Nei, men det er jo digg med alt som er nytt;) Dessuten kjører jeg pirat på en av mine pcer og tenkte jeg skulle ta å støtte Gates lommebok igjen. På en annen side har jeg nettopp gjort det da jeg kjøpte bærbar med XP pro. kanskje jeg skal vente litt likevell.

7756164[/snapback]

Har jeg forstått det rett når jeg sier at core 2 duo kun er for 64bit?

Og det ikke har noe å si hvis man kjører 32 bit?

Lenke til kommentar

Det er den del fordeler med 64 bits, med tanke på stabilitet, hvor mye minne du kan ha osv. Men så er det en del problemer med eldre spill, og programmer som kjører 16 bit vil ikke fungere i det hele tatt. Drivere vil komme etterhvert, så var jeg deg, ville jeg egentlig ventet med å oppgradere til vista i et par måneder.

Lenke til kommentar

Noe annet å tenke på er at 16 bit applikasjoner ikke virker med Vista 64. Mange 32 bit applikasjoner bruker enda 16 bit installere uten at vi nødvendigvis vet det.

Også: Mange drivere virker ikke i det hele tatt. I tillegg til dette så vil ikke unsigned drivere virke. Per i dag kan man ignorere beskjeden MS gir deg hvis en driver ikke er godkjent av MS. I Vista 64 vil ikke disse funke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...