palei Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei, Har et MSI K8N Diamond hovedkort som jeg ønsker å gjør litt mindre støyende. Det er i hovedsak chipset vifta og en vifte på en stor kjøleribbe rett ved prosessoren som bråker. Noen som har forslag til kjøler, vifter? Har sett litt på Termalright HR05 eller HR05SLI. Er det noe å gjøre med den andre kjøler/vifta ved CPUen? Pål Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Satt en Zalman spenningsregulator på vifta på kjøleren på strømmen (ved CPU) på mitt K8N Diamond, prøvde samme løsning på NB vifta. Forsøkt og en passiv kjøler på NB - gikk på håret med mitt Gainward 6600GT skjermkort, skifta til HIS X1950Pro skjermkort og NB kjøleren blei erstatta av ei SLI vannblokk som var flat nok til og passe mellom NB og skjermkortet Den passive løsninga blei "heit" når eg overklokka CPU (Opteron175) og "stressa" maskina - med Sandra "burn in"... - hadde ingen vifter i "kassen" som gav litt trekk på kjøleren.... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 innstaller speedfan, mulig du må flytte litt rundt for og finne en 3 pins kontakt som er støtta av programmet http://filehippo.com/search?q=speedfan Lenke til kommentar
palei Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Takk for tipsene. Jeg tror jeg skal sette på en spenningsregulator på den ved CPUen og så tror jeg at jeg går for den Termalright HR05SLI. Skal prøve speedfan også. Takk! Pål Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, jeg har samme HK og skal også prøve å dempe støyen litt, men tenker på en litt annen måte: Istdenen for chipset-vifta skal jeg sette inn en passiv kjøler: Zalman ZM-NB47J Den andre kjøleren ved kjøleblokken hadde jeg tenkt til å ta helt ut, uten noen ersatter. Grunnen til det er at jeg skal kjøpe en Zalman CNPS9700 NT som CPU-kjøler. Kommer denne til å kjøle ned resten av HK godt nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå