monirha Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Noen som enkelt kan forklare meg hvordan jeg får skygge på en layer? Må jeg skrive koder eller kan jeg trykke meg frem til det? Jeg bruker dreamweaver MX 2004 Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Det er såvidt jeg vet ikke mulig, da Dreamweaver skriver kodene for deg, og ikke lager/redigerer bilder, slik som f.eks Photoshop. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 oki.. koder da? Og hvor skriver jeg dem? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Som sparks sa, kan du ikke lage skyggeeffekt på et layer i Dreamweaver. Du må bruke Photoshop, og lage et bilde. Eller mente du kodene generelt? Lenke til kommentar
monirha Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 oki.. nå skjønner jeg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) du kan jo programmere inn en skygge ved å lage et like stort layer, gjøre det mørkegrått og litt gjennomsiktig, deretter plassere det under det originale layeret. (Bruk ZOrder (eller var det ZIndex?) for å bestemme rekkefølgen på layers.) CSS gjennomsiktighet tror jeg støttes i alle de tre store... EDIT: Glemte å si at du må posisjonere skyggelaget litt ned og til høyre ingen poeng i å ha det helt dekt av originallaget -C- Endret 18. januar 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
monirha Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 hehe, nei, det skjønte jeg Prøver det jeg.. se hvordan det blir. Ellers er det jo ingen problem å lage i photoshop. Tenkte bare det måtte være en enklere måte Ikke det at det er så mye stress å lage et bakgrunnsbilde i Photoshop.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå